ויקי ואור פנירי (צילום: פרטי)
ויקי ואור פנירי (צילום: פרטי)

בגלל חוב של אמו – אור מארמון הנציב לא יכול לצאת מהארץ לטיפול מציל חיים באוסטריה

בלתי נתפס: לפני כשנה וחצי אובחן גידול סרטני בראשו של אור פנירי מירושלים, כשבעקבותיו הוא חלה גם באפילפסיה. הרופאים קבעו כי הוא חייב לטוס בהקדם לאוסטריה לקבל טיפול מציל חיים, אולם הוא ואמו ויקי, אם חד הורית שקרסה תחת הנטל, לא יכולים לצאת מהארץ בשל חוב של כ-110 אלף שקלים. "אני מבינה שעלי לשאת באחריות החובות שצברתי ולשלם אותם", אומרת ויקי בייאוש, "אך הבן שלי לא אשם בכך. הוא חייב להגיע לאוסטריה"

פורסם בתאריך: 5.12.22 09:55

לסיפור הזה אתם בבוודאי תתקשו להאמין, אבל זו המציאות המרה שאיתם נאלצים להתמודד בני משפחת פנירי מארמון הנציב. אור פנירי בן ה-15 לא יכול לטוס לוינה שבאוסטריה כדי לקבל טיפול מציל חיים בשל חוב של כ-110 אלף שקל שיש לאמו. כן – פשוט כך. "זה לא שאני נוסעת לחופשה או לצרכי הנאה", אומרת פנירי ל"כל העיר", "אני מבקשת לצאת מהארץ כדי לטפל בבן שלי, שמגיע לו הכי טוב בעולם. אני צריכה לצאת לחודשיים לטפל בו ולחזור. זהו, שום דבר מעבר".


לעדכונים אחר כל הידיעות הכי חמות>>

הורידו את אפליקציית "כל העיר" באנדרואיד

הורידו את אפליקציית "כל העיר" באייפון


"אני לא מאמינה שאני נאלצת לכתוב את הפוסט הזה ולהיחשף ככה אבל אם אני רוצה שיהיה לבן שלי סיכוי לחיות אין לי ברירה אלא להיעזר בכוחה של הרשת וטוב לבו של עם ישראל", כך כתבה אמש ויקי פנירי בפוסט שפרסמה בפייסבוק, כמוצא אחרון כדי לנסות ולהציל את בנה. "אני אם חד הורית ל4 ילדים שגידלתי לבד בלי שום סיוע. לפני שנה גילו לבן שלי אור, בן 15, סרטן במח ובגזע המח. תהליך הגילוי הסרטן היה ארוך ומייסר ולאחר כחודשיים מהגילוי הוא עבר ניתוח של 13 שעות שבמהלכו היה צריך להיות ער חלק מהזמן. כתוצאה מהניתוח ומהמחלה נמנע ממני לעבוד כי אני חייבת לטפל בו ולדאוג לו גם פיזית וגם נפשית".



בפוסט בפייסבוק המשיכה ויקי ותיארה את הטיפול הקשה שעבר בנה: "במהלך הניתוח הוציאו לו את רוב הגידול אבל החלק שבמח העצם לא ניתן להוצאה בניתוח. לאחרונה הוא גם אובחן באפילפסיה שנוצרה בגלל הגידול".

כאמור, בשל העובדה שלא ניתן היה להוציא את כל הגידול מראשו של אור, קבעו הרופאים ממש בשבוע שעבר כי הוא זקוק לטיפולים שניתן לקבל בוינה שבאוסטריה, זאת מכיוון שהטיפולים בישראל לא מותאמים למצבו. לדברי ויקי, קופת החולים מכסה את רוב העליות של הטיפול – כולל טיסות ולינה עבורה ועבור אור – אולם כאן התעוררה הבעיה שהביאה אותה אל סף ייאוש.


אור פנירי (צילום: פרטי)

אור פנירי (צילום: פרטי)


"אני חושבת שמיותר לציין כמה קשה להחזיק כלכלית לבד 4 ילדים. ולאורך השנים נכנסתי בעל כורחי לחובות שהתקשיתי להחזיר. גם הקורונה לא הוסיפה. והגעתי למצב שבו יש לי חוב של כ 110 אלף שח בהוצאה לפועל ל 10 נושים שונים", הסבירה ויקי. "מה שזה אומר בפועל שאני לא יכולה לצאת מהארץ או אפילו להוציא דרכון".

 

 

ויקי ממשיכה ומספרת כי פנתה לבית משפט השלום כדי שיאפשר לה לצאת מהארץ, אולם לדבריה "העמידו בפני תנאים שלא אוכל לעמוד בהם. ביקשתי שידחו לי את החובות למשך חודשיים עד שנחזור לארץ אך ביקשו ממני ערבים, אישור כל הנושים וגם סכום חודשי שאשלם על בסיס קבוע כשאני לא מתפרנסת כיום בגלל הטיפול בבן שלי".

"אני מבינה שעלי לשאת באחריות החובות שצברתי ולשלם אותם", אומרת ויקי בנחרצות. "אך הבן שלי לא אשם בכך. הוא חייב להגיע לאוסטריה ולהתחיל טיפול בהקדם האפשרי ובגלל גילו הצעיר לא יכול בשום אופן לטוס לבד. מיותר לציין שהוא גם לא מוכן ואומר שהוא מעדיף למות בארץ מאשר להיות שם בלעדי. נקלעתי למצב בלתי אפשרי. בבקשה – מי שיכול לעזור – תעזרו לי".


מחפשים דירת 4 חדרים בדרום העיר? היכנסו ללוח הנדל"ן של ירושלים


תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר