אולם מועצת העירייה (צילום: טל הרדה)
אולם מועצת העירייה (צילום: טל הרדה)

משבר הקורונה – אלה ההקלות וההטבות של עיריית ירושלים לבעלי העסקים

בתום דיון חירום שנערך בעיריית ירושלים הוחלט על דחיית תשלומי ארנונה וביטול אחת האגרות לבעלי העסקים בעיר; עוד הוחלט על ביטול - קבלת הקהל בעירייה, על הפעילויות הקבוצתיות לקשישים ועל כל אירועי התרבות שתוכננו עד פסח. כל הפרטים

פורסם בתאריך: 12.3.20 14:59

ראש העיר משה ליאון כינס היום, חמישי, דיון חירום בעיריית ירושלים בהשתתפות חברי הנהלת העיר, מנהלי אגפים בכיכר ספרא, הרופאה המחוזית בירושלים ד"ר חן זמיר ואחות המחוז נעמי אדלשטיין. הדיון עסק בין השאר בהתנהלות העירונית בפרק הזמן מהיום ועד חג הפסח. בדיון עלו הצעות למענה להשלכות הקורונה, במספר רבדים. בעירייה מציינים כי ליאון הנחה לקיים דיונים יומיים בראשות מנכ"ל העירייה איציק לארי, כדי לעקוב מקרוב אחר ההתפתחויות. "אנו בזמן רגיש ומתייחסים לכך בתשומת לב רבה", מסר ליאון, "בראש מעייני תושבי העיר ירושלים ובריאותם".


 הצטרפו לקבוצת הוואטסאפ של "כל העיר עדכונים בזמן אמת12"

 "כל העיר" ירושלים בפייסבוק 

 "כל העיר" ירושלים – גם באינסטגרם

 תושבי ירושלים – יש לכם תלונה דחופה או משהו שחשוב לטפל בו? פנו למייל האדום של "כל העיר"[email protected]


הצעדים האופרטיביים שהתקבלו היום בדיון החירום בעיריית ירושלים:

סיוע לעסקים בירושלים

העירייה הודיעה על דחיית תשלום ארנונה לעסקים שגודלם עד 150 מ"ר ובנוסף להם גם בתי קפה, מסעדות, בתי מלון ואולמות אירועים בכל גודל. הארנונה שיועדה להיות משולמת ב-1 לאפריל, תידחה ל-1 למאי, עם אפשרות לפריסה עד דצמבר 2020.
כמו כן, אגרת הוצאת השולחנות – תבוטל החל מהיום ועד סוף חודש יוני. עסק ששילם מראש, יזוכה.
בנוסף, העסקים יוכלו לקבל ייעוץ והכוונה – בעלי עסקים שנקלעו לקשיים בעקבות המצב מוזמנים לפנות לאגף לקידום עסקים לקבלת ייעוץ מקצועי.
עוד נמסר מהעירייה כי ראש העיר פועל למציאת מרכיבים נוספים להקלה על העסקים.


ראש העיר משה ליאון (צילום: שלומי כהן)

ראש העיר משה ליאון (צילום: שלומי כהן)


קבלת הקהל בעירייה בוטלה

מיום ראשון, 15.3, ועד הודעה חדשה תבוטל קבלת הקהל בכל אגפי העירייה. השרות לתושב יינתן באופן מקוון דרך אתר העירייה, דרך המוקד הטלפוני, ובתיבת אל-תור אשר מוצבת בעירייה. בעירייה מתחייבים: "אנו מתחייבים למענה לכל פניה תוך 7 ימי עבודה. בכל בעיה, מוזמן כל תושב לפנות למוקד 106, אשר יתוגבר משמעותית".

מערכת החינוך

כל מסגרות החינוך ממשיכות בפעילות סדירה. לצד זה, השלימה עיריית ירושלים את ההערכות ללמידה מרחוק, במידת הצורך, כולל הדרכה והטמעה לצוותים החינוכיים.

כפי שפורסם ב"כל העיר", החל מיום ראשון, 15.3, יחולקו לכל בתי הספר חומר חיטוי, אלכוג'ל, כדי להגביר את ההיגיינה האישית והפחתת הסיכוי להידבקות.

רווחה וקהילה

יופעל קו מידע ייעודי לתושבים, באמצעות מוקד 106, אליו יוכלו לפנות בכל שאלה בנושא הרווחה, בדגש לקשישים וקבוצות הסיכון. הקו יופעל על ידי עובדי עירייה מיומנים.
בנוסף, יינתן סיוע ייעודי לקשישים אשר יבקשו זאת.

החל מיום ראשון ייצאו מרכזי הקשישים במינהלים הקהילתיים לחופשה. הפעילות הקבוצתית לא תתקיים אולם הפעילות האישית תימשך כסדרה.

אירועי תרבות וספורט

כל האירועים, למעלה מ-100 איש, עד חג הפסח בוטלו. שני מרוצי האופניים שתוכננו למהלך חודש אפריל, נדחו, מועד חדש יפורסם בהמשך.

ראש ליאון מוסר: "אנחנו נמצאים בתקופה לא פשוטה ומתמודדים עם אתגרים מורכבים. אנחנו עושים הכל להקל על תושבי העיר בכל התחומים ובכוונתנו להרחיב את הסיוע לתושבים ככל שיידרש. "אני קורא לכל התושבים לשמור על משרד הבריאות ולשמור על היגיינה אישית וסביבתית ומבקש מהתושבים לגלות סולידריות חברתית, לעזור אחד לשני, לרכוש מוצרים בעסקים הירושלמים שמתמודדים בגבורה עם הסיטואציה שנכפתה עליהם. אני בטוח שיחד נעבור את התקופה הזו ונצא מחוזקים מהמשבר".



תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

תגובה אחת
  1. מאוכזב מאוד

    עדיף לא לתת כותרת בומבסטית .
    אין כאן הטבה אמיתית!

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר