המכתבים ממלחמת ששת הימים (צילום: באדיבות אתר אוצרות)
המכתבים ממלחמת ששת הימים (צילום: באדיבות אתר אוצרות)

מבצע מרגש לרגל יום ירושלים – איסוף מכתבי לוחמים מששת הימים

לרגל ציון 55 שנים למלחמת ששת הימים ואיחוד העיר ירושלים - אתר גבעת התחמושת יחד עם אתר אוצרות יצאו למבצע איסוף מכתבים מתקופת המלחמה. המכתבים יעלו באתר אוצרות ובאתר גבעת התחמושת

פורסם בתאריך: 29.5.22 10:32

לרגל 55 שנה למלחמת ששת הימים ואיחודה של ירושלים – המרכז למורשת מלחמת ששת הימים, שחרור ירושלים ואיחודה בגבעת התחמושת, ופרויקט "אוצרות" (אוסף המכתבים הלאומי של מרכז שזר ומשרד ירושלים ומורשת) חברו יחד למבצע איסוף ותיעוד מכתבים שנשלחו סביב מלחמת ששת הימים: משגרת החיים בתקופת הקו העירוני, דרך החיים בעורף ובחזיתות הצפון, המרכז והדרום, עד תקופת ההמתנה, ששת ימי המלחמה ואחריה.


 הצטרפו לקבוצת הוואטסאפ – "כל העיר בזמן אמת"

 "כל העיר" ירושלים בפייסבוק 

 "כל העיר" ירושלים – גם באינסטגרם

 המייל האדום של "כל העיר" [email protected]


עשרות מכתבים של לוחמים ממלחמת ששת הימים הגיעו לידי ארכיון אתר המורשת "גבעת התחמושת". "המכתבים, אותם קיבלו והחזירו לוחמי ששת הימים, נותנים את התחושה מהמלחמה, על הדאגה מבנות הזוג, הילדים שבעורף וחוסר הודאות", מספרים ב"גבעת התחמושת".

"שלום אבא שלי, אני מוסר לך דרישת שלום, אני ילד טוב, אני רוצה לנסוע לצבא עם אוטו ולהביא לך את המכתב…הרבה נשיקות מזהר", המכתב הזה הוא חלק מחליפת מכתבים בין מייקל לניר, לרעייתו נירה ובנו זהר, אז בן שנתיים. "זו הייתה חליפת מכתבים שהייתה כמעט יכולה להיות אחרונה", מספר ניר, 80, מקיבוץ כפר רופין, קצין צנחנים מחטיבה 55, גדוד 66. "בקרב על גבעת התחמושת נפצעתי קשה, הוגדרתי כמעט כמת והצילו אותי ברגע האחרון. המכתבים שקיבלתי נמצאו בתוך הקיטבג שלי בבית החולים הדסה. כיום המכתבים נמצאים בארון שלי יחד עם מכתבים נוספים מתקופת הילדות ועד היום"

נעמיל'ה יקרה שלי! היי איתנה – ואל תדאגי. אוהב אני אותך ואחזור אלייך. החזיקי מעמד. את הרי יודעת שהצדק תמיד מנצח. להתראות מתוקה שלי, משלך האוהב, מאיר", זוהי אחת הגלויות ששלח מאיר גזית מחטיבה 55, גדוד 66, של הצנחנים לחברתו דאז, נעמי זמיר, אשתו זה 55 שנים. "90% מחיילי גדוד 66 היו בוגרי הנח"ל המוצנח והגיעו מתנועות הנוער השונות", מספר גזית, 77, מהרצליה.

לארכיון גבעת התחמושת הגיעו עוד מכתבים במסגרת איסוף המכתבים השונים ובימים אלו מגיעים עוד ועוד מכתבים של לוחמים נוספים.

יש לציין כי מבצע איסוף המכתבים הוא חלק משבוע ירושלים, ביוזמת משרד ירושלים ומורשת ועיריית ירושלים ובו סדרה של אירועים שיתקיימו ברחבי העיר, תחת השם: "ירושלים שלי", בין התאריכים 29.5-2.6, ובסימן 55 שנים לאיחודה. בין שלל האירועים, המיועדים למשפחות ולכל הגילאים, המוזיאונים ואתרי המורשת בעיר יקיימו פעילויות מיוחדות.

כתרי מעוז, מנכ"ל המרכז למורשת מלחמת ששת הימים, שחרור ירושלים ואיחודה בגבעת התחמושת: "לגעת בדפים המצהיבים, לקרוא את המילים, לדעתם שחלקם אפילו לא הגיעו ליעדם. לחפש היום את מה שנכתב אז, בימי החום ובצינה, בתקופת ההמתנה ובעת שהאש נפתחה. זה יעודנו כדי להחיות את ההסטוריה ולדאוג שלא תשכח, בבחינת והגדת לבנך, מכאן ועד עולם. אני קורא לציבור הרחב לשתף אותנו במכתבים המיוחדים מתקופת ששת הימים כדי שננציח יחד את הרגעים האישיים והמרגשים האלה בהיסטוריה הישראלית".

מחפשים דירת גן בירושלים? היכנסו ללוח הנדל"ן של "כל העיר"


לעדכונים אחר כל הידיעות הכי חמות>>

הורידו את אפליקציית "כל העיר" באנדרואיד

הורידו את אפליקציית "כל העיר" באייפון

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר