רכבים על מדרכות ברחוב יצחק קריב (צילום: יוני יפה נוף)
רכבים על מדרכות ברחוב יצחק קריב (צילום: יוני יפה נוף)

ממילא: מדוע עיריית ירושלים לא אוכפת חניה אסורה על מדרכות?

ברחוב יצחק קריב בממילא, מול שני חניונים - ממילא וקרתא - חונים מדי יום רכבים רבים על המדרכות. גורמים בעירייה טוענים כי אכיפה לא מבוצעת מאחר שמדובר על רכבים עם תו נכה, אולם האם מישהו שומר על הולכי הרגל? העירייה בתגובה: "פועלים להצבת עמודי חניה בחודשיים הקרובים"

פורסם בתאריך: 9.1.23 08:21

תופעת החניה על מדרכות בירושלים הפכה להיות רחבת היקף והיא מתרחשת מדי יום כמעט בכל פינה בעיר. לעיתים נדמה כי התופעה הזו מתקיימת בחסות ובהעלמת עין, שלא לומר אישור, עיריית ירושלים. בכיכר ספרא טוענים כי הנושא נאכף, למעט באזורי מגורים שבהם מבקשים התושבים והמינהלים הקהילתיים שלא לאכוף את הנושא. עמדה זו בעייתית, אבל עזבו אותה לרגע בצד – כי מה קורה במרחבים ציבוריים שבהם אין בתי מגורים והנושא עדיין לא נאכף?


לעדכונים אחר כל הידיעות הכי חמות>>

הורידו את אפליקציית "כל העיר" באנדרואיד

הורידו את אפליקציית "כל העיר" באייפון


כך למשל קורה מדי יום ברחוב יצחק קריב בממילא. שם, מול שני חניונים גדולים עם מאות מקומות חניה – חניון קרתא וחניון ממילא – מתבצעות מדי יום עבירות חוזרות ונשנות של חניה אסורה על המדרכה – ואכיפה? לא מתבצעת.


מחפשים דירת 3 חדרים במרכז העיר? היכנסו ללוח הנדל"ן של ירושלים


גורמים שונים בכיכר ספרא, כולל סגן ראש העיר אריה קינג (כך על פי תגובה שנתן לפוסט ברשת החברתית פייסבוק) טוענים כי הרכבים שחונים על המדרכה הם בעלי תו נכה, אולם גם לבעלי תו נכה אין אישור גורף לחנות במקומות אסורים, בוודאי לא אם הם חוסמים את המדרכות ולא מאפשרים להולכי הרגל להתהלך בבטחה במרחב שמיועד להם – המדרכות.

"המדרכות מיועדות להולכי הרגל, לא לרכבים משום סוג", טוען בכעס אחד מתושבי העיר שמרבה להגיע לאזור. "לא ייתכן שהמרחב של הולכי הרגל נלקח מהם והעירייה לא עושה דבר כדי לאכוף את הנושא. האבסורד הוא שמול המדרכות הללו יש שני חניוני ענק, כך שלא מדובר במצוקת חניה. העירייה חייבת לאכוף את הנושא".

 

 

וישנה עוד אפשרות – אם העירייה לא מעוניינת לבצע אכיפה, מדוע לא מוצבים במקום עמודי חניה שימנעו את התופעה? עמודי חניה שכאלה הוצבו במקומות שונים ברחבי העיר והוכיחו את עצמם כיעילים.

במענה לפניית "כל העיר" נמסר מעיריית ירושלים: ״עיריית ירושלים פועלת להצבת עמודי חניה בחודשיים הקרובים על המדרכה ברחוב יצחק קריב, ובכך תמנע חניה ופגיעה במרחב הציבורי להולכי רגל".

בעירייה מוסיפים ואומרים: "חניה במרחב הציבורי ובמקומות אסורים מהווה עבירה על החוק, ופוגעת בהולכי רגל, משפחות עם עגלות תינוקות, ואנשים עם מוגבלות. העירייה תמשיך לאכוף ולדאוג לנגישות המרחב הציבורי לכלל משתמשיו״.

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

תגובה אחת
  1. מיצובארו

    בורות של גורמי האכיפה. אין שום בעיה לתת דו״חות אם יש חניות פנויות בקרבת מקום, גם אם הן בתשלום. החוק לא מתיר לחנות עם תו נכה על מדרכות ללא שום הגבלה. כל מה שצריך לעשות זה פשוט לקרוא את החוק (המטומטם לחלוטין אבל עדיין עניין זה ברור שם). מדובר פה בסך הכל על התחמקות מתשלום, שום קשר לנגישות. אותו סיפור בחניון התיאטרון ועוד חניונים בעיר. אנשים פשוט לא רוצים לשלם כמה שקלים אז מביאים את התו של הסבתא וחונים על המדרכה מחוץ לחניון חצי ריק. וגם אם התו לגטימי, אין בעיה לשלם כמו כולם.

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר