אוטובוס בירושלים (צילום: סופרבוס)
תחבורה ציבורית בירושלים (צילום: דוברות סופרבוס)

במקום קו אחד ארוך מסורבל – שני קווים מהירים: החל ממחר, קווי אוטובוס חדשים מגילה ומרמות

הקווים יופעלו במסגרת הפעימה הרביעית של חברת "סופרבוס" בעיר והם יקשרו בין שכונת גילה למרכז העיר (קו 92) ובין שכונת רמות לתחנה המרכזית (קו 62 ו-62א)

פורסם בתאריך: 9.6.22 17:20

בשורה לתושבות ותושבי גילה ורמות. החל ממחר, שישי (10.6), קווים משודרגים ויעילים יותר, עם תדירות משודרגת, יקשרו בין שכונות הקצה העיר לתחנה המרכזית ולמרכז העיר, וישפרו את הנגישות של התושבות והתושבים למרכזי פנאי ועסקים. זאת, במסגרת הפעימה הרביעית שדרוג התחבורה הציבורית בירושלים שמבצעת חברת "סופרבוס".

במסגרת הפעימה הנוכחית, שני קווים חדשים, מהירים ומעגליים, יקשרו בין שכונת גילה למרכז העיר (קו 92) ובין שכונת רמות לתחנה המרכזית בירושלים (קו 62 ו-62א). קווים אלה יחליפו את קו 32 הארוך, המסורבל והלא אמין אשר נסע במסלול אינסופי בין גילה לרמות, אשר יפסיק את פעילותו. הקווים החדשים יהיו קצרים יותר, מהירים יותר ויפעלו בתדירות משופרת.

יש לציין, כי קו 92 החדש מגילה לא ייסע באותו המסלול שבו נסע קו 32, כשבין השאר הוא לא ייכנס לאזור האוניברסיטה העברית בגבעת רם. "הנסיעות בין גילה לגבעת רם, יבוצעו באמצעות החלפה בין קו 92 החדש מגילה וקווים 9 ו-42 משד' הרצוג (צומת פת) ועד גבעת רם", כך נמסר מחברת סופרבוס. "תדירות קו 31, שיופעל מיום שישי על ידי חברת "סופרבוס", תשופר גם היא משמעותית ומסלולו יוותר ללא שינוי. כמו כן, קווים 504 ו-531 ייסעו מעתה במסלול מעגלי מהשכונות אל בנייני האומה ובחזרה".

עוד נמסר כי "מאז כניסתה של סופרבוס לירושלים ביולי 2021, והעברת הפעילות בהדרגה מחברת אגד, אשכול מרכז ירושלים התחדש והתרחב עם קווים חדשים, תדירותם של קווים קיימים מתוגברת, ושילוב אוטובוסים ממונעים באנרגיה חלופית של חשמל וגז טבעי. החברה מקדמת את התכניות החדשות לשדרוג מערך התחבורה הציבורית וייעול רמת השירות בעיר, בהתאם לתנאי המכרזים שקידם משרד התחבורה, באמצעות הרשות הארצית לתחבורה ציבורית וצוות תכנית אב לתחבורה".

"המהלך ימשיך בהדרגה במספר פעימות נוספות, עד שנת 2023, ובכפוף לתנאי מכרז אשכול 'מרכז ירושלים עירוני'",  מוסרים בספורבוס ומוסיפים כי "במהלך שנה זו תשלים סופרבוס את הפריסה של הפעלת אשכול מרכז ירושלים עם כניסת קווים חדשים שיופעלו גם הם באמצעות אוטובוסים חשמליים. בסך הכול תפעיל החברה 22 קווים חדשים באשכול זה, ובכללם קווים ישירים לאזורי התעסוקה ולאזור הכניסה לעיר. בתוך כך, ישולב באשכול צי חדש של 382 אוטובוסים, מתוכם:  174 מפרקיות, 18 מיניבוסים, 44 דיזל קצר. בנוסף, יופעלו 146 רכבים מונעים באנרגיה חלופית וידידותית לסביבה: כ-95 רכבים חשמליים וכ-51 בגז טבעי שצפויים לסייע להפחתת זיהום האוויר והרעש בעיר, לשפר את חוויית הנסיעה בתחבורה הציבורית, ואת החוויה העירונית של התושבים והמבקרים".

בסופרבוס מציינים ומדגישים כי "מהלך זה מגביר ב-40% את תדירויות הקווים באשכול, ומספק מענה לביקוש הרב לתחבורה ציבורית בירושלים. הקישוריות בין השכונות המתרחבות בעיר משתפרת, והנגישות בתחומי העיר מתייעלת. השינויים בתחבורה הציבורית יחזקו את הקווים המהירים שחוצים את העיר ויחברו את השכונות הירושלמיות למוסדות ציבוריים כגון בתי חולים ומשרדי ממשלה וכן יקלו על הגישה לקווי הרכבת הקלה הנוספים שיופעלו בשנים הקרובות".

 

 

אסי אברהמי, סמנכ״ל חטיבת תחבורה ציבורית, תכנית אב לתחבורה ירושלים: "מדובר בצעד נוסף שמהותו שיפור השירות בקווי התחבורה הציבורית בירושלים, חלוקת הנטל המאתגר של המערך התחבורתי בעיר הגדולה בישראל. כניסת סופרבוס לשירות בקווים בצפון העיר, הינה חלק ממהלך משמעותי שיביא לשדרוג רשת הקווים ותדירותם. אנו מודים לחברת אגד על שנות פעילות רבות ומברכים את חברת סופרבוס על כניסתם לפעילות".

צחי נווה, מנכ"ל סופרבוס: "סופרבוס משקיעה מאמצים רבים לחיזוק מערך התחבורה בירושלים, על מנת להופכו ליעיל ומתקדם יותר. בתוך כך, אנו ממשיכים לייצר בירושלים, כמו בערים אחרות בהן אנו פועלים, חוויית ניידות עירונית נגישה, שקטה ונקייה, המותאמת לצרכיי קהל הנוסעים. פעימה זו היא המשך למהלך מקיף שהתחלנו בירושלים ביולי האחרון, ואנו גאים לראות את הפעילות הענפה קורמת עור וגידים בכבישי העיר, ואת האימפקט הגדול שהיא מייצרת עבור הנוסעים".

ניתן להתעדכן בלוחות הזמנים המדויקים של הקו החדש במוקד 'כל קו' 8787* ובאתר סופרבוס.


מחפשים דירת 4 חדרים בצפון העיר? היכנסו ללוח הנדל"ן של ירושלים


לעדכונים אחר כל הידיעות הכי חמות>>

הורידו את אפליקציית "כל העיר" באנדרואיד

הורידו את אפליקציית "כל העיר" באייפון

אולי יעניין אותך גם

תגובות

3 תגובות
  1. שימנו

    זה לא משנה לקברניטי העיר שימשיכו לטעון שעד שאין פה רשת רכבות קלות יש לפמפם עוד ועוד חניונים ובחינם (כלומר על חשבוננו).
    יש בירושלים כבר היום תחבורה ציבורית לא רעה בכלל אבל ממשיכים במדיניות שמציפה את הכבישים בעוד רכבים פרטיים שחוסמים את האוטובוסים (ואת המדרכות).

  2. מיהו

    אפשר לחשוב שמירב מיכאלי היא הכתבת שלכם "תושבות ותושבי ירושלים" חח

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר