אינטרנט בירושלים (צילום: עיריית ירושלים)
(צילום: עיריית ירושלים)

אינטרנט מהיר וחופשי, ארנק דיגיטלי וצ'טבוט: "הטכנולוגיה בירושלים קופצת מדרגה"

בחודשים הקרובים תתפרס בירושלים רשת אינטרנט מהירה וחופשית לכלל התושבים, וזאת בנוסף לחידושים טכנולוגיים אחרים. איתן ברזילי, ראש מינהל פיתוח עסקי וטכנולוגי בעיריית ירושלים, בשיחה עם "כל העיר": "ירושלים היא אחת הערים המובילות בעולם בתחום הטכנולוגי, זאת על מנת לשפר את השרות לאזרחי העיר ולאורחים הרבים שמבקרים בה"

פורסם בתאריך: 10.3.19 15:54

אינטרנט מהיר וחופשי לכלל התושבים, ארנק דיגיטלי וצ'טבוט: ירושלים צועדת לקראת מהפכה טכנולוגית, בין החידושים – בחודשים הקרובים תתפרס בירושלים רשת WIFI חינמית במרכז העיר. מדובר ברשת תקשורת מהירה בטכנולוגיות חדשות, שתאפשר פריסת אינטרנט מהיר לטובת מערכת החינוך והתקנת מצלמות חכמות להגברת תחושת הביטחון של התושבים. המטרה היא שבכל בתי הספר יהיה אינטרנט ברמה מצוינת שיאפשר לימוד תקשוב מתקדמים כראוי. כמו כן יושק "ארנק דיגיטלי" עם מועדון הטבות, שבאמצעותו ניתן יהיה לשלם עבור שירותים עירוניים ואטרקציות ברחבי העיר.



"העולם השתנה, וכעת הטכנולוגיה בירושלים קופצת מדרגה", אומר בשיחה עם "כל העיר" איתן ברזילי, ראש מינהל פיתוח עסקי וטכנולוגי בעיריית ירושלים. "יושק מועדון הטבות בארנק דיגיטלי לתיירים ולתושבי העיר. אם בעבר השתמשו בכרטיס 'ירושלמי' להנחות ולהטבות, הארנק הדיגיטלי יחליף אותו ויהיה אפשר לשלם ולבצע את כל הפעולות בלחיצת כפתור. בנוסף, תהיה רשת WIFI עירונית. המטרה היא שבכל בתי הספר יהיה אינטרנט ברמה מצוינת שיאפשר ללמוד כראוי. גם לתיירים ולאנשים ברחוב יהיה WIFI, כך שלא יצטרכו להיכנס לבתי קפה על מנת להשתמש באינטרנט, כלל הציבור יוכל להשתמש בזה".

 



לברזילי יש למעלה מ-35 שנות ניסיון בתפקידי ניהול בתחום ההיי-טק, בראשם פיתוח אסטרטגי בחברות בינלאומיות מקבוצת פאקרד-בל. לפני שנתיים הוא עזב את השוק הפרטי ומונה לראש מינהל פיתוח עסקי וטכנולוגי בעירייה. "העולם הטכנולוגי היה הרבה שנים העולם שלי", מספר ברזילי, "וכשהתחלתי עוד לא היה לי תקציב. אני באתי בלי תוכניות, וקודם כל התחלתי לבדוק איפה אנחנו עומדים. המצב היה בגדר 'טיפול נמרץ'", כך מתאר ברזילי את המערך הטכנולוגי בעירייה, "אתר האינטרנט היה מאוד מיושן ולא נגיש, והיה הרבה מה לעשות".


איתן ברזילי (צילום: עיריית ירושלים)

איתן ברזילי (צילום: עיריית ירושלים)


בימים האחרונים השיקה העירייה אתר אינטרנט חדיש ונגיש יותר לאוכלוסיות השונות. "מדובר באתר חדש ורב ערוצי", מסביר ברזילי. "אם עד היום תקשרו דרך מייל או טלפון, היום זה יהיה דרך כל הרשתות. תהיה אפשרות לקבוע תור דרך הטלפון, דרך הפייסבוק ודרך האתר. מדובר בטרנספורמציה בארגון, זה רק כדי לשפר את רמת השירות לתושבים".

אחת הדוגמאות שברזילי מציג הינה תוכנת צ'אטבוט (Chatbot) – סוג של סייען חכם וממוחשב, שניתן לשוחח איתו בהתכתבות צ'אט. "בצ'אטבוט המידע הרבה יותר נגיש", מציין ברזילי, "אנחנו מנסים להקטין את הגעת התושבים לעירייה. כיום השירותים מקוונים באינטרנט, אנו לא רוצים שתושבים יעמדו בתור הרבה זמן. אך, אנחנו מודעים שאין לציבור מסוים נגישות תמיד לשירותים מקוונים ולאינטרנט לכן הערוצים הרגילים נשמרים לכל המגזרים".


עמדת מידע (צילום: עיריית ירושלים)

(צילום: עיריית ירושלים)


בנוסף, עבור בעלי העסקים בירושלים תוקם מערכת עירונית חכמה. "המטרה היא לרצות לגרום לעסקים להישאר בעיר ולהנחות אותם כראוי", אומר ברזילי, "כל הקשר עם העסקים מאוד חשוב. למשל, קיצור הזמן לקבלת רישיון עסק; רפורמה בתחום השילוט, הוזלת העלויות של בעלי העסקים ועוד. באופן כללי הדגש הוא פיתוח עסקי – אנחנו נעזור לעסקים להתאים את עצמם לעולם הדיגיטל".

ברזילי מוסיף ואומר כי "במסגרת החידושים המתוכננים לתושבי העיר, ישנה את האפליקציה החדשה 106+ שתחליף את אפליקציית ירושלמי המוכרת. חילקנו אותה לעשרה נושאים ספציפיים, היא קלה לתפעול ויש בה את כל מה שצריך. גם לגבי אתר האינטרנט הוא יהיה בדיוק כמו באפליקציה. זאת אומרת כל מה שמופיע באתר יהיה כמו באפליקציה. אנשים יוכלו להוריד טפסים ולבצע מגוון פעולות נרחבות. הכל דרך האפליקציה בדיגיטל. ועמדות מידע דיגיטליות לתושב על מנת לעזור לו כמעט בכל נושא. לאף עירייה אין את השירות הטכנולוגי שעיריית ירושלים תפיק לתושביה בזמן הקרוב. העיר ירושלים הינה הראשונה שתושביה נהנים מהאמצעים הדיגיטליים האלה. מינהל הפיתוח העסקי והטכנולוגי מוביל את ירושלים להיות אחת הערים המובילות בעולם בתחום הטכנולוגי, זאת על מנת לשפר את השרות לאזרחי העיר ולאורחים הרבים שמבקרים בה".

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

2 תגובות
  1. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    כל הכבוד, יבורכו העושים במלאכה. חדשנות טכנולוגית היא צו השעה. בהצלחה לעירייה ולעומד בראשה

  2. אלון

    וואלה, אני הצבעתי לברקוביץ', ואני שמח שמשה ליאון נבחר. הבן אדם באמת עושה בשבילנו, בשביל הירושלמים. כל הכבוד לו, גם הטכנולוגיה וגם הבנייה. משה ליאון, תודה!

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר