רמי לוי, כיכר ספרא (צילומים: פרטי)
רמי לוי, כיכר ספרא (צילומים: פרטי)

איש העסקים רמי לוי בקריאה לעיריית ירושלים: "להקפיא את עליית מחירי הארנונה"

על רקע יוקר המחייה שהולך ועולה ולאחר שהחליט לספוג את עליית המחירים של הלחם המפוקח, רמי לוי מדגיש בשיחה עם "כל העיר" כי גם העירייה וגם הממשלה צריכות ללכת לקראת האזרחים ונותן טיפים לצרכנים הירושלמים

פורסם בתאריך: 18.7.22 10:23

הכסף שלכם שווה פחות. זו כבר עובדה ידועה, וזאת בשל האינפלציה הגואה ועליות המחירים המטורפות שמגיעות לכל תחום ופינה בחיים – החל ממחירי הדיור, דרך החשמל והמים וממש באחרונה – גם למוצר הצריכה הבסיסי ביותר – הלחם האחיד.

לבטח כבר שמעתם על הקפאת מחירי הלחם האחיד שהחליט איש העסקים רמי לוי, בעלי רשת שיווק השקמה, להשית ברשת המרכולים שלו, כשאל היוזמה שלו הצטרפו רשתות שיווק נוספות. אבל לוי, כך נדמה, לא עוצר בכך ויוצא בקריאה חד משמעית לממשלה ולעיריית ירושלים (ובכלל) לסייע לתושבים על רקע יוקר המחייה שמשתולל בישראל.


לעדכונים אחר כל הידיעות הכי חמות>>

הורידו את אפליקציית "כל העיר" באנדרואיד

הורידו את אפליקציית "כל העיר" באייפון


"המדינה יכולה וצריכה ללכת לקראת התושבים, לעשות כמוני, ולמשל לתת את החשמל בלי ההעלאה הרעה הזאת שלהם של 10 אחוזים", מדגיש לוי בשיחה עם "כל העיר". "החשמל, הלחם, הדיור וכל שאר העליות מקשים על כל משקי הבית בישראל, עד כדי כך שזה משפיע על כל המדינה לרעה. ואני אומר – במיוחד אחרי שהמדינה גבתה כל כך הרבה כסף ממיסים השנה, למעלה מ-50 מיליארד שקלים, ועוד התגאתה בזה – שלא יעלו את החשמל ב-10 אחוזים, ויתגאו בזה שהם לא מעלים את המחיר. שיבואו לקראת הצרכנים ויורידו מיסים – לא יעלו".

וזה עדיין לא הכל, לוי מוסיף ופונה גם לעיריית ירושלים ואומר: "היא, ביחד על כל העיריות בישראל, צריכה להקפיא את עליית מחירי הארנונה. ברגע שמעלים את הארנונה, זה לא פחות חמור מעליית הלחם המפוקח. חד וחלק, צריך להקפיא את מחירי הארנונה – זה יעזור לכל משקי הבית".

"אני יודע מה זו מצוקת לחם"

מה הוביל אותך להחלטה להקפיא את מחיר הלחם האחיד?
"אני יודע שקשה עכשיו לאנשים, קשה מאוד, במיוחד כשיש עכשיו את החופש הגדול והילדים נמצאים בבית. אני מבין מה זה לחיות בקושי, מימי העבר שלי, ויודע שאלה שצורכים את הלחם המפוקח זה בדרך כלל אנשים שאין להם, שאלו משפחות מרובות ילדים, ולכן החלטתי להקפיא את מחירי הלחם המפוקח, במיוחד בשבילם. וזה יהיה תקף עד סוף החופש הגדול פלוס עוד חודש של החגים.

"אני יודע מה זו מצוקת לחם, ואני לא שוכח מאיפה באתי. כששמעתי על ההעלאה של מחירי הלחם המפוקח, נזכרתי וראיתי לנגד עיני אותי עם אמא שלי, כשהיא שולחת אותי לקנות חצי כיכר לחם לי ולכל המשפחה. להעלות את מחירי הלחם המפוקח זו החלטה אומללה, לכן החלטתי להקפיא אצלי את המחיר, ואני שמח מאוד שעוד רשתות הלכו בדרך הזו".

מחיר הלחם הוא לא הדבר היחיד שעלה, למה שלא תקפיא מחירים גם במוצרי יסוד אחרים?
"שום מוצר הוא לא כמו לחם. לחם זה משהו שבלעדיו אי אפשר לחיות. ובקשר למוצרים אחרים – גם אותם אני מוכר מתחת למחירים המקובלים".

 

 

לסיום, יש לך המלצה לצרכנים הירושלמים?
"אני ממליץ לצרכנים הירושלמים לעשות את הקנייה שלהם בצורה חכמה. אם הם יעשו זאת הם יחסכו המון כסף. מה שהם צריכים לעשות, זה לא לקנות בכל מחיר. הם צריכים להבין שיש מגוון רחב מאוד על המדפים, ולא צריך לקנות את המוצרים היקרים – בין אם זה בלחם המפוקח ובין אם כל מוצר אחר שיש. לא צריך לשים מוצרים בעגלה בלי לבדוק את המחיר שלהם כי הם רגילים. לכל מוצר יש תחליף".


העסקה שחלמתם עליה מחכה כאן. היכנסו לזירת הנדל"ן של ירושלים


תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר