המחאה ב'מצפתל' - הערב (צילום: מצילים את ירושלים)
המחאה ב'מצפתל' (צילום ארכיון: מצילים את ירושלים)

לקראת הדיון המכריע בוועדת התכנון – הערב, עצרת מחאה לשמירה על ה'מצפתל' בארמון הנציב

הוועדה המחוזית לתכנון תתכנס מחר, חמישי, לדיון פנימי מכריע בנושא הקמת תחנת משטרה בגבעת התורמוסים. הערב, רביעי, התאספו המתנגדים לעצרת מחאה נגד הבנייה. "מתבקש לשמור על המקום הזה, על הפנינה הזו, מכל משמר"

פורסם בתאריך: 8.6.22 20:34

תחנת משטרה או גבעת תורמוסים? בסוגיה הזו יכריעו מחר חברי הוועדה המחוזית לתכנון ובנייה ירושלים, אשר יקיימו דיון פנימי בתוכנית להקמת תחנת משטרת 'עוז' על השטח של אתר הטבע העירוני ה'מצפתל' (גבעת התורמוסים) בארמון הנציב.

הערב, רביעי (8.6), התכנסו עשרות מתנגדים לתוכנית – תושבים, ירוקים ופוליטיקאים – לעצרת מחאה שממנה יצאה, שוב, הקריאה שלא לפגוע בגבעת התורמוסים.


בין המשתתפים בהפגנה היו גם חבר מועצת העיר יובב צור (התעוררות) וסגן ראש העיר יוסי חביליו (מצילים את ירושלים). חביליו, אשר מלווה את המאבק מראשיתו, נשא דברים ואמר: "כשעומדים כאן ב'מצפתל', לא צריך להכביר במילים על הסיבות שיש להתנגד להרס אתר טבע עירוני – אתר תצפית נדיר ביופיו, אתר קהילתי תוסס ומיוחד – לצורך הקמת מחנה משטרתי שאפשר לבנות גם במקומות סמוכים אחרים. זה רק מתבקש לשמור על המקום הזה, על הפנינה הזו, מכל משמר. זה הדבר ההגיוני לעשות, וכל תוצאה אחרת – תהיה בכייה לדורות".


יוסי חביליו בעצרת המחאה ב'מצפתל' (צילום: מצילים את ירושלים)

יוסי חביליו בעצרת המחאה ב'מצפתל' (צילום: מצילים את ירושלים)


לדברי חביליו, "תושבי ותושבות ארמון הנציב לא אמורים לבחור בין ביטחון אישי ובין טבע עירוני. מגיע לנו לקבל גם וגם. גם טבע עירוני, וגם ביטחון אישי. הלחץ צריך להיות חזק, עקבי, ובכל הרמות ומול כל הגורמים הרלוונטיים – במוסדות התכנון, בפוליטיקה השכונתית, בפוליטיקה העירונית, ובפוליטיקה הארצית. כל הכבוד לכל מי שהגיע, אני מקווה שהמאמצים שלנו יועילו, ושנצליח להציל את המקום היפה והחשוב הזה".


יובב צור (צילום: שרון גבאי)

יובב צור (צילום: שרון גבאי)


ה'מצפתל' – גבעת התורמסים של ירושלים – הינו אתר טבע עירוני, נוף ומורשת, אשר משמש לאורך כל השנה כנקודת מפגש ופעילות קהילתית לתושבי ארמון הנציב. בשכונה מציינים כי בכל ימות השנה פוקדים את האתר אלפי מבקרים, אשר מגיעים כדי ליהנות מהפריחה הייחודים ומהתצפית היפייפיה לעבר העיר העתיקה, הר הבית, ההורדיון, ים המלח ומדבר יהודה.

 

 

כפי שכבר פורסם לא אחת, על פי התוכנית, המשטרה מבקשת להקים מתחם משטרתי בהיקף של אלפי מ"ר באתר הטבע העירוני. גורמים שונים בארמון הנציב מציינים כי "תושבי ארמון הנציב והמינהל הקהילתי מעוניינים בנוכחות משטרתית בשכונה, אך מסרבים להיכנע למשוואה שהוצבה בפניהם – או ביטחון אישי, או טבע עירוני. לכן, הגישו לוועדה המקומית לתכנון ובניה כ-5 חלופות בינוי בתחומי השכונה וסביבתה בהן ניתן להקים את המתחם, אך אלו נדחו כולן על ידי משטרת ישראל".


מחפשים פנטהאוזים עם נוף קסום? היכנסו ללוח הנדל"ן של ירושלים


לעדכונים אחר כל הידיעות הכי חמות>>

הורידו את אפליקציית "כל העיר" באנדרואיד

הורידו את אפליקציית "כל העיר" באייפון


תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

תגובה אחת
  1. ערכי טבע ונוף לכל

    חייבים להציל את גבעת התורמוסים מציפורני המשטרה/כרישי נדלן/ גורמים חסרי מצפון בעירייה
    או כל אחד שפועל ממגמה אכזרית של פגיעה בערכי טבע ונוף שחייבים לשמר ולשמור עליהם מכל משמר
    כנגד הונדליסטים שפועלים ממניעים פסולים של
    שחיתות ממונית . כל תושבי ארמון הנציב יקחו
    חלק במאבק הנחוש ,בסיוע תושבים ואזרחים
    מכל רחבי העיר שמזדהים עם המאבק הערכי
    והעקרוני הזה להצלת שמורת הטבע הזו .

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר