רכבת ישראל (צילום: רועי ינקלוביץ)
רכבת ישראל (צילום: רועי ינקלוביץ)

בשורה משמחת לנוסעי הרכבת: רכבת חשמלית מירושלים למודיעין ב-22 דקות בלבד

באירוע רב משתתפים - הבוקר, חמישי, נחנכה נסיעת הבכורה של הרכבת החשמלית, מתחנת נבון שבירושלים לתחנת מודיעין מרכז. ראש העיר: ״המרכז קרוב מתמיד לירושלים"

פורסם בתאריך: 31.3.22 20:29

היסטוריה: מהיום, חמישי, יוכלו תושבות ותושבי מודיעין-מכבים-רעות והסביבה להגיע לראשונה לירושלים בקו רכבת חדש. שרת התחבורה והבטיחות בדרכים, ח"כ מרב מיכאלי, מנכ"לית משרד התחבורה והבטיחות בדרכים מיכל פרנק, יו"ר דירקטוריון רכבת ישראל משה שמעוני ומנכ"ל רכבת ישראל מיכאל מייקסנר, ראש העיר משה ליאון וראש עיריית מודיעין-מכבים-רעות חיים ביבס, חנכו הבוקר, חמישי, את נסיעת הבכורה של הרכבת החשמלית, מתחנת נבון שבירושלים לתחנת מודיעין מרכז.


ממשרד התחבורה נמסר כי "מעתה, יגיעו תושבות ותושבי מודיעין-מכבים-רעות והסביבה מתחנת פאתי מודיעין לירושלים בתוך כ-22 דקות בלבד. קו הרכבת יפעל בכל ימות השבוע, כולל בימי שישי ובמוצאי שבת. בשלב הראשון הרכבת תפעל בתדירות של נסיעה אחת לשעה לכל כיוון ובהמשך, התדירות תגדל לשתי נסיעות בכל שעה לכל כיוון".

"הפעלת הקו התאפשרה עם השלמת עבודות הרכבת על פרויקט "קשת מודיעין", המחבר את העיר מודיעין למסילת הקו המהיר לירושלים", מציינים במשרד התחבורה. "העבודות כללו הקמת מסילה כפולה ומחושמלת באורך 5.2 קילומטרים, שלושה גשרים ומנהרה באורך של כ-650 מטרים".

ל"כל העיר" נמסר כי "החל ממחר, משרד התחבורה ורכבת ישראל משפרים גם את שירות הרכבות בין ירושלים, תל-אביב והרצליה. קו הרכבת החשמלית בין ירושלים להרצליה יפעל מעתה בימי שישי, בתדירות של רכבת אחת בשעה לכל כיוון".

עוד נמסר כי "במקביל, יורחב השירות גם בקווי הרכבת בין מודיעין לתל אביב ויעדים נוספים, ושעות הפעילות בהם יוארכו עד קרוב לחצות. קו מודיעין תל אביב יופעל גם בימי שישי ומוצאי שבת".

שרת התחבורה והבטיחות בדרכים, ח"כ מרב מיכאלי: "חנכנו בהתרגשות היום חיבור רכבתי חשמלי של כ-22 דקות בקו מודיעין-ירושלים, שהתאפשר בזכות הרבה מאמצים. משרד התחבורה בראשותי משקיע בקיצור לוחות הזמנים של חשמול הרכבת וביצוע פרוייקטי תשתית נוספים כדי שכולנו נוכל להגיע ממקום למקום בצורה נוחה, אפקטיבית ובטוחה יותר בתחבורה הציבורית. בימים לא פשוטים אלה של אירועים כואבים וקשים אנחנו נעשה הכל כדי שהמרחב התחבורתי שלנו יאפשר ביטחון – אישי ולאומי. בביקורי השבוע באמירויות מצאתי שותפים לחזון של חיים טובים יותר, ונוכחתי לדעת שגם הם מעוניינים בקידום פרויקט "רכבות השלום" שיחבר בין ישראל לאיחוד האמירויות. היכולת שלנו לקדם את החזון של תחבורה ציבורית וחופש תנועה תלוי בעבודה של הרבה אנשי ונשות מקצוע וכמו שהגענו ליום הזה שאנחנו מחברות את מודיעין וירושלים בקו חשמלי, כך נמשיך לעשות בעתיד".

מנכ"לית משרד התחבורה מיכל פרנק: "אלפי תושבי ירושלים ומודיעין יכולים לבחור היום להיפרד מהרכב הפרטי, ולהנות מתחבורה ציבורית מהירה, ירוקה ואמינה. הקו החדש מממש את שינוי התפיסה במשרד, לספק פתרונות תחבורה 'מדלת לדלת', יחד עם רשת רכבות קלות בירושלים ואוטובוסים בתדירות גבוהה ומסלולי אופניים".

מנכ"ל רכבת ישראל מיכה מייקסנר: "אנו מציינים היום אירוע חשוב בו אנו מחברים עיר ואם בישראל לבירה, פרויקט מורכב מבחינה הנדסית על תוואי שעובר במנהרה, תוך עבודה על קווים פעילים וחשמול. אני רוצה להודות לשרה על האמון ולראשי הערים שהצליחו לקדם במהירות את האישורים והבירוקרטיה הנדרשת. ובמיוחד אני רוצה להודות לעובדי ועובדות הרכבת שעמלו על הפרוייקט החשוב הזה, וגם להודות להם על עבודה מסביב לשעון בכדי לתת שירות רכבתי אמין לאזרחי המדינה, גם באירועים מיוחדים שחווינו בעת האחרונה. גאה להיות חלק מהארגון הזה".

יו"ר דירקטוריון רכבת ישראל משה שמעוני: "אנחנו גאים לחתום היום פרק נוסף בשדרוג התחבורה הציבורית בישראל. פרק הכולל תשתית חשמלית ידידותית לסביבה, חיבור מהיר בין שני מרכזי הערים, וחיזוק חיבורה של בירת ישראל. נחישותם ומסירותם של עובדי הרכבת הם שהביאו אותנו לרגע הזה, ואנו לא עוצרים לרגע בבניית תשתית החשמול ברחבי הארץ. מליוני נוסעים אשר עד היום נוסעים בקווים החשמליים נהנים משירות מתקדם, ומעידים כי הסבלנות משתלמת. כעת יצטרפו אליהם גם תושבי מודיעין והסביבה".

ראש העיר משה ליאון: ״המרכז קרוב מתמיד לירושלים. קו הרכבת החדש והמתקדם שיגיע ממודיעין לירושלים, הוא בגדר בשורה אדירה לציבור הנוסעים שיגיע לבירת ישראל, בפרק זמן קצר, במהירות וביעילות. קו זה, בתוספת הקו שכבר פועל בין הרצליה לירושלים, לצד הרכבת הקלה הפועלת בעיר ומגיעה לכל יעד מרכזי בירושלים, מצביעים הלכה למעשה על המהפכה התחברותית והסביבתית האמיתית״.

ראש עיריית מודיעין- מכבים-רעות, חיים ביבס: "מודיעין מכבים רעות נמצאת במיקום אסטרטגי מרכזי בין תל אביב לירושלים, "קשת מודיעין" ממחישה זאת הלכה למעשה ויוצר הזדמנויות חדשות למקומות עבודה, בילוי ופנאי בתוך פחות מחצי שעה. אין לי ספק שעם פתיחת הקו החדש בשילוב עם חזרת קווי נסיעת הרכבות לתל אביב לפעילות מלאה בכל ימות השבוע, יהנו תושבי העיר מנוחות ואיכות חיים גבוהה יותר זאת בנוסף לעידוד תיירות פנים והגברת התעסוקה. זוהי בשורה אדירה ומשמחת בהחלט".


העסקה שחלמתם עליה מחכה כאן. היכנסו לזירת הנדל"ן של ירושלים


לעדכונים אחר כל הידיעות הכי חמות>>

הורידו את אפליקציית "כל העיר" באנדרואיד

הורידו את אפליקציית "כל העיר" באייפון

אולי יעניין אותך גם

תגובות

תגובה אחת

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר