(צילומים: א.ס.א.פ קריאייטיב/INGIMAGE , אולה ופאבל, ארכיון גן האירועים משכית)
(צילומים: א.ס.א.פ קריאייטיב/INGIMAGE , אולה ופאבל, ארכיון גן האירועים משכית)

מיוחד: מה חשוב לבני הזוג הירושלמים באירוע החתונה?

פרויקט "כל העיר" בנושא הזוגות הצעירים של ירושלים: אוכל טוב, מוזיקה ואלכוהול - אירוע השיא של הזוגות הצעירים בירושלים - כל הפרטים

פורסם בתאריך: 27.7.18 09:08

הזוגות הירושלמים מתחתנים בגיל צעיר יותר, כך עולה מנתוני מכון ירושלים לחקר מדיניות. על פי הנתונים, 7.8 אחוזים מהצעירים הירושלמים בגילאי 24-20 נשואים, בעוד ששיעור הנשואים בישראל בכלל בגילאים אלו עומד על 3.4 אחוזים. בנוסף, 12.4 אחוזים מהצעירים הירושלמים בגילאי 29-25 נשואים, בעוד שהשיעור הכלל ארצי עומד על 8.3 אחוזים בלבד.



מהצד השני של המטבע, ישנם את אלה שעדיין לא התחתנו. מהנתונים עולה כי 74,640 מהצעירים הירושלמים בגילאי 29-20 הם רווקים, נתון שעל פי הסטטיסטיקה צפוי להשתנות מבחינתם בקרוב.

וזה מוביל היישר לאחד מהאירועים הגדולים והמשמעותיים ביותר עבור כל זוג צעיר – החתונה.

תוצאות משאל הזוגות הצעירים של "כל העיר"

תוצאות משאל הזוגות הצעירים של "כל העיר"

כדאי להודות על האמת, כולם חולמים על חתונה מלכותית בריטית בסגנון הנסיך הארי עם השחקנית ההוליוודית מייגן מרקל, אבל אם אתם לא בני מלוכה ואין מאחוריכם קופת ארמון שתממן את כל הגחמות, רצוי להיות שפויים ולקיים חתונה בתקציב סביר. לכן צריך לקחת בחשבון כמה כל דבר אמור לעלות, ולפי זה לחשב כמה תוכלו להשקיע בחתונה. מחיר חתונה מורכב מהמון הוצאות שונות, החל בבחירת מקום האירוע, דרך רכישת שמלת כלה, איפור ותסרוקת ועד צילום ואטרקציות. אם תבדקו לעומק – תמצאו כי בתוך כל אחת מהקטגוריות מנעד מחירים רחב ביותר, המאפשר לכל זוג לסגור חתונה במחיר המתאים עבורם.

"בפגישה ראשונה זוגות מגיעים עם פנטזיות בשמיים ורוצים לקבל הכל", מבהירה שגית מרסיאנו, מפיקת אירועים בירושלים כבר 22 שנים. "התפקיד של המפיק הוא להוריד אותם לאדמה בהתאם לתקציב, לפקס אותם שיבינו שהסכום לא ריאלי ולבנות יחד חתונה בתקציב הקיים. המטרה, כמובן, היא לכסות את החתונה על האפס ולהישאר עם חוויות. אין יותר גרוע מזוג שנשאר בחובות אחרי החתונה".

מרסיאנו מוסיפה ומספרת על ההעדפות של הזוגות הירושלמים: "הירושלמים דורשים אוכל טוב, מוזיקה, אלכוהול, עיצוב מושלם, זמר חתונות וכל זה באפס כסף – זה בלתי אפשרי. צריך לבנות תקציב נכון, ולאחריו בוחרים מקום מתאים לתקציב, כך שיישאר מספיק לכל שאר הספקים בהתאם לבקשות של הזוג. הרעיון הוא לדבוק בתוכנית המקורית ולא לגרד כסף תוך כדי תהליך. בנוסף יש לקחת בחשבון שתמיד מוציאים 10,000 שקלים מעבר לתקציב. כשאני יושבת עם הזוגות אני לוקחת את התקציב הגבוה, את התקרה, ומחשבת לפי עלות לאדם".

(צילום אילוסטרציה: א.ס.א.פ קריאייטיב/INGIMAGE)

(צילום אילוסטרציה: א.ס.א.פ קריאייטיב/INGIMAGE)

על איזה טווחי מחירים מדובר?
"חתונה ממוצעת בירושלים והסביבה עם 500 אורחים תעלה בין 160 אלף שקלים ל-180 אלף שקלים, כשברוב המקרים 90 אחוז ההורים משלמים והשאר מהמתנות. לזוגות צעירים אין שקל, וגם אם יש, הם שומרים אותו. כשהחתונה גדולה מאוד, 1,000 איש ומעלה, היא בדרך כלל מכסה את עצמה, ככל שהחתונה גדולה עלות הספקים מתחלקת על כל האורחים, והעלות לבנאדם קטנה".

מהניסיון שלך, אפשר לכסות את עלות החתונה מהמתנות?
"אני מחשבת מתנה לפי ממוצע של 320 שקלים לאדם, זוג ממוצע שמגיע לחתונה נותן 500 שקלים, אבל החברים והמשפחה שמים יותר – כ-1,000 שקלים בממוצע. אז זה מתקזז. בחתונות האחרונות שהפקתי זה כיסה את כל החתונה, אם כי חתונה מאוד יקרה ומפוארת לא ניתן לכסות. זמר שמופיע בחתונה לא ניתן לכסות וזה ממומן מהכסף הפרטי. אבל חתונה ממוצעת ללא זמר, מקום ממוצע טוב, אוכל טוב, כשמשקיעים בדיג'יי ולא מוסיפים שטויות מסביב אפשר בהחלט לכסות את החתונה".

איזה תוספות כדאי להשאיר בחוץ?
"לרוב יש דרישה להרבה אטרקציות. הכלה רוצה הרבה מאוד, אבל רק מיצגים בקבלת פנים זו תוספת של 4,000 שקלים. תוסיפו קיאק פירות, צמידים ברחבה, פול מון, הפרחת בלונים, זיקוקים, תותחי עשן, לייזרים, פלואו, קונפטי. הכלה רוצה הכל. התפקיד שלי כמפיקה הוא לארגן את התקציב ולהשאיר איקס כסף, משם אפשר לבחור ארבע אטרקציות בלבד. צריך להבין שאטרקציות הן חלק בלתי נפרד מהאירוע, אבל לא צריך את כולן, לא מבחינת תקציב ולא מבחינת העמסה על האורחים. מה שכן, חשוב לפזר את האטרקציות על פני כל האירוע".

איך בכל זאת ניתן להוזיל עלויות?
"התקופה המבוקשת ביותר, ולכן גם היקרה ביותר, היא עונת הקיץ, בעוד החודשים הפחות מבוקשים הם אוקטובר-מרץ. חתונת חורף תחסוך עד כ-30 אחוזים מעלות האירוע. בנוסף, גם לימי השבוע יש השפעה על המחיר, יום חמישי הוא היום המועדף ולכן הוא מתומחר במחיר גבוה יותר. הפער בין מחירי חתונה ביום חמישי לעומת שאר ימות השבוע עומד על כ-12,000 שקלים, לכן אני משכנעת את בני הזוג לקיים את החתונה בימים אחרים. כנ"ל, לא להתחתן בימי המונדיאל, ולא בשבועיים אחרונים של אוגוסט כשאין מסגרות לילדים. גם הושבה מסומנת חוסכת כסף, כאשר היא נעשית באישורי הגעה על ידי חברה שאפשר לסמוך עליה, כי כשהכלה שואלת מי מאשר כולם מאשרים כי לא נעים להם. כשנציגים אלמוניים מתקשרים, התשובה היא אחרת והאומדן המדויק הזה חשוב".

ומהצד השני, איזה אירוע יוצא דופן הפקת בירושלים?
"היה אירוע בבית שמואל שבו רק העיצוב נשק ל-500 אלף שקלים. הרחוב נסגר לתנועה ולאורכו נפרש שטיח לבן עם תאורה ייחודית לכל אורך המסלול, הבניין היה מואר כולו בלדים, ולמקום הובאו שולחנות מיוחדים עם סחלבים צפים. בנוסף היתה כמות זמרים שאין לתאר.

"יש גם זוגות שמקיימים חופה בצהריים, שלאחריה חוזרים האורחים למלון ומגיעים שוב למסיבת החתונה בערב – לדוגמה, חופה בעיר העתיקה עם קבלת פנים, כשהחתונה עצמה נערכת רק בערב, כלומר מדובר בהפקה של יום שלם הכוללת שני לוקיישנים שונים, שתי חתונות לכל דבר. לדעתי כל דבר אפשרי וניתן להגשים פנטזיות, העניין היחידי היא כמה כסף רוצים להוציא".

הדריה גן אירועים (צילום: יח''צ)

גן האירועים הדריה (צילום: יח"צ)

הלוקיישן – גן אירועים או אולם?

השלב הבא בארגון חתונה הוא מציאת הלוקיישן – אולם או גן אירועים, כשהמחיר משתנה בהתאם ליוקרה ולמנות, למיקום, לעונת השנה ואפילו, כפי שהסבירה מרסיאנו, ליום בשבוע.

על יום חמישי בשבוע תאלצו להוסיף בממוצע 12 אחוזים למחיר הכולל, בעוד חתונת שישי צהריים תוזיל לכם את העלות בכ-10 אחוזים בממוצע.

אחד הלוקיישנים המרשימים ביותר לאירוע סובב ירושלים הוא גן האירועים עין חמד, המתפרש על פני שטח של לא פחות מ-8 דונם בלב יער מוריק עם בריזה טבעית, מדשאות, פינות ישיבה, חופה בלב הטבע ובהחלט מקום שהאורחים יאמרו עליו וואו.

"ירושלמים מגיעים אלינו ולא מבינים לאן הגיעו, הם מלאי פליאה מהמקום", מספר איתמר יקותיאלי, הבעלים של גן אירועים עין חמד. "מלבד מה שהטבע נתן לנו, שזה הקלף הכי חזק, הכל כאן מושקע ברמות הגבוהות: הגן עצמו מרושת למעלה מאלף מנורות פחם שמשווה קסם למקום, יש לנו שף מאוד נחשב, עמוס הדר, שמביא איתו יצירתיות וחדשנות, החל מבישול מולקולרי ועד לבשר בקר בוואקום סו-ויד. לאחרונה התחלנו עם קונספט של אווירת שוק, שבו אחרי החופה נפתח בר עשיר ובו מכינים את המנות מול האורחים, עם מעשנות של פחמים מעצי הדר, גרילים, תנורים מיוחדים לדג, שפע אדיר, משהו שלא קיים בשוק. בנוסף יש לנו קוקטייל בר מיוחד שבו מעלים את החתן והכלה על הבר, ולבסוף קינוחים מיוחדים עם כל השואו של החנקן, מאוד מרשים. זה אירוע שנועד למי שמעוניין ביוקרה".

עבור חתונה בגן האירועים עין חמד תיאלצו להיפרד מ-300 שקלים למנה בקיץ כמחיר התחלתי, בחורף טווח המחירים נע בין 200 שקלים ל-300 שקלים. בחורף המקום מקורה בזכוכית על שטח של 1200 מ"ר מזכוכית, מה שמאפשר תחושה של טבע, כשהפנים מחומם בתנורי גז לטמפרטורה אידיאלית.

"המחיר הוא נגזרת של המפרט היוקרתי שניתן לקבל כאן", מסביר יקותאלי. "עוד מוצר שלא קיים הוא רחבת ריקודים גדולה בשטח הפתוח עם תקרה אקוסטית בגודל 220 מטר, כך שמצד אחד האורחים יכולים לשבת בשני צדי הרחבה המקורה, ומצד שני זה פתרון למה שזוגות מחפשים, אפשרות לרקוד ולהגביר את הווליום. זה פתרון אקוסטי שעלה לנו למעלה מרבע מיליון שקלים כדי למנוע את התפזרות המוזיקה ולאפשר מוזיקה בווליום גבוה למרות הקרבה ליישובי מגורים. מלבד זאת, מדובר בגן אירועים בטבע עם רישיון, זה נדיר בארץ".

אם תעדיפו מקום בתוך ירושלים אבל עדיין באווירה של גן, תוכלו להגיע למלון בית יהודה, שמספק מלבד אירוע גם את הפסיליטיס שסוגרים את כל נושא החתונה במקום אחד. מלון יהודה מצד אחד קרוב לכביש בגין וכביש הדסה עין כרם, כך שההגעה לאירוע מחוץ לעיר נוחה, עם זאת, התחושה היא של גן אירועים, עם צמחיה ועצים ירוקים, הרחק מלב המולת העיר.

"לירושלמים יש הרבה בקשות סביב האוכל, שיהיה בשפע, טרי, טעים. זה חוצה מגזרים, כולם כולל כולם", מציינת בשמת צעירי יעקובי, מנהלת מכירות אירועים מלון יהודה. "השף שלנו מאוד מוכשר, גילי בן משה, והוא גולת הכותרת שלנו. יודע להתאים תפריט ללקוח, ומאחר ומדובר בבית מלון יש לנו מטבח חלבי ומטבח בשרי בכשרות רבנות ירושלים ואפשרות לכשרות מהודרת, בהגשה או בעמדות".

בשמת צעירי יעקובי (צילום: פרטי)

בשמת צעירי יעקובי (צילום: פרטי)

צעירי יעקובי מוסיפה ומספרת כי "יש לנו אפשרות להעניק חבילת אירוע שלמה עם כל הפסיליטיס – החל מחדר התארגנות לכלה בעוד החתן נהנה בבריכה, לילה במלון, ארוחת בוקר עשירה וטיפולי ספא במתנה לזוג, אפשרות למסיבת רווקים בספא, חדרים לאורחים מחוץ לעיר, אפילו לוקיישן מיוחד לצילומים בגינה המרהיבה ובפינות המיוחדות – חבילה מושלמת לחתן ולכלה, זה מאוד נעים ונוח למשפחות. בנוסף, ניתן לקיים אירועים על שפת הבריכה אין כמעט כאלה בירושלים, אפשר לעשות חופה פונה לתוך היער, וזה מדהים, או חופה באמפיתיאטרון עשוי אבן ובו מקום ישיבה ל-350 איש עם נוף של יער פסטורלי. אנחנו נותנים מענה לאירועים החל מ-150 ועד 400 איש, פונים לנישה קטנה אבל אירועים של חתונת בוטיק ומי שבא יוצא עם וואו. מאחר והכמות יחסית מצומצמת, הזוגות יכולים לרדת לפרטים, אלו זוגות שמבקשים את הפירוט הזה. בעיקרון אנחנו לא נבהלים מרעיונות. יש אירועים שלוקחים שבוע שלם, עם אורחים מצרפת שמשתמשים במלון כנקודת יציאה לטיול כוכב ובאחד הימים מתקיימת החתונה, יש חתונות טבעוניות, יש חתונות על טהרת המטבח החלבי עם קינוחים משוגעים, יש חתונות יום שישי לקהל שרוצה אירוע קליל באווירה פסטורלית".

כמה זמן מראש כדאי לסגור אירוע?
"יש זוגות שחצי שנה מראש מגיעים, מבררים לפרטי פרטים והיה גם מקרה של חתונת שישי שנסגרה חודש קודם, בסופו של יום כולם מגיעים לאותו מוצר. יש גם יוצאי דופן כמו משפחה מאנגליה שהתקשרה וסגרה אירוע חתונה על בסיס המלצות בלבד, מבלי שראות את המקום. כמובן שחששנו אבל כשהגיעו היו מאוד מרוצים ושנה לאחר מכן חיתנו אצלנו גם את הבת".

אבל יש אפשרות לקיים חתונה צנועה ואינטימית יותר במחיר אחר לגמרי ובאווירה שונה. רבקה אשל היא הבעלים של המתפרה אבו גוש, שמציעה חלל מיוחד לזוגות שמבקשים אופי אחר לחתונה שלהם ומבלי הוצאות היסטריות. "המתפרה נועדה לאנשים שמחפשים חתונה קטנה, בסביבות 100 איש, ויש הרבה שמחפשים כזו חתונה", היא מספרת. "הגודל קטן יותר, העיצוב יותר חמים, הקונספט יותר צנוע, משהו אחר. אנחנו משכירים את המקום עצמו שכולל פינות ישיבה, מערכת סאונד, מסכים וגם מרפסת אל הנוף, וכל יתר הספקים מגיעים עצמאית, כל אחד מביא את מי שהוא רוצה מבחינת קייטרינג, דיג'יי, צילום וכו'. יש חתונות בהן מחלקים את הקהל לשניים, כיוון שיש 200 מוזמנים, מתחילים עם המשפחה ואחר כך מזמינים את החברים למסיבה, כך נכנסו 200 במקום של 100".

אשל מציינת כי מדובר בזוגות שמראש מעוניינים בחתונה קטנה באווירת בוטיק, יותר אישית, ואולי גם יותר נכון כלכלית. הייחוד הוא המקום המעוצב, כל הנראות מאוד מיוחדת, מאוד מוקפדת ומקורית ויש אנשים שמחפשים את הנישה הזאת. כאמור, ניתן לשכור את המתפרה כמקום האירוע בלבד, המחיר תלוי ביום בשבוע, ונע בין 5,000-3,000 (פלוס מע"מ), כולל ליווי צמוד ביום האירוע וציוד שניתן להשתמש בו.

המוזיקה המזרחית שולטת

אחרי בחירת מקום האירוע, שאליו מתלווה במרבית המקרים גם סגירת התפריט, שהוא הדבר הכי חשוב בחתונה מבחינת הירושלמים (כפי שניתן לראות ממשאל הזוגות הצעירים שקיים "כל העיר"), מגיע השלב הבא – זה שחשוב ביותר למרבית הזוגות המתחתנים – המוזיקה.

עלות שירותי מוזיקה לחתונה כוללת אפשרויות רבות – די ג'יי, זמר, להקה ונגנים. האופציה הבסיסית היא הזמנת די ג'יי. תקליטן ממוצע בירושלים יגבה בין 3,000 שקלים ל-9,000 שקלים בהתאם למעמד, לרזומה ולביקוש. להקה לא מוכרת תדרוש בין סכום שנע בין 3,000 ל-10,000 שקלים להופעה מלאה, עליה יש להוסיף גם תקליטן כדי למלא את כל הערב במוזיקה.

איציק גודדי (צילום: פרטי)

איציק גודדי (צילום: פרטי)

"הקהל הירושלמי מאוד חם, אוהב, מפרגן, כיף לעבוד איתו", מציין די ג'יי איציק גודדי, שמרקיד חתנים וכלות בירושלים כבר שנים רבות. "שלושה שבועות לפני החתונה אני נפגש עם בני הזוג לפגישת מוזיקה מסודרת, גם כדי להכיר את הזוג והרצונות שלו וגם לדעת איזה קהל אני אמור לפגוש, ובהתאם לכך להיערך. אנחנו קובעים דברים בסיסיים של שירים שהם מאסט מבחינת בני הזוג, אבל במהלך החתונה אני רואה מה הקהל אוהב יותר או פחות וזורם עם הקהל. הגדולה של די ג'יי היא מצד אחד לרצות את הזוג ומצד שני למזג זאת עם הרצונות של הקהל".

יש טרנדים בתחום המוזיקה?
"לאחרונה מזמינים יותר ויותר כניסה לחופה על ידי זמר בלייב וריקוד סלואו עם זמר, לאו דווקא זמר מוכר. באחת החתונות האחרונות הכלה שרה לחתן בזמן שהוא נכנס לחופה, במקרה הזה הכלה נכנסת ראשונה עם ההורים, לוקחת מיקרופון ושרה לחתן. לי עצמי יש את הגימיק הקבוע כבר הרבה שנים, שבו שמות החתן והכלה כתובים על התספורת שלי, בצבעים מיוחדים. מבחינה מוזיקלית הסגנון הספרדי לטיני מאוד חזק בשנתיים האחרונות, וגם פופ, האוס, ובסוף המסיבה טראנס או טכנו כאפטר פארטי".

אתה רוקד עם הקהל?
"מאוד. אני רוקד ומשתולל, מקפץ בעמדה, יורד לרחבה לרקוד עם הזוג, מעלה אותם אליי לעמדה, אפילו מרים את החתן על הכתפיים ועושה שמח. קיבלתי אישור מרופא להרים עד 100 קילו".

גם אורן כהן, אורנג' מוזיקה, מאפיין את הקהל הירושלמי: "הסגנון השולט באירועים של הירושלמים הוא המוזיקה המזרחית. במהלך האירוע אני עם יד על הדופק להרגיש את הקהל, אני בודק באירוע מה עושה לקהל טוב ועם זה אני ממשיך. בנוסף, יש נגיעה של כל מיני עדות ובדרך כלל אני מקבל בקשות כאלה מהקהל, מוזיקה תימנית, כורדית, מרוקאית. מוזיקה ישראלית הולכת הרבה פחות מפעם, זה מתאים לקהל בסגנון מסוים שאוהב את המוזיקה הישנה, היום המוזיקה היא רב גונית".

גן אירועים הדריה (צילום: יח"צ)

גן אירועים הדריה (צילום: יח"צ)

עוד אומר כהן כי אנשים פחות משקיעים באטרקציות ברחבת הריקודים, ומעדיפים את ההשקעה באלכוהול, בכל זאת מדי פעם יש קרנבל בלונים, כשבלוני צורות נזרקים אל הקהל, אבל גם זה נרגע בזמן האחרון".

מפיקת האירועים מרסיאנו מוסיפה כי "לדעתי המרכיב החשוב ביותר בחתונה הוא הדי ג'יי. יש דברים שניתן להתפשר בהם בתקציב, אבל בנושא הדי ג'יי אני מתעקשת לבחור במישהו מהשורה הראשונה. חשוב שיהיה די ג'יי שקורא נכון את הקהל – הקהל הירושלמי מאוד הטרוגני ומורכב, ולכן חשוב מאוד שיהיה מישהו שיודע לתמרן בין הסגנונות. כבר היו לי תקליטנים מתל אביב שלא קראו את הקהל נכון. לדעתי הדי ג'יי אחראי על האווירה ולכן החשיבות שלו גדולה מאוד".

המזכרת – להקשיב לצלם ולכלה

החתונה, כאמור, היא אחד מהאירועים המכוננים ביותר בחייהם של בני זוג, ועל כן התיעוד של האירוע חשוב ומשמעותי ביותר. גם כאן, טווח המחירים רחב מאוד ומשתנה בהתאם לחבילת הצילום שאותה בוחרים בני הזוג. מחיר צילום חתונה בירושלים נע בין 3,000 ל-15,000 שקלים, ומשתנה בהתאם לצלם ולחבילה אותה יבחרו בני הזוג, חבילה שלמה יכולה לכלול צילומי סטילס, וידאו, מצלמת רחף, מגנטים, קליפים, צילומי חוץ וטרנדים עונתיים.

"הכלות היום מאוד חכמות, הן יודעות מה הן רוצות והן מגיעות לפגישה אחרי שלמדו באינטרנט על כל האפשרויות", מדגיש שרון רביבו, צלם אירועים ירושלמי שמוסיף: "בסופו של דבר צריך להקשיב לכלה. עד היום צילמתי אלפי חתונות בירושלים ומעולם לא נתקלתי בחתן שהתלונן, הכלות לעומת זאת, מאוד פדנטיות".

מהן האפשרויות המיוחדות שיש כיום בתחום הצילום?
"הצילום כיום נעשה בטכנולוגיית DSLR, ולא וידאו כמו פעם, מה שנותן צילום ממוקד יותר, עומק שדה גדול וחד. בנוסף, לאורך כל היום אנחנו מלווים את החתן והכלה במקומות הפתוחים עם רחפנים, שנותנים צילומי אוויר מדהימים. צילום רחף, שהיה נפוץ עד לא מזמן, הולך ופוחת בגלל מצלמות ה- DSLR החדשניות, שמצלמות מכל כיוון וגם מלמעלה, והרחף נותר לשימוש בעיקר באירועים גדולים מאוד".

(צילום אילוסטרציה: פוטוליה)

(צילום אילוסטרציה: פוטוליה)

מה צריך זוג לפני חתונה לדרוש מהצלם?
"לחתונה ממוצעת של 500 איש יש צורך בשני צלמי DSLR , שני צלמי סטילס ורחפן למקומות הפתוחים, ובחתונות גדולות גם מצלמת רחף. צריך להביא זוויות שונות של צילום ולכן חשוב שני צלמים מכל סוג. בנוסף, חובה היום קליפ בן 3 דקות שמסכם את כל יום החתונה – זה קליפ היי-לייט הכולל את אירועי השיא של אותו היום".

טיפ לזוג שמתחתן?
"הטיפ הכי גדול הוא להקשיב לצלם, כיוון שהוא יודע מה צריך ומה חשוב, ולמרות שכולם לחוצים ונרגשים הוא יידע לכוון אותם לתוצאות המתאימות. לדוגמא, כמעט תמיד בני הזוג ממהרים להגיע לאולם, אבל הצלם ידרוש לפני כן צילום עם ההורים, עם סבא וסבתא וכו'. או זוג שלא מסתובב בין השולחנות, אבל יש אורחים חשובים שהגיעו מרחוק וצריך להצטלם איתם למזכרת. אסור לוותר על הצילומים האלה. כמובן שנפגשים לפני החתונה ורושמים נקודות חשובות, שעליהן הצלם מקפיד גם אם הזוג ממהר או עסוק. עשרות פעמים זוגות אחרי החתונה אומרים ששכחו להצטלם עם אלה ואלה למרות שהצלם דרש מהם. זה המאני טיים, אין הזדמנות נוספת. על כן הצלם צריך להיות אסרטיבי, לעמוד על שלו ולא לוותר ברמה המקצועית. אני לדוגמא ממש משוגע בעבודה, מאוד מטורף ולא מתפשר ומתעקש לצלם עם הורים לפני החתונה, למרות שהזוג ממהר להיכנס, אבל בסוף מעריכים אותי כי זו המזכרת שנשארת להם. תחשבו שאין להורים תמונה עם החתן כלה, זה מאוד מאכזב".

הכלה הירושלמית – סטייליסטית שמרנית

אחד השלבים הארוכים והמורכבים ביותר לפני החתונה הוא השלב של בחירת שמלת הכלה. זהו, כאמור, תהליך ארוך ומורכב, הכולל חיפוש, מדידות, התאמות ותיקונים, הכל כדי שהשמלה המושלמת תהיה מוכנה בזמן.
נעמה ניומן, מעצבת שמלות כלה ירושלמית מציינת כי "מאז ומעולם כלות מבקשות שמלה שתהיה וואו, אבל טיים איז מאני, כל הרעיון הוא – תחסכו לנו זמן, וזה יחסוך לכן כסף. כלומר, אם הכלה משכירה שמלה קיימת, כמובן עם תיקונים והתאמה מושלמת לגזרה שלה, זה יהיה זול יותר מאשר לעצב ולתפור שמלה חדשה".

מה אוהבות הכלות הירושלמיות?
"הירושלמיות הן סטייליסטיות שמרניות, מחפשות עדיין את החוצפה, ואני אוהבת את זה. לא חשוף, אבל עם סקס אפיל, את הנשיקה העדינה בין להיות מכובדת לבין להעז בצורה שובבה".

סטודיו נעמה ניומן (צילום: סטודיו נעמה ניומן)

סטודיו נעמה ניומן (צילום: סטודיו נעמה ניומן)

מה המחיר להשכרת שמלת חתונה ומה המחיר לתפירה?
"טווח המחירים להשכרת שמלה נע בין 6,900-3,900 תלוי בבדים. לעומת זאת תפירה מחדש של שמלה מהליין הקיים במידה ממוצעת תעלה בסביבות 6,900-5,900 שקלים. המחיר תלוי בזמן העבודה, באופי השמלה, בבדים, כיוון שאני עובדת עם בדים מאוד יקרים ולא יורדת באיכות המוצר, ובסופו של דבר שם המשחק הוא הגינות, שכולם יצאו מרוצים. שמלות במחיר של 40,000 שקלים, כפי שנמכרות באיזור השפלה אין אצלי, זו גם הסיבה שמגיעות אלי כלות מתל אביב ואפילו מאילת, שווה להן להשקיע זמן ונסיעות כדי לקבל שמלה באיכות טובה ובעלויות לא מופרעות. לצד אלו, ניתן היום לבחור שמלה אונליין, זה לא יכול להחליף מעצב, אבל נותן התאמה לצרכים של הקהל היום".

ישנם טרנדים באופנת שמלות הכלה?
"הקלאסיקה עדיין שולטת בתחום, בעיקר אצל הכלות הירושלמיות, שהן יחסית שמרניות. עם זאת מצפים מאיתנו כמעצבים להתחדש. יש כלות שמזמינות שמלות מקולקציית 2014, שמאופיינת בלוק מאוד שאנטי, נשפך. תמיד יש את הפשניסטיות, שאיתן אפשר לעוף, לעצב שמלות עם נצנצים שתפסו תאוצה לאחרונה. גם השמלות הנפוחות חוזרות, אבל לא בסגנון הקצפת של פעם, אלא נפוח עם שמלה קלילה, כי בנות לא מוכנות להתפשר על נוחות. אני חושבת שהשנה יש ביקוש למינימליזם – קווים יותר נקיים, בדים חלקים, לפעמים עם מוטיב אחד או שניים של תחרה אבל בלי העומס. עוד טרנד מאוד חזק, שלא מניח לנו כמה שנים, הוא טופיז – טופ ושמלה, נשים חילוניות יכולות לשחק בזה בשקיפויות, ודתיות מניחות את הטופ מעל השמלה".

איזה טיפ חשוב את יכולה לתת לכלה הירושלמית?
"חשוב להגיע למקום שכולל דיספליי רחב וטוב. כלומר, מבחר שמלות מוכנות בסגנונות שונים שניתן למדוד ולהבין מה מתאים יותר. לא נכון להתחיל מאלף בלי למדוד שמלות במקום".

תמר פרץ שמלות כלה2(צילום: דניאל אלסטר. איפור ושיער בן ביטון)

תמר פרץ שמלות כלה (צילום: דניאל אלסטר. איפור ושיער בן ביטון)


הסטטוס של הצעירים הירושלמים – נתוני מכון ירושלים לחקר מדיניות


מפיק זה יקר יותר?

אל כל אלה צריך עדיין להוסיף איפור ותסרוקת, חליפה לחתן וטבעות. אבל, כאמור, חתונה ממוצעת בירושלים והסביבה עולה כיום בין 180,000-160,000 שקלים לכ-500 מוזמנים. אולם, אם בכל זאת תלכו על האלטרנטיבות הזולות יותר, תוכלו לסגור אירוע יפהפה בעשרות אלפי שקלים פחות.

וכאן נשאלה השאלה האם כדי להוזיל עלויות כדאי לקחת שירות הפקה לחתונה? תשובה חד משמעית אין, כי לכל זוג יש את ההעדפה שלו.

"מנהל אירועים טוב מזהה מיד מה מתאים ללקוח, זה עניין של ניסיון", מנסה צעירי יעקובי ממלון יהודה לענות על השאלה. "זוגות יכולים לבקש אירוע צהריים, בעוד שמנהל האירוע מבין שסוג האורחים מתאים יותר לאירוע ערב, לפעמים מעוניינים בתפריט חלבי, כשאני מובילה לבשרי שמאפיין יותר את סוג האורחים. דרך אגב, ארוחה חלבית יקרה יותר מבשרית, וארוחת צהריים לא בהכרח זולה יותר מערב, כי אנחנו מגישים תפריט ערב בצהריים. בנוסף, מנהל האירועים הוא מפיק החתונה לכל דבר ועניין, בכל שאלה, בכל בקשה, בכל מה שקורה בערב החתונה. התכונה הכי חשובה למנהל אירועים היא גמישות, כי אין אירוע שאין בו תקלות, לא הכל הולך חלק במאה אחוז, ומנהל האירועים יודע לטפל בכך וגם לשמור על רוגע. מנהל אירועים טוב צריך להוריד לקרקע את הרצונות והשאיפות של בני הזוג, לכוון שהקהל יהיה מרוצה, וליצור באלאנס בין הציפיות של הזוג לבין הקהל".

ארטמיסיה (צילום: יח"צ)

ארטמיסיה (צילום: יח"צ)

מפיקת האירועים מרסיאנו מוסיפה ומספרת על התפקידים שאותם היא ממלאת: "באולם עצמו המפיק משמש עיניים במקום בני הזוג, כך שהסיכוי שלא תקבלו מה שביקשתם הוא אפסי. המפיק הוא שומר הראש, אחראי לתשלומים, לדאוג שכולם מגיעים, שהרב מגיע בזמן, שמנהל האירועים במקום, שההורים נמצאים, שהדי ג'יי מוכן עם השיר שביקשו ובעצם הוא דואג לפרטים הקטנים. מאחורי הקלעים יש לפחות חמש פדיחות שקורות, מפיק טוב צופה מראש את הבעיות ודואג לפתור אותן. כמובן שהוא מבין בתקציב ושומר שלא יתווספו הפתעות לא צפויות. המפיק גם מבין בהתנהלות מול אולמות, למשל יש אולמות שנותנים מחירים מופקעים לזוגות שלא מבינים או פתאום מוסיפים מע"מ על המנה על אף שזה לא חוקי בישראל, או מחייבים הושבה של 12 איש בשולחן, ולכן יש מקומות ריקים שמשלמים עליהם, ויש עוד תחומים בהם נוכחות המפיק חשובה".

בשורה התחתונה, אירוע בהפקה יקר יותר מאירוע רגיל?
"לא. למפיק יש קשרים עם בעלי אולמות ועם כל הספקים, ולכן הוא זוכה מלכתחילה למחירים זולים יותר. אם מחיר מנה במקום מסוים הוא 280 שקלים, המפיק מקבל אותה ב‑240 שקלים. את עלות ההפקה מוציאים מהחיסכון של מחיר המנה. גם הספקים האחרים כמו די ג'יי או צלם ייתנו מחירים טובים יותר למפיק. הם אף מחויבים אליו בעבודה הכי מקצועיים שאפשר, כי אם לא ייתנו עבודה מצוינת, המפיק לא יעבוד איתם שוב. בשורה התחתונה, ככל שהמפיק יותר מקצוען הספקים מתייחסים אליו יותר ברצינות".


שוק הנדל"ן בירושלים: עד כמה קשה לצעירים למצוא דירה בעיר?


 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר