בריכת הסולטן (צילום: סוכנות שמואל כהן)
בריכת הסולטן (צילום: סוכנות שמואל כהן)

קיץ חם במיוחד בבריכת הסולטן – ובירושלים כולה

שלל הופעות, פסטיבלים ואירועים מעניינים אחרים צפויים למשוך אל העיר כמיליון מבקרים בחודשי הקיץ הקרובים

פורסם בתאריך: 31.5.17 18:58

חגיגות ה־50 לאיחוד ירושלים התחילו כבר בשבוע שעבר, אך הן מהוות רק את יריית הפתיחה לאירועי הקיץ הרבים שיתקיימו בעיר בקרוב, ושאותם צפויים לפקוד רבבות מבקרים.

האירועים הגדולים באמת, שלהם מחכים הירושלמים במהלך כל השנה, הם הופעות הענק בבריכת הסולטן שמכילות כל אחת כ־7,200 איש. השנה, כמדי קיץ, יככבו על הבמה גדולי הזמרים, גם כאלה שאתם מכירים כבר עשרות שנים ויודעים לדקלם את מיטב להיטיהם, וגם כאלה שרק בשנים האחרונות החלו להופיע וכבר סוחפים אחריהם קהל רב של מעריצים.

 

מופעי החוצות בבריכת הסולטן יצאו כבר השבוע לדרך, כשביום ראשון האחרון עלתה על הבמה עדן בן זקן והקפיצה את האלפים. בהמשך החודש צפוי לעלות על בימת בריכת הסולטן את אחד הזמרים הצעירים אך הבולטים בזירת הפופ והזמר הים-תיכוני הישראלי: עומר אדם יעלה לעשות שמח ולהקפיץ את הקהל עם הלהיטים החדשים והנוצצים שהוא מבצע בשנים האחרונות. ההופעה תתקיים ביום רביעי, 28.6.

מוזיקאי נוסף שיגיע להופעה חיה נשמע בתחנות הרדיו כבר עשרות שנים ומזוהה גם בתור מייצג של המוזיקה הישראלית: שלמה ארצי, בעל הקריירה רבת השנים שהפכה אותו לבלתי נשכח, יופיע ב־31.8 בבריכת הסולטן ויעזור לכם להתחיל את השנה החדשה באנרגיות טובות ובשירים נוסטלגיים.

אייל גולן (צילום: אלוני מור)

אייל גולן (צילום: אלוני מור)

 

אייל גולן, איל הזמר המזרחי ששירתו וביצועיו חוצים את כל גבולות הטעמים והסוגות המוזיקליים, יופיע במהלך חודש ספטמבר על הבמה בבריכת הסולטן ויחד איתו יקפצו, ישירו ויתרגשו אלפי מעריצות ומעריצים שלא שוכחים לרגע את המוזיקאי שהפך לסמל תרבות מיתולוגי.

מלבד המופעים האלה, החל מה־7.8 ובמשך 11 יום יעלו על בימת בריכת הסולטן בזה אחר זה מיטב המוזיקאים הישראליים, במסגרת פסטיבל 'חוצות היוצר'. בין האמנים שעליהם כבר אפשר להכריז נמנים להקת הרוק הנצחית אתניקס, שלומי שבת, משה פרץ, אברהם טל, ריטה שרית חדד ועוד רבים וטובים, שיהפכו את הפסטיבל לחוויה של ממש. מלבד אירועי המוזיקה יוקמו גם דוכנים של אומנים מהארץ ומהעולם. הפסטיבל, שהפך למסורת בירושלים מאז הקמתו ב־1980, צפוי למשוך אליו עשרות אלפי אנשים מירושלים ומחוצה לה.

עומר אדם (צילום: פיני סלוק)

עומר אדם (צילום: פיני סלוק)

 

אך לא רק על מוזיקה שוקדת ועמלה החברה העירונית אריאל, שאמונה על הפקות התרבות בעיר מטעם העירייה. נוסף על ההופעות המעולות בבריכת הסולטן, יתקיימו במהלך הקיץ עוד כמה פסטיבלים, חלקם מוכרים וחלקם מוכרים פחות, אך כולם בסימן של התחדשות ומתן תשומת לב חזקה לאירועי היובל לאיחוד העיר, שילוו את ירושלים במהלך חודשי הקיץ.

כבר עם סיום שנת הלימודים, ב־28.6, תוכלו לפקוד את העיר העתיקה לפסטיבל האור שמובא השנה במתכונת מחודשת ומעודכנת. הפעם מתחדשת ההפקה בפיתוחים שהגיעו הישר מחו"ל וצפויים להעלות את הפסטיבל שלב אחד למעלה. פסטיבל האור לבדו מביא לעיר יותר מ-300,000 נפש, מירושלים ומשאר הארץ, וגם הוא הפך למסורת מרהיבה. הוא יתקיים במשך שבוע, ולכן כדאי למהר כדי לא לפספס את החוויה.

אם לא די לכם בחוויות המוזיקליות והוויזואליות שמחכות לכם במרחבים הפתוחים הרבים של העיר, תוכלו ליהנות מפסטיבל הקולנוע היוקרתי שמתקיים בירושלים מדי שנה. הפסטיבל יתקיים מ-13.7 עד 23.7, ויכלול שלל יצירות קולנועיות של מפיקים אומנים העושים את דרכם בתעשיית הקולנוע. נוסף על הסרטים הללו, יוקרנו גם סרטים ממגוון סגנונות שאת חלקם לא תוכלו למצוא בזרם המרכזי של הקולנוע. הפסטיבל יתקיים ברובו בסינמטק ובמסגרתו גם יוענקו פרסים משלל קטגוריות לאנשים שהפכו והופכים את עולם הקולנוע הישראלי למה שהוא היום.

שלמה ארצי (צילום: דניאל צציק)

שלמה ארצי (צילום: דניאל צציק)

 

אם עד כה עסקנו בעיקר בערוצי התרבות המידיים, כדאי להגיד שבקרוב מאוד ייפתח גם שבוע הספר במתחם התחנה הראשונה בירושלים. מה־7.6 ועד 11.6 תוכלו להעשיר את עולם התרבות הספרותית שלכם באמצעות מיטב הנובלות, הרומנים ושלל הספרים שמציעים לכם טובי הסופרים והיוצרים מהארץ ומהעולם. שבוע הספר מתאים לכל המשפחה ויכלול גם כמה אירועים מוזיקליים וגם הצגות לילדים בנושאים שונים.

לצד כל אלו, יתקיימו השנה גם חלק מאירועי המכבייה בירושלים, בהיכל 'פיס ארנה'. מיד לאחר אירועי ספורט החורף (אליפות ההוקי קרח, למשל), מ־7.7 ועד 16.7, ייפתח המתקן לילדים הירושלמים שיוכלו להחליק גם הם על הקרח, במחיר סמלי. כך יוכלו ילדיכם ליהנות מחוויה שכיחה פחות באזורנו החם ולהתנסות בחוויה המרעננת, ממש כמו בסרטים.

כל האירועים הללו מעידים בהחלט על התנופה התרבותית העזה שממנה נהנית ירושלים לאחרונה, ומבשרים לכולנו על קיץ חוויתי ומהנה. במסגרת האירועים שיתקיימו במהלך כל הקיץ צפויים להגיע לעיר כמיליון מבקרים, חלקם תיירים המגיעים מחו"ל. אז כדאי לכם להכין את חדרי האורחים ואת המזרנים המתנפחים, כי השנה ירושלים צפויה להיות מלאה ונאהבת מתמיד.

ציון תורג'מן, מנכ"ל החברה העירונית אריאל, אומר כי "בריכת הסולטן, האמפיתיאטרון הגדול בארץ, צפוי לארח השנה במסגרת אירועי הקיץ אמנים ואירועים מובילים מהארץ ומחו"ל. יש לציין שבבריכת הסולטן הושקעו בשנים האחרונות מיליוני שקלים, הן בצד הבטיחותי והן האסטטי, כשבין השאר נוספו מקומות ישיבה, הותקן דשא סינטטי וגם תאורה חדשה. כשהמכלול כולו הופך את המקום למזמין ביותר, בטח לאור מיקומו למרגלות העיר העתיקה ואל מול החומות".

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר