חגיגות היובל למפלצת (צילומים: ארנון בוסאני)
חגיגות היובל למפלצת (צילומים: ארנון בוסאני)

קרית היובל מציגה: יום הולדת 50 למפלצת

הערב, ראשון, התקיימה בגן רבינוביץ בקרית היובל מסיבת היובל לפסל המפלצת המיתולוגי, זאת לאחר שהמתחם היה סגור למבקרים בחצי השנה האחרונה בשל עבודות

פורסם בתאריך: 6.11.22 20:08

בשעה טובה – מתחם גן המפלצת (גן רבינונביץ) בקרית היובל נפתח הערב, ראשון (6.11) למבקרים וזאת לאחר 6 חודשים שבהם היה סגור לטובת עבודות. כחלק מהפתיחה החגיגית, מינהל קהילתי יובלים בשיתוף עיריית ירושלים קיימו מסיבת יום הולדת 50 לפסל המפלצת המיתולוגי.

באירוע נכחו עשרות תושבים מקרית היובל והסביבה, שהגיעו להפנינג החגיגי וגם כדי לשוב וליהנות מהפארק, שהיה סגור, לאחר שהתגלו בו כשלים וסכנות. במסגרת עבודות השדרוג שבוצעו על ידי עיריית ירושלים, הוסרו שכבות הצבע על ידי התזת חול, כולל העשרת קווי הצביעה המקוריים, הבטון שוקם וכן נוקו הברזל החשוף והמעקות.


לעדכונים אחר כל הידיעות הכי חמות>>

הורידו את אפליקציית "כל העיר" באנדרואיד

הורידו את אפליקציית "כל העיר" באייפון


פסל המפלצת נוצר, כאמור, לפני 50 שנים על ידי הפסלת ניקי דה סנט פאל, אמנית יהודיה-צרפתיה. שמו המקורי של הפסל היה "הגולם" – אשר סימל, כך לדברי דה סנט פאל, רעיונות פמינסטיים. היצירה המקורית היתה מבטון יצוק ופיברגלס בצבעי שחור-לבן-אדום. האמנית סיפרה כי "הגולם" (המפלצת) מייצג אישה בשרנית החולשת על הפארק, אך משרה עם זאת תחושה נעימה. בכך ביקרה דה סנט פאל לנפץ את דימוי האישה השברירית בעולם המערבי. ראש המפלצת מעוגל ובתוכו גרם מדרגות עם חללים עליונים ותחתונים דמויי מערה. מהלוע הפעורה של המפלצת משתלשלות שלוש לשונות אדומות וארוכות המשמשות כמגלשות.

המתחם שבו שוכנת המפלצת נקרא גן רבינוניץ, על שם תורם הכסף לפסל, אך מהר מאוד החליטו תושבי העיר לקרוא הן לפסל והן לגן "המפלצת" – שם אשר השתרש בשפת היום-יום של תושבי ירושלים ולמוסד של ממש בעיר.

יש לציין כי עבודות השיקום והשדרוג של גן המפלצת בוצעו על ידי האגף לשיפור פני העיר, בשיתוף מחלקת האומנויות במינהל תרבות, באמצעות חברת טסרה וא. בוטון המתמחה ברסטורציה – שיקום אומנותי לפסלים.

טקס יום ההולדת התקיים במעמד ראש העיר משה ליאון, שאמר: "המפלצת האהובה שלנו התחדשה והיא ממתינה לשובם של ילדי ירושלים והארץ כולה. המפלצת היא אייקון ירושלמי מוכר וידוע, שרבים התגעגעו אליו ועתה היא חוזרת אלינו יפה, משודרגת ומטופחת מתמיד. עיריית ירושלים חרטה על דגלה את שיפוצם והקמתם של גנים ופארקים ברחבי עיר הבירה וכך תמשיך לעשות גם בעתיד".

 

 

במסגרת החגיגות התכבדו באי הטקס בעוגת יום הולדת, והילדים נהנו מהפנינג ענק שכלל הצגת ילדים, נסיכות ואבירים, לייזר טאג, פיסול בבלונים, קליעות צמות, איפור ועוד. גולת הכותרת של מסיבת יום ההולדת ושל עבודות השדרוג היא תאורה מיוחדת שהותקנה ואשר תאיר באור מיוחד את הפסל ואת המתחם כולו.


מחפשים דירה קרוב למפלצת? היכנסו ללוח הנדל"ן של ירושלים

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

תגובה אחת

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר