אילוסטרציה גן ילדים (צילום אילוסטרציה: זאב שטרן)
(צילום אילוסטרציה: זאב שטרן)

החשד לאלימות בגן הילדים העירוני בפסגת זאב: העדויות המטלטלות נחשפות

בהמשך לפרסום הראשון ב"כל העיר" על פתיחת חקירת המשטרה בחשד לאלימות פיזית ומילולית כלפי ילדים בגן עירוני בפסגת זאב - כעת נחשפות העדויות של ההורים: "הילדה חזרה מהגן עם סימנים כחולים וחבורות"; "אמרו לילדים שיש סרטן שצובט בשירותים"

פורסם בתאריך: 28.11.19 20:05

התלונות על האלימות בגן בילדים בפסגת זאב – העדויות נחשפות: שמונה עדויות הגיעו לידי "כל העיר", שמתארות את מקרי ההתעללות שהתרחשו השנה לפי החשד בגן ילדים לגילי 4-3 בשכונה, על ידי חלק מצוות הגן העירוני. העדויות שנכתבו על ידי הורי הילדים בגן, מפורטות ומתארות לפרטים את מקרי האלימות הפיזית והמילולית שחוו לפי החשד ילדיהם. העדויות יוגשו לגורמים המטפלים בנושא בעירייה ובמשטרה.

בין העדויות נרשם מכנה משותף, שבו מספרים ההורים: "אמרו לילדים שיש סרטן שצובט בשירותים". לדבריהם, כאשר הופעלה על הילדים אלימות פיזית מצד צוות הגן, נאמר להם שמדובר בסרטן צובט.


הצטרפו לקבוצת הוואטסאפ של "כל העיר עדכונים בזמן אמת7"

 "כל העיר" ירושלים בפייסבוק 

 "כל העיר" ירושלים – גם באינסטגרם

 תושבי ירושלים – יש לכם תלונה דחופה או משהו שחשוב לטפל בו? פנו למייל האדום של "כל העיר"[email protected]


"הילד מתעורר מסיוטי לילה בקריאת עזרה לאמא", מתארת בעדותה בכתב אם לילד בן שלוש בגן הילדים. "דבר שלא היה לפני הגן, חשבתי שאולי זה ההסתגלות לגן והחזרתי מוצץ למרות שנגמל, בני מגיע אגרסיבי ועצבני, וחשבתי שזה החוסר שינה של הצהריים. הוא חזר עם מכה באזור האגן ולא ידע להסביר ממה זה, חשבתי שאולי נפל, אך אף אחד לא סיפר לי שנפל בגן. כשכמה הורים התחילו לדבר על הסרטן הצובט שאלתי אותו על הסרטן ואמר 'הסרטן מכאיב רק לילדים, הסרטן בשירותים של הבנות', ואז הכל התחבר לי – משהו לא טוב קורה בגן".

כפי שפורסם לראשונה ב"כל העיר" ביום ראשון, 24.11, משטרת ירושלים פתחה בחקירה נגד צוות בגן לילדים בגילי 4-3 בשכונה בעקבות תלונות ההורים. ההורים, שהתלוננו גם במינהל החינוך של עיריית ירושלים, סיפרו וטענו כי חלק מצוות הגן העירוני בפסגת זאב משתמש באלימות פיזית ומילולית כלפי הילדים. יש לציין כי הנושא מצוי תחת חקירת המשטרה – צוות הגן הושעה ובמקומו נשלח צוות חלופי. המשטרה ממשיכה לחקור את התלונות הקשות.



אב נוסף, שבתו בת ה-4 לומדת בגן, מתאר בעדותו בכתב כי בהתחלה הוא חשב כי מדובר בקשיי הסתגלות, אך עם הזמן התווספו עוד ועוד מקרים שלבסוף עוררו את חשד ההורים. "בחודשים הראשונים ההרטבות בגן ובבית היו לחידה", הוא מציין, "בתחילה חשבנו כי מדובר בשינוי מקום וקשיי הסתגלות הדבר חזר על עצמו מספר חודשים. לאחר מכן, התחילה ככל הנראה תקופת האלימות, חשבנו שאנו הורים מעורים ומעורבים אך הסתבר שטעינו בענק. הילדה חזרה מהגן עם סימנים כחולים וחבורות חדשות לבקרים, וכל פעם היו תירוצים שונים. פעם הדלת של השירותים, פעם האסלה, רוב המכות סבבו סביב השירותים ומה שמתרחש בפנים. רק ביום רביעי שעבר בתי חזרה עם סימן מכחיל ליד איבר מינה בירך הפנימית".

בעדות אחרת מתארת אם לילדה נוספת בגן, כי לאחר החגים החל שינוי בהתנהגות בתה שעורר את חשדה. בנוסף, שמה לב לסימנים גופניים על בתה, כאשר השיא היה עשיית צרכים על עצמה לאחר שנגמלה מחיתולים. כשהתקשרה האם לגננת נאמר לה כי הכל תקין ואין לה סיבה לחשוש. "הזוועה הזאת התחילה עבורנו ממש אחרי החגים", מתארת האם. "הבת שלנו לא היתה אותה ילדה שגידלנו. הביטחון העצמי שלה ירד מאוד, ריחות במכנסיים שחוזרים על עצמם כמה פעמים מידי יום, סיוטים נוראיים בלילה, פחדים בחיי היומיום ארוחות בוקר שהיו נשארות שלמות. ואז הגיע היום השחור שבו הבת שלי עשתה פיפי על עצמה (בתי גמולה מגיל שנה וחצי), ברגע ששמעתי שהילדה שלי עשתה פיפי על עצמה נדלקה לי נורה אדומה. הגננת היתה איתי בקשר יומיומי ועדכנה אותי שהכול בסדר אצל ביתי ואין לי סיבה לחשוש".



תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

תגובה אחת

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר