פסגת זאב (צילום: טס שפלן)
פסגת זאב (צילום: טס שפלן)

דעה | די להזנחה: תושבי פסגת זאב דורשים למצוא פתרונות לבעיותיהם

החיים של תושבי פסגת זאב הפכו לבלתי נסבלים נוכח המטרדים השונים כמו ירי תועה לעבר בתי השכונה, רעש הזיקוקים המגיע מהכפרים הסמוכים ועומסי התנועה הכבדים; לא במפתיע, ההמונים יצאו להפגין, כדי לדרוש מהרשויות פתרונות מעשיים

פורסם בתאריך: 9.6.21 17:44

בעיות רבות יש באזור צפון העיר, בעיקר מכיוון פסגת זאב ונווה יעקב, אבל כרגע אזכיר הבעיות העיקריות: האחת, מזה מספר שנים סובלים התושבים במה שמכונה "ירי תועה" ורעשים עזים של זיקוקין מהכפרים הסמוכים לשכונה. השנייה – הפקקים רק הופכים יותר ויותר לבלתי נסבלים בתוך השכונה, בכניסה אליה וביציאה ממנה, מה שפוגם משמעותית באיכות החיים של תושבי השכונה.

מדובר על מקרים בהם הרשויות חייבות לתת את הדעת, כי איכות החיים של התושבים נפגעת – הבעיות מתמשכות ולתושבי האזור פשוט נמאס לחיות ככה. התחושה, שרבים שותפים לה, היא שפשוט מזלזלים בנו. המצוקות נערמות ופתרונות אין. רק להזכיר למי ששכח – פסגת זאב היא השכונה השנייה בגודלה בעיר, ולכן חייבים לתת לבעיות שכבר הצפתי בעבר גם בכלי התקשורת וגם מול הראשויות.


לעדכונים אחר כל הידיעות הכי חמות>>

הורידו את אפליקציית "כל העיר" באנדרואיד

הורידו את אפליקציית "כל העיר" באייפון


על הרשויות לפעול ולמגר ככל הניתן, לכאורה, את הירי הטועה לעבר פסגת זאב, רעשי הזיקוקים וצריכות לשים להן את זה כמטרה. כמו כן, יש לזרז את פתיחת הכביש הנוסף ליד ענתות כדי להקל על התושבים את הפקקים.

תושבי השכונה מאסו בזלזול בהם ולא מפתיע שיצאו להפגין אתמול, שלישי, בצומת משה דיין-מאיר גרשון בשכונה כנגד הרשויות כדי שימצאו להם פתרונות. מדובר בתחושות מתמשכות כבר זמן רב ופרץ הרגשות של תושבי שכונת פסגת זאב ונווה יעקב התפרץ. בסופו של דבר תושבי השכונה רוצים לחיות בשקט ובצורה מכובדת, וללא הפרעות המכבידות על איכות החיים.


(תמונה: מתוך כרזת ההפגנה בפסגת זאב)

(תמונה: מתוך כרזת ההפגנה בפסגת זאב)


בשורה התחתונה – הבעיות הרבות שנערמות ולא מפסיקות רק במה שציינת קודם לכן, מובילות לעצבים וכעסים של התושבים ולפגיעה במקומות העבודה באיבוד שעות קריטי ולאיחורים שונים בפגישות.

בשנים האחרונות הבנייה בעיצומה בנווה יעקב ופסגת זאב, דבר שהוא ברוך וטוב. אך לפני שמאשרים מאות יחידות דיור לבנייה, צריך ליצור תשתיות מתאימות – כבישים מוסדרים שיקלו על עומסי התנועה, בניית מוסדות חינוך, מבני טיפת חלב, בתי כנסת, מקווה לנשים ועוד. בלי תשתיות מתאימות יהיה קשה להגדיל את השכונה ומחירי הדירות ירדו ואיכות החיים תיפגע – זה יצור אפקט הפוך ותושבים יעזבו את השכונה וזה הדבר האחרון שהעיר צריכה.

הכותב הוא רונן יאס-בן יאיר, פעיל חברתי, חבר הנהלת המנהל הקהילתי פסגת זאב בשנים 2020-2012 ומנכ"ל אגודת הסטודנטים הקריה האקדמית אונו (חרדי) ירושלים 2020-2018.


 הצטרפו לקבוצת הוואטסאפ – "כל העיר עדכונים בזמן אמת13"

 "כל העיר" ירושלים בפייסבוק 

 "כל העיר" ירושלים – גם באינסטגרם

המייל האדום של "כל העיר" [email protected]


תגיות:

תגובות

3 תגובות
  1. ישראל

    ומה לגבי ריח הבעירה של כל ערב שנושמים עשן במקום אויר צח של הרי ירושלים ? משהוא בדק את הנושא ? מי ולמה מבעירים כל ערב צמיגים או חפצים אחרים וריח השריפה עולה באפם של תושבי צפון י-ם ?הגיע הזמן לטפל בזה כל יפי הנפש הדואגים לאיכות הסביבה .

  2. ריקי

    מה הטעם להפגין בשכונה, מול מי מוחים , אם כבר יש להפגין בעירייה . הגיע הזמן להקים קול צעקה גדולה על המצב הבילתי ניסבל עם היריות שמלחיצות ומפחידות את כולם ,הזיקוקים והמוהזין שקורא בווליום גבוה מאוד.יש לדרוש טיפול מיידי ולא לחכות שמישהו יפגע

  3. נדב

    מה לגבי הבניה הערבית הלא חוקית ממש על כביש עוזי נרקיס ועל הכביש הישן? בכל היציאות מפסגת זאב בונים בניה לא חוקית

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר