כיכר ספרא, שעוני מים (צילומים: פרטי)
כיכר ספרא, שעוני מים (צילומים: פרטי)

"לאחר בדיקה – בירושלים לא נמצאה בעיה" – בגיחון ממשיכים לטעון שחשבונות המים שלכם תקינים

התלונות על חשבונות מים גבוהים ממשיכים להציף את הרשתות החברתיות וגם ברשות המים החליטו על בדיקה מעמיקה - אבל בגיחון, כאמור, אומרים בנחרצות כי "לא קיימות בעיות במדי המים ובהפקת חשבונות המים"

פורסם בתאריך: 27.4.22 08:09

בתאגיד המים העירוני, חברת הגיחון, ממשיכים לטעון בתוקף כי "כפי שציינו בתגובותינו הקודמות, כל הפניות שהתקבלו אצלנו בנושא חיוב מים גבוה, נבדקו והעלו באופן חד משמעי שבירושלים לא נמצאה בעיה. הדוח משקף את עמדת התאגיד כי לא קיימות בעיות במדי המים ובהפקת חשבונות המים".

בגיחון מוסיפים ואומרים כי "בבחינת נתוני צריכות המים במשקי הבית הפרטים (צריכה ביתית ומשותפת) נמצא כי הגידול בצריכת המים בירושלים הינו גידול קבוע ונורמלי, למעט תקופת הקורונה, בה ראינו גידול כתוצאה מהשהייה הממושכת בבתים. העלייה בצריכה חזרה לנורמה לאחר היציאה מהסגרים".


את הדברים אומרים בגיחון במענה לפנייה של "כל העיר", זאת על רקע תלונות חוזרות מצד תושבים בדבר חשבונות מים גבוהים. הנושא אף עלה, שוב, במועצת העירייה בישיבתה האחרונה (שלישי, 26.4) על ידי סיעת יו"ר האופוזיציה עופר ברקוביץ (התעוררות), שביקש, בין השאר, כי עיריית ירושלים תקים צוות בדיקה עצמאי ובלתי תלוי בנושא על חשבון העירייה או הגיחון.

לדברי ברקוביץ, "על אף נכונותה הרבה של חברת הגיחון וטיפולה בפניות פרטניות של תושבי העיר מול לשכתי, אין הדבר מספק. לצערי, כמו בסוגיות ציבוריות אחרות, גם בנושא זה החליט ראש העירייה לפעול ממניעים שאינם עניינים, ובחר שלא לקבל את הצעתנו בדבר הקמת צוותי בדיקה עצמאיים לנושא הנזילות על חשבון העירייה, זאת בכדי למנוע חיובים נוספים לתושבי העיר".

בשאילתא של ברקוביץ הוא מציין כי "ביום חמישי ה-7.4, פורסם ב-N12 כי בעקבות תלונות הציבור הרבות, החליט יו"ר מועצת המים ומנהל רשות המים, מר גיורא שחם, למנות צוות בדיקה אשר יבחן את נושא החריגות ומחירי המים הגבוהים. לפי ממצאי צוות הבדיקה: 'בכל מקרי הבוחן, שנבדקו באופן יסודי ומפורט על ידי חברי הצוות, הסתבר שהיתה קיימת דליפה של מים בצנרת הביתית, שהשפיעה על היקף הצריכה המשותפת של מתחמי המגורים'. כלומר הצינור המשותף, שנמצא בשטח המגורים ומשפיע על צריכת הבניין כולו, דלף.

"לרשות המים התברר שאיתור של נזילה כזו, בצינור המשותף של הבניין, אינה דבר פשוט כלל. הצינור המשותף עובר מתחת לאדמה, לפעמים מתחת לשטח בנוי כמו מדרכה, ובמקרים רבים עד שלא מצטברים שם מספיק מים הנזילה כלל לא נראית כלפי חוץ. למעשה נזילה כזו יכולה להימשך תקופות ארוכות מבלי שאיש יידע להצביע עליה ולתקן אותה, ובכך לגרום לחיובים חריגים לכל תושבי הבניין. במהלך הסגרים, כשצריכת המים עלתה בכל מקרה ב-7-5 אחוזים בכל הארץ, הדבר רק החמיר".

 

 

בתאגיד הגיחון מתייחסים גם לדברים הללו ומציינים בנחרצות כי "דוח רשות המים מתייחס לשינויים ברפורמות שיש לבצע בחקיקה, בכדי שיהיו לתאגיד סמכויות לבצע בדיקות ותיקונים ברשת הפרטית, דבר שלא אפשרי כיום. הדוח של רשות המים הינו דוח ראשוני, רשות המים עודנה נמצאת בתהליך של למידת הנתונים וגיבוש המסקנות. הדוח בעצמו מתייחס לכך שתחת החקיקה הקיימת אין אפשרות לבצע בדיקה של הצנרת הפרטית וככל שירצו לעשות זאת יצטרכו לתקן את החקיקה, תיקון שכזה טרם קרה. בכל מקרה וככל שתאושר בעתיד כניסה למקרקעין פרטי של לקוחות, הרי התאגיד הוא שיבצע בדיקות אלו ולא צוות מטעם העירייה. בנסיבות אלו ובטרם נחפז לקבל החלטות, יש להמתין לתוצאות סופיות של רשות המים ותיקון החקיקה בהתאם".


העסקה שחלמתם עליה מחכה כאן. היכנסו לזירת הנדל"ן של ירושלים


לעדכונים אחר כל הידיעות הכי חמות>>

הורידו את אפליקציית "כל העיר" באנדרואיד

הורידו את אפליקציית "כל העיר" באייפון


תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

3 תגובות
  1. אזרח ותיק בעיר

    פניות קודמות לגיחון בנושאי צריכת מים וחשבונות מופקעים נענים באופן סתמי ש"יבדקו ויחזרו עם תשובות" . אבל בפועל לא קורה דבר . בנושא ה"צריכה המשותפת " פשוט מיתעלמים בגיחון מתלונות רבות ועיקביות בטענה שמדובר בסיכסוכי שכנים . התנהלות שכזו הינה שערורייתית ולכן יהיו הפגנות ,מחאות ותלונות . יש להגיש תביעות ייצוגיות כנגד כל העושק והגזל המיתמשך מצד כלל
    תאגידי המים המיותרים שפגיעתם הרעה מורגשת היטב . חשוב למחוק אותם ממפת המים .הם טפילים
    מזיקים שמיתעשרים על חשבוננו !!!

  2. אזרח עשוק על ידי הגיחון

    בגיחון ממשיכים להפיץ שקרים אודות תקינות מדי המים והצנרת העירונית . לא מטפלים כלל בתלונות אודות "צריכה משותפת" שערורייתית של שכנים בזבזני השקיית גינה פרטית .חייבים להגיש תביעות ייצוגיות כנגד עושק וגזל הגיחון ,בחשבונות מופקעים .
    אין שום צורך בפעולת הגיחון. ניסתדר מצויין בלעדיו.

  3. נידרש לבטל את תאגידי המים

    היתנהלות הגיחון הינה שערורייתית . התאגיד הזה עושק אזרחים בתשלומים מנופחים והזויים ( פי כמה מהנידרש ) ,בגלל סעיף " צריכה משותפת" של שכנים בעייתיים . גם נימצאו ליקויים בצנרת המים העירונית
    וזיוף בקריאת המונים . הפגנות צפויות בקרוב ומרי תשלומים . נידרש מבקר המדינה + תביעות ייצוגיות ,כנגד כלל התאגידים והגיחון בפרט ,עקב
    העושק והגזל של תאגידי מים מיותרים ופרזיטים !

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר