רובע הכניסה לעיר (הדמיה: חברת עדן, TOPOTEK 1)
רובע הכניסה לעיר (הדמיה: חברת עדן, TOPOTEK 1)

בלי דירות סרדינים: יחידות הדיור במגה-פרויקט בכניסה לעיר יורחבו

הבשורה לזוגות הצעירים וליחידנים: בעקבות שורה של התנגדויות, הוועדה המקומית לתכנון ולבנייה בעיריית ירושלים אימצה מתווה להגדלת מאות הדירות שייבנו במתחם ברובע הכניסה לעיר מ-35 מ"ר ל-45 מ"ר

פורסם בתאריך: 14.12.20 18:14

בשורה לזוגות הצעירים וליחידנים: הוועדה המקומית לתכנון ולבנייה בעיריית ירושלים הצביעה בעד הרחבת יחידות הדיור במגדלים, שייבנו במסגרת המגה-פרויקט בכניסה לעיר – מ-35 מ"ר ל-45 מ"ר. ההחלטה התקבלה בין השאר לאחר שורה של התנגדויות שהוגשו לוועדה על ידי היזמים וגופים נוספים הנוגעים לרובע הכניסה לעיר.

על פי חוות דעת שגיבשו בוועדה המקומית במהלך החודשים האחרונים, יש לשנות את נושא המגורים בתוכנית לבטל את מוזל דיור תומך תעסוקה, בכך שהדירות בתכנית יהיה דירות להשכרה בשטח ממוצע של 45 מ"ר, ולדחות את ההצעה לאפשר בניית דירות בממוצע של 30/35 מ"ר, ולאפשר גם לזוגות צעירים עם ילדים וליחידנים להתגורר ברובע הכניסה לעיר.

כ-14 התנגדויות בסך הכל הוגשו לוועדה המקומית נגד התכנית הבינוי ברובע הכניסה לעיר, מה שהוביל לשינויים נוספים בתוכנית שכבר אושרה בוועדות התכנון המקומית והמחוזית.


לעדכונים אחר כל הידיעות הכי חמות>>

הורידו את אפליקציית "כל העיר" באנדרואיד

הורידו את אפליקציית "כל העיר" באייפון


רובע הכניסה לעיר (הדמיה: חברת עדן, TOPOTEK 1)

רובע הכניסה לעיר (הדמיה: חברת עדן, TOPOTEK 1)


 

אחת מהתנגדויות הבולטות שהוגשה לוועדה היתה מצידו של יואל אבן, מהנדס העיר, שעסקה באחוז ההפרשה הזעום לצרכי ציבור שאושר בוועדה המחוזית, וזאת חרף המלצת הוועדה המקומית להקצות 5 אחוזים מכלל זכויות הבניה לצרכי ציבור כמו גני ילדים, מעונות יום ובתי כנסת. לבקשתו, על הוועדה להגדיל את תשתיות החינוך במתחמים וזאת בשל תוספת של כ-4,000 יח"ד לתכנית הבינוי.

התנגדות נוספת שנידונה בוועדה היתה של היזמים במתחם i (מגדל הרכבת) הממוקם בסמוך לתחנת הרכבת נבון, אשר ביקשו בין היתר להגדיל את קומות המגדל מ-1450 מ"ר ל-1,650 מ"ר ולבטל את שימושי התרבות והפנאי בקומה העליונה של המגדל, וכן לבטל את אתר התצפית בגג המגדל ולאפשר שימוש מלונאות ותיירות. לצד הצאת שטחי בנייה במגדל לטובת מלונאות ותיירות. התנגדות אחרת, שהוגשה לוועדה היתה מטעמם של היזמים במתחם k (מתחם הרכב), ובה עלו טענות על כך שבינוי של 2 מגדלים במגרש שהוקצה להם אינו אפשרי, ומבקשים לבנות מגדל אחד גבוה במקום, אשר ינצל לטענתם את המגרש באופן יעיל.


רובע הכניסה לעיר (הדמיה: חברת עדן, TOPOTEK 1)

רובע הכניסה לעיר (הדמיה: חברת עדן, TOPOTEK 1)


חברת המועצה לורה ורטון (מרצ) הגישה אף היא התנגדות נגד התוכנית וכתבה בין השאר כי "התכנית המוצעת כוללת 475,000 מ"ר למסחר, ו-185,000 מ"ר למלונאות, בתקופת הקורונה היקף בינוי כזה אינו סביר ולא נבדקה היתכנות כלכלית של הפרויקט", לטענתה, "תמהיל התכנון שכולל הרבה עסקים ומעט דיור, מהווה בזבוז של עתודות קרקע".

גם בחברה העירונית 'עדן' הגישו התנגדות, במסגרתה בין השאר ביקשו הוראות גמישות ביחס לבינוי התת קרקעי במתחם מרכז הקונגרסים 'בנייני האומה', וזאת בשל ממצאים ארכיאולגיים וקברים שאותרו סמוך למתחם בתקופה האחרונ,ה ועשויים להשפיע על הבנייה העתידית במתחם.


 הצטרפו לקבוצת הוואטאספ – "כל העיר עדכונים בזמן אמת13"

 "כל העיר" ירושלים בפייסבוק 

 "כל העיר" ירושלים – גם באינסטגרם

 המייל האדום של "כל העיר"[email protected]


 

 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

2 תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר