אילוסטרציה משרד יזמות עסקית, אבי זיתן (צילומים א.ס.א.פ קריאייטיב INGIMAGE, בני בכר)
(צילומים א.ס.א.פ קריאייטיב INGIMAGE, בני בכר)

הטור של אבי זיתן | למרות משבר הקורונה – יצירתיות בעסקים קטנים מחזקת את הצריכה

בכל משבר טמונה גם הזדמנות להשתפר ולהמציא את עצמנו מחדש - כך העסקים הקטנים יכולים להיות רלוונטיים עבור הלקוחות בכל רגע נתון

פורסם בתאריך: 26.7.20 14:48

יתרון לקוטן, טור חמישי

"כשהיא כתובה בסינית, המילה משבר מורכבת משני סימנים: האחד מסמל טרגדיה והשני מסמל הזדמנות", כך כתב ג'ון פ. קנדי. הקורונה עדיין איתנו וכפי הנראה גם תישאר בעתיד הקרוב ואת ההשפעות שלה אנחנו עוד נחווה בוודאות גם בעתיד הרחוק. אך בכל משבר טמונה גם הזדמנות להשתפר ולהמציא את עצמנו מחדש.

הקורונה שינתה את התנהגות הצריכה של הלקוחות וזו הזדמנות עבורנו לפעול ביצירתיות כדי להגיע אליהם ולייצר עבורם ערך. כעסקים קטנים יש לנו יתרון לקוטן – אנחנו נגישים לתובנות ולצרכים של הקהל שלנו, אנחנו יכולים לבצע שינויים והתאמות של השירות והמוצר שלנו באופן מהיר, לערוך ניסויים קטנים ולבחון את ההצלחה.


 הצטרפו לקבוצת הוואטסאפ של "כל העיר עדכונים בזמן אמת5"

 "כל העיר" ירושלים בפייסבוק 

 "כל העיר" ירושלים – גם באינסטגרם

 תושבי ירושלים – יש לכם תלונה דחופה או משהו שחשוב לטפל בו? פנו למייל האדום של "כל העיר"[email protected]


עד אליך – כיום כולנו זהירים ביציאה מהבית ומשתדלים להימנע מהתקהלות ולכן מגמת הרכישה באמצעות אתרי אינטרנט ואפליקציות התחזקה. לצד נוכחות באונליין, אפשר לנצל את הפלטפורמות החברתיות, קבוצות הוואטסאפ והפייסבוק, שהפכו גם הן לכלי לקנייה ישירה. קבוצות של שכונות, הורים לילדים בבית ספר, קבוצת עובדים במשרד וכו'. לכל קבוצה כזו ניתן לפנות ולהציע הטבה ברכישה מרוכזת וכמובן לארגן משלוח מרוכז.

שיתופי פעולה – צרכנים יעריכו את האפשרות לחסוך בעלויות המשלוחים ובהתעסקות הנובעת בתיאום והמתנה לכל משלוח. עסקים הנמצאים באותו מתחם יכולים להתארגן ולהציע משלוח משותף של מרכולתם. הצרכן יוכל להזמין מנקודה אחת גם מבית המאפה, גם מהירקן וגם מהמעדנייה, ושליח אחד יביא לו את הכל יחד. העסקים יחסכו בעלויות המשלוח וירוויחו לקוחות נאמנים.

התאמת המוצר והשירות – המשבר שינה לא רק את הדרך בה אנו צורכים אלא גם את מה שאנחנו צורכים. דוגמה טובה הינה המעבר לבישול בבית, הנובע ממספר סיבות: המגבלות על מסעדות ובתי האוכל, ההימנעות מהתקהלות וכמובן המצב הכלכלי. זו הזדמנות להציע מוצרים ושירותים משלימים כדוגמת כלי בישול ואפייה לצד מארזים של מוצרי מזון ומתכונים להכנת המנות האהובות. ניתן גם להתאים את השירותים והמוצרים לדוגמה: מארז משפחתי מהפיצרייה שיכלול גם לזניה וסלט שיתאימו לארוחת צהרים מזינה, או שירות הכולל תספורות ומניקור ופדיקור לכל בני הבית יחד.

הפתעות שיוצרות נאמנות – המשבר גורם לכולם להוריד קצת את הראש וזו הזדמנות עבורנו לגרום ללקוחות שלנו לחיוך קטן. לקבל את מה שהם מצפים לו זה לא מספיק, צריך להפתיע אותם וההפתעה הכי טובה יושבת על תובנה הנובעת מאופי הצריכה. לדוגמה: משלוח של פיצה הכולל פאזל שיעסיק את הילדים כדי שההורים יוכלו לעבוד מהבית. חשוב לזכור, על מנת שהלקוח יהיה מופתע לטובה אנחנו צריכים לפעול ללא אינטרסים ולא להתנות את ההפתעה בהזדמנות מכירה נוספת.

על מנת לתת מענה למשבר אנחנו צריכים לחשוב מנקודת המבט של הצרכן ולפעול ביצירתיות ובנועזות, ועצם פתיחת העסק מוכיחה שיש לנו את הכלים האלו. משבר הקורונה הוא אמנם הזדמנות עבורנו לבחון את הפעילות ולהשתפר אבל זו גם הזדמנות לאמץ את כלי החשיבה האלו ולהשתמש בהם באופן קבוע ולא רק בזמן משבר, כך נוכל להיות רלוונטיים עבור הלקוחות שלנו בכל רגע נתון.

אבי זיתן, מומחה לשיווק ולאסטרטגיה.


תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר