מגיעה עד שוק מחנה יהודה - הרכבת הקלה (צילום: ארנון בוסאני)
מגיעה עד שוק מחנה יהודה - הרכבת הקלה (צילום: ארנון בוסאני)

הפוך גוטה, הפוך: שעת חניה חינם לחלק מבאי השוק היא ממש לא בשורה

בשוק התגאו השבוע בהסדר חניה מיוחד לסוחרים ולמבקרים וטענו שמדובר ב"בשורה". אז זהו, שכל הסדר חניה הוא בכייה לדורות. ורק שתדע ראש העיר משה ליאון: בדרך הזו, לא רק שירושלים לא תהיה הראשונה שתצא מהפקקים - היא לעולם לא תצא מהם | טור דעה

פורסם בתאריך: 4.8.23 08:40

השבוע קראתי בתדהמה על ההחלטה להעניק שעה חניה חינם לחלק מבאי שוק מחנה יהודה. ומה שיותר הדהים אותי היה, שיו"ר ועד הסוחרים בשוק הגדירה את הדבר הזה כ'בשורה אמיתית'.

בדיוק להפך, ההסדר שהגיעו אליו הוא בכיה לדורות'. קשה לי להבין איך יכול להיות שבשנת 2023 מקדמים בהתלהבות פתרון המעודד שימוש ברכב פרטי ומזהם במרכז העיר. מדובר בכניסה של 1,000 מכוניות בשבוע למרכז ירושלים, מעל 160 רכבים בכל יום. לא חבל?

אותה כמות של אנשים יכולה להגיע לאותו המקום בשתי רכבות בלבד. אתם זוכרים שהרכבת הקלה עוצרת ליד השוק? כן, אנחנו גרות בעיר שיש בה רכבת קלה. היא עוצרת כל 6-4 דקות בשעות העומס בתחנת 'שוק מחנה יהודה' הממוקמת ברחוב יפו, מרחק של מטרים בודדים מהחניון המדובר באותה "בשורה". ראש העיר אפילו התגאה ועדיין מתגאה, שבזכותה (בזכות הרכבת הקלה, כן?) ירושלים תהיה הראשונה שתצא מהפקקים.

 

 

אבל מילים לחוד ומעשים לחוד, מכיוון שבמקום לעודד את עובדי ובאי השוק להשתמש ברכבת הקלה, בוחרים לעודד אותם להשתמש ברכב הפרטי שלהם. בזמן בו ערים מתקדמות בעולם פועלות למציאת פתרונות המעודדים שימוש בתחבורה ציבורית, מעודדות הליכתיות ורכיבה על אופניים על מנת להפחית את עומסי התנועה, בירושלים פועלים במגמה הפוכה לגמרי. כל פעם, משתמשים בתירוץ של "מצוקת" חניה, אבל מתעלמים לחלוטין מהמצוקות האמיתיות שלנו תושבי העיר – תחבורה ציבורית התקועה בפקקים ובעומסי תנועה, פגיעות ומוות של הולכי רגל ממכוניות וזיהום אוויר ברחובות.

עיריית ירושלים בוחרת להמשיך ולהתעלם מהמלצות נייר העמדה שהיא הזמינה (פורסם בכתבה ב'דה מרקר' ב-31.5.23) הכוללות עידוד עובדים להגיע לעבודה בתחבורה הציבורית וביטול הטבת שעת חניה חינם.

איזור השוק הוא מרחב ציבורי חשוב ביותר בעיר ויש לפעול למען הנגשתו להולכי רגל גם בחזון של סגירת רחוב אגריפס למכונית, כפי שנכתב פה ב"כל העיר". חבל שבעקבות הצעד הזה של חניה חינם בחניון משיגים בדיוק את ההפך. עיריית ירושלים צריכה לפעול באחריות ולבטל את ההחלטה הזאת.

  • הכותבת היא תושבת קרית היובל, פעילה בתחומי הסביבה בירושלים. והיא מגיעה לשוק רק בתחבורה ציבורית

 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

4 תגובות
  1. השאירו את המכונית בחניה, קחו אוטובוס.

    יפה אמרת. הכבישים המוליכים למרכז העיר וממנו פקוקים ובלתי ניתנים לצליחה. הנהגים הבוחרים לנסוע בהם חוסמים את הכבישים לאוטובוסים – אלו שלא נוסעים בנת"ץ או במת"צ ייעודי להם (כמו רחובות אגריפס, או עזה, או רבים אחרים). אפשר רק להתמלא חלחלה כשחושבים איך הרחובות האלו ייראו אם יוסיפו כל-כך הרבה מכוניות לתנועה.

  2. ציפי לוי

    צודקת ,יש אחלה רכבת אנחנו משאירים את הרכב ונוסעים ברכבת ,נוחה ומהירה כל שתי דקות יוצאת עוד רכבת ,לא הבנתי למה לדרבן אנשים לנסוע ברכב ליצור פקקים ואין חניה בשוק או בעיר.

  3. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    אני מנחש שלרותם או אין ילדים או שיש לה הרבה שעות פנאי. מדוע? כי אני נוסע פעם בשבוע לשוק לקנות אוכל לשבוע שלם למשפחה עם 5 נפשות. כשאני עוזב את השוק, המכונית שלי מצפוצצת ממצרכים (שבוע אוכל למשפחה). כיצד רותם חושבת שאסתדר עם הרכבת הקלה? אולי 5-6 נסיעות עם סלים ענקיים מלאים באוכל (שחלקו דורש קירור, למשל, דגים טריים)??

  4. משתמש לא אנונימי

    למשתמש האנונימי (שטוב שנשאר אנונימי עם חוסר הבנה בסיסי של התנהגות אנושית). אף אחד לא אמר לך איך להגיע אבל אם נותנים חניה זולה וכל מעודדים עוד ועוד להגיע עם רכב, אז אתה, או את, שלדברייך ״חייבים״ חניה, לא תמצאו חניה פנויה. כמו כן, כל ההסדר הזה פשוט מוכיח שאין שום מחסור בחניה בשוק, בניגוד לכל הבכי והנהי היום-יומי על ״מצוקת״ חניה באזור השוק ומרכז העיר. יש המון חניה, רק צריך לשלם (ולתת דוחות לכל השמוקים שחונים על המדרכות).

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר