קריית הממשלה (צילום: Almog)
קריית הממשלה (צילום: Almog)

על רקע המו"מ להקמת ממשלה: האם מעבר החברות הממשלתיות לירושלים יעוגן בהסכמים?

לאור הכוונה להשביע ממשלה חדשה בקרוב, סגן ראש העיר יוסי חביליו פנה אל ראש הממשלה המיועד בנימין נתניהו ואל יתר ראשי סיעות הקואליציה המסתמנת, בבקשה להכניס לקווי היסוד של הממשלה התחייבות לחקיקה שתעביר לירושלים גם את החברות הממשלתיות הפועלות מחוץ לעיר

פורסם בתאריך: 14.11.22 08:11

בישראל פועלות כיום כ-100 חברות ממשלתיות שלא נכללו בהחלטות ממשלה קודמות בנושא העברת גופי ממשל לירושלים. כזכור, כפי שפורסם ב"כל העיר", חלק מהיחידות קיבלו פטור ממעבר לירושלים, לאחר שהוכיחו בוועדת החריגים כי קיימת הצדקה למושבם מחוץ לעיר, ואילו עשרות יחידות יעברו לעבוד בירושלים לאחר שפנייתם לוועדה נדחתה.


לעדכונים אחר כל הידיעות הכי חמות>>

הורידו את אפליקציית "כל העיר" באנדרואיד

הורידו את אפליקציית "כל העיר" באייפון


לאור הכוונה להשביע ממשלה חדשה בהקדם האפשרי, אולי אפילו כבר בשבוע הבא, סגן ראש העיר יוסי חביליו, יו"ר המינהלת להעברת גופי ממשל לבירה, פנה אל ראש הממשלה המיועד בנימין נתניהו ואל יתר ראשי סיעות הקואליציה המסתמנת, בבקשה להכניס לקווי היסוד של הממשלה התחייבות לחקיקה שתעביר לירושלים גם את החברות הממשלתיות הפועלות מחוץ לעיר – ולא רק את משרדי הממשלה.

בעשור הקרוב צפויים להתווסף בירושלים כמיליון מ"ר של משרדי ממשלה שכבר הגישו פרוגרמת מעבר אל העיר. בפנייתו הציע חביליו כי לקראת ציון 56 שנה לאיחוד ירושלים – תקדם הממשלה הבאה חוק שיעלה לירושלים גם כ-56 חברות ממשלתיות, דבר הצפוי לחזק את הבירתיות של ירושלים, לתת זריקת מרץ כלכלית ולסייע בשמירת האופי המגוון של האוכלוסייה בעיר.


יוסי חביליו (צילום: מצילים את ירושלים)

יוסי חביליו (צילום: מצילים את ירושלים)


במכתב שנשלח אל ראש הממשלה המיועד בנימין נתניהו ואל יתר ראשי סיעות הקואליציה המסתמנת נכתב: "אני פונה אליך מתוקף תפקידי כיו"ר המנהלת של עיריית ירושלים להעברת גופי ממשל אל הבירה, מנהלת שהוקמה על מנת לחזק את מעמדה הכלכלי והחברתי של ירושלים ולבצר את מעמדה כבירת ישראל בפועל".

עוד נכתב: "מעבר להפעלת השפעתך על השרים והשרות בכדי שיזרזו את העברת המשרדים והיחידות הממשלתיות שתחת אחריותן לירושלים, אבקש ממך שלקראת השבעת הממשלה בראשותך – הנושא ימצא את דרכו אל קווי היסוד, ואני מציע ומבקש כי בקווי היסוד תיכלל ההתחייבות
כדלקמן: 'תוך זמן קצר ממועד השבעתה, תיישם ממשלת ישראל את ההחלטה להעברת כלל משרדיה ויחידותיה הארציות לירושלים – ובכלל זאת החברות הממשלתיות'".

כזכור, כפי שפורסם ב"כל העיר", בנובמבר 2021 הצליח שר הבינוי והשיכון ירושלים ומורשת זאב אלקין להעביר הצעת החלטה שבמסגרת הוטלו סנקציות ממשיות על משרדי  ממשלה ויחידות ממשלתיות שלא יישמו את החוק ויעבירו את פעילותם לירושלים. עוד נקבע כי תתכנס ועדת חריגים מיוחדת אשר תחריג את מי שפעילותו מחוץ לירושלים היא הכרחית. בין הסנקציות שהוטלו – בלי שיפוצים, איסור על רכישת ריהוט ותשלום דמי שכירות כפולים.

 

 

בחודש פברואר האחרון – התקיימה ועדת חריגים בנושא מעבר משרדי ויחידות הממשל, שבה הוחלט כי בין היחידות שיעברו לירושלים: מרכזי גיוס ופרישה של שב״ס הכוללים עשרות עובדים, מספר יחידות של משטרת ישראל הכוללת מאות שוטרים ושוטרות, כמו לשכת הגיוס, מחלקת החירום ומטה אגף התנועה יעבדו במטה הארצי; עשרות עובדים במטה הדיגיטל הלאומי במשרד הכלכלה ייפרדו ממשרדיהם בבני ברק ויעברו לעבוד בירושלים, ועוד מספר רב של יחידות ממשרדי הממשלה השונים.

כעת, כאמור, מבקש סגן ראש העיר חביליו לא רק להמשיך במימוש החלטות הממשלה היוצאת, אלא להוסיף ולחייב גם את החברות הממשלתיות השונות להעביר את פעילותן לירושלים. הכדור כעת בידיים של ראש הממשלה נתניהו.


מחפשים דירת גן במרכז העיר? היכנסו ללוח הנדל"ן של ירושלים

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר