המפגש המרגש בהדסה (צילום: דוברות הדסה)
המפגש המרגש בהדסה (צילום: דוברות הדסה)

תרומת הכליה המרגשת וההשתלה בהדסה: הדס תרמה כליה לאדם שכלל לא הכירה

הדס סרברו אלרואי מירושלים הצילה את חייו של מאהר חמדאללה, תושב העיר העתיקה, לאחר שתרמה לו כליה. המפגש שנערך השבוע בין השניים ריגש את כל צוות המחלקה הכירורגית ויחידת ההשתלות בהדסה עין כרם שליווה את הרגע לו חיכו לא מעט זמן

פורסם בתאריך: 1.9.22 14:38

המפגש בין הדס סרברו אלרואי מירושלים, לבין מאהר חמדאללה לו תרמה כליה, ריגש את כל צוות המחלקה הכירורגית ויחידת ההשתלות בהדסה עין כרם שליווה את הרגע לו חיכו. הדס, וטרינרית במקצועה, החלה בתהליך תרומת הכליה לפני חודשים ארוכים.


לעדכונים אחר כל הידיעות הכי חמות>>

הורידו את אפליקציית "כל העיר" באנדרואיד

הורידו את אפליקציית "כל העיר" באייפון


"שמעתי על האפשרות לתרום כליה באופן אלטרואיסטי לאדם שאינני מכירה", מספרת הדס, "אמרתי לעצמי שיבוא הזמן וזה יתאים. אז הגיע הזמן ואני במקום בחיים שזה מתאים, גם מבחינה משפחתית, הבנות שלי גדלו. אני פנויה לזה. מגיל צעיר, כאדם מאמין, אחזתי בידיעה שאלוהים שם אותנו פה ואנחנו אמורים לחלוק במה שהוא נתן לנו. אז מי שיש לו הרבה כסף, יחלוק כסף, מי שיש לו משפחה גדולה יכול לאמץ ילד ומי שיש לו כמוני גוף בריא ונפש בריאה ויכולת לעבור תהליך רפואי בטוב, אז זה מה שאני יכולה לתת. אני אחרי תהליך ארוך מאוד, עשיתי צעד צעד, את כל הבדיקות והבירורים עם ארגון "מתנת חיים" ועם הצוות בהדסה עין כרם, ולא הייתה שום התלבטות. לפני שבועיים, כשהאסימון ירד והניתוח התקרב, חששתי לרגע אבל בחרתי להתחזק ולהתייעץ עם הרב יובל שרלו שעודד מאוד וכמובן עם צוות הדסה – ד"ר עבד חלאילה, מנהל יחידת ההשתלות בהדסה, ונטע מלכה, מתאמת ההשתלות בהדסה.

"כשנשאלתי, כמקובל בישראל, אם אסכים לתרום גם לערבי – חשבתי על כך והשבתי שאני תורמת את הכליה שלי לכל מי שצריך, למי שזקוק למרפא, ומי שמנהל ומוביל את המערך של התרומות בישראל כבר ידע לעשות את ההתאמה הנכונה מבחינה בריאותית לאדם הנכון ולמצב המדויק".  

המפגש של הדס עם מאהר, חולה כליה אשר נזק לטיפולי דיאליזה מידי יום וזכה לחיים חדשים בזכות תרומת הכליה שלה, היה מרגש עבור שניהם. "אני אמרתי כל הזמן, שאם נשקפת לה סכנה – ואפילו אחוז אחד של סכנה, אני לא הולך על הניתוח ולא מסכן את התורמת", הוא אומר בדמעות. 

מאהר, בן ה- 38, הוא בוחן רישוי רכבים (טסטים) וכבאי במקצועו, מתגורר עם בני משפחתו בעיר העתיקה. הוא אב לשני ילדים ולפני כמה חודשים הודיעו לו רופאיו בהדסה כי טיפולי הדיאליזה אינם מספיקים ולאור מצבו הוא חייב לעבור השתלת כליה. "חיכיתי לרגע הזה הרבה זמן ולא האמנתי כשהתקשרו להגיד שנמצאה לי תורמת כליה ושאוכל להפסיק עם הדיאליזה שאני עושה כל יום. אמרתי שבטח מישהו צוחק מעבר לקו, לא האמנתי שזה טלפון אמיתי מהדסה. אבל הטלפון הבא, בו הזמינו אותי לבדיקות לפני ניתוח, כבר עשה סדר והבנתי שזה מאוד רציני. התרגשנו מאוד במשפחה. אני לא חושב שיש מספיק מילים שיתארו את מה שעשית בשבילי, הדס. אין מספיק מילים כדי להודות לך ולהסביר לך שהצלת את החיים שלי ונתת לי חיים במתנה.  תודה לך הדס. תודה על יום ההולדת החדש שמעכשיו אחגוג בכל שנה".

ד"ר עבד חלאילה וד"ר אשרף אימם, מנתחיהם של הדס ושל מאהר, תיארו בפני המטופלים ובני המשפחות את מהלך הניתוח וסיפרו שהכליה נקלטה באופן משביע רצון בהחלט. "אם יכול לצאת מהמעשה שלי משהו טוב, זה שאנשים יבינו שבני אדם באשר הם יכולים לתת אחד לשני", אמרה הדס בהתרגשות במפגש שלאחר הניתוח, כשהיא מתאוששת בקצב טוב ומתחזקת. "נסתרות הן דרכי השם, הוא מצא אותך. אתה היית צריך לקבל את הכליה שלי".

"נסכם שמעכשיו זה חיבור. שמעכשיו יש לך אח קטן חדש", אמר מאהר בחיוך, ובני משפחתו הוסיפו: "לא רק אח, זכית במשפחה שלמה חדשה". 


מחפשים דירות גן במרכז העיר? היכנסו ללוח הנדל"ן של ירושלים

אולי יעניין אותך גם

תגובות

תגובה אחת
  1. אביה

    מרגש!!!
    צריך לתת חיים לכל מי שמעריך את ערכם!
    ללא שום הבדל דת גזע ומין

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר