גבעת משואה (צילום: אמיל סלמן)
גבעת משואה (צילום: אמיל סלמן)

הסערה בגבעת משואה: אושרה התוכנית השנויה במחלוקת לבניית קומפלקס לבית כנסת

בניית הקומפלקס החדש בגבעת משואה, שכולל בית כנסת ומקווה, אושרה בוועדת התכנון של העירייה, למרות התנגדות התושבים החילונים: "אין שום הצדקה לבניית בית כנסת רביעי בשכונה, וודאי לא מקווה"

פורסם בתאריך: 14.9.20 19:07

חרף התנגדות התושבים: הוועדה המקומית לתכנון ובניה בעיריית ירושלים אישרה תוכנית בנייה עירונית של מבנה בן 3 קומות בגבעת משואה, אשר בו יפעלו בית כנסת ומקווה. בשכונה, שרבים מתושביה חילוניים, נערכים להחרפת המאבק ולדיון המשך בוועדה המחוזית.


 הצטרפו לקבוצת הוואטסאפ – "כל העיר עדכונים בזמן אמת8"

 "כל העיר" ירושלים בפייסבוק 

 "כל העיר" ירושלים – גם באינסטגרם

 תושבי ירושלים – יש לכם תלונה דחופה או משהו שחשוב לטפל בו? פנו למייל האדום של "כל העיר"[email protected]


"תושבי השכונה מתנגדים לבנייה של מקווה לנשים בגבעת משואה בגלל שיש אחד כזה במרחק הליכה קצר ממרכז השכונה, ולכן אין צורך בעוד אחד ברחוב קטן וחד סטרי", מספר הרב נרדי גרין, ממובילי המאבק. "כל הפשרות שהתקבלו אינן על דעתנו, הבהרנו היטב בכל הזדמנות שהבנייה היחידה הסבירה במקום היא של בית כנסת לשימוש מקומי של תושבי השכונה. אנחנו נלחם בכל הכח בכל החלטה אחרת".


גבעת משואה - השטח שבו מתוכנן להיבנות הפרויקט (צילום: זאב שטיין)

גבעת משואה – סערה סביב מבנה המקווה ובית הכנסת החדש (צילום: זאב שטיין)


חברת מועצת העיר, ד"ר לורה ורטון (מרצ), מגיבה: "תפקידה של עירייה היא לתכנן ולבנות לפי צורכי ורצונות התושבים. לצערי יש לא מעט אנשים בעירייה המונעים משיקולים צרים ואינטרסים פוליטיים בלבד, מבלי להתחשב באנשים החיים במקום. מדובר בהתנהגות לא ראויה של משרתי ונציגי ציבור ויש לשנות כיוון באופן מידי. לא רק זאת, אלא שבמרחק של פחות מקילומטר מהמקווה המתוכנן, קיים כבר היום מקווה גדול המשרת את הנשים והגברים המבקשים לטבול בו. המבנה המתוכנן אמור היה להיות בית כנסת, וכך היה כתוב בתב"ע, אבל אין הצדקה למבנה גדול כל-כך ולתוספת שימושים עבור ציבור שאינו חי במקום".


לורה ורטון (צילום: מולי גולדברג)

לורה ורטון (צילום: מולי גולדברג)


"לא נותרו הרבה שכונות חופשיות בירושלים. אין סיבה לעודד הגירה של אנשים המבקשים שימושים שונים של נכסי הציבור לתוך גבעת משואה, ואין סיבה לפגוע באופייה וצביונה של השכונה", מוסיפה ד"ר ורטון לסיכום. "בשכונות דתיות וחרדיות באופן מובהק ברור שיש צורך בהרבה מבני דת, ולכך אין לי התנגדות. אבל בשכונות החופשיות, צריך לדאוג לצרכי הציבור הזה, ולתת בהן את השירותים המתאימים לתושבים שם".

"אני גרה ברחוב אל סלבדור, ממש בסמיכות למבנה המיועד – מבחינתי, החלטת הוועדה המקומית שרירותית ופוליטית", מספרת תושבת השכונה, "אין שום הבנה של התושבים הגרים ברחוב ובשכונה בכלל. השכונה הינה שכונה פלורליסטית. אין שום הצדקה לבית כנסת רביעי, וודאי לא מקווה. יש מקווה סמוך בקרית מנחם".




תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

4 תגובות
  1. שכן

    אנטישמים בטעם של פעם. יש מלא מסורתיים בשכונה ומגיע להם שירותי דת . שמתי לב שהאתר הנכבד נותן במה לכל מאבק נגד יהדות

  2. ישראל ברוכים

    בושה וחרפה שאך ורק נקודת המתנגדים מופיעה בכתבה , אני תושב הרחוב בניין 1 מהמקווה המתוכנן , נשים שאינן טובלות ולא שומרות שבת לא מבינות את הסיטואציה לטבול בליל שבת כאשר יורד גשם ורוחות , מעבר לזה שמקווה מופיע בתוכנית המקורית של גבעת משואה
    כמו כן מגיע לי לקבל שירותי דת , מי שרוצה מוזמנת לטבול , אין כפייה דתית בנושא
    נלחמתי ב 2 מלחמות קברתי חברים וחיילים יש לי 3 בנים ביחידות מובחרות למה דבר לגטמי כזה ישלל ממני , בשכונה זו רוב התושבים מסורתיים , ישנה קבוצה קטנה שרק שנאת הדת מדריכה אותם, ופעם ראשונה שומע על הרב שבכתבה , והד"ר בכלל גרה בקצה רחוב לא מפריע לה

  3. ורדית.

    נו זה הרי ברור שיתנגדו לכל מה שקשור לדת. צריך גם צריך מקווה ובתי כנסת. משואה הולכת ומתחרדת לשמחתינו. וגם במגזר החילוני יש הרבה נשים צדיקות ששומרות טהרה למה הם צריכות ללכת ברגל לקרית מנחם לטבול שם??

  4. יהושע כספי

    הרב נרדי גרין, רב לא ידבר כך , הרי מדובר על דיני טהרת המשפחה , זה לא רב , זה מזרע עמלק או לבן הארמי

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר