הדמיה של רחוב פייר קניג (הדמיה: טוטם הדמיה ואנימציה)
(הדמיה: טוטם הדמיה ואנימציה)

המהפכה בתלפיות יצאה לדרך: נחנך מקטע ראשון ברחוב פייר קניג החדש

רכבת קלה, מגורים ומסחר - הציר הראשי פייר קניג בתלפיות עומד לעבור מהפך בשנים הקרובות, העבודות כבר יצאו לדרך. ראש העיר משה ליאון: "עוד שלב להפיכת מתחם תלפיות למרכז עירוני שוקק"

פורסם בתאריך: 3.8.20 07:50

תוכנית עבודת התשתיות והשיפוץ הנרחב של רחוב פייר קניג של העירייה – הצפויה לכלול סלילת כביש חדש, הקמת חניון תת קרקעי עם כ-600 מקומות חנייה ובניית שדרת מסחר ומגורים – יצאה לדרך לאחר טקס חניכה למקטע הדרך הראשון שנערך בהשתתפותו של ראש העיר משה ליאון.


 הצטרפו לקבוצת הוואטסאפ של "כל העיר עדכונים בזמן אמת5"

 "כל העיר" ירושלים בפייסבוק 

 "כל העיר" ירושלים – גם באינסטגרם

 תושבי ירושלים – יש לכם תלונה דחופה או משהו שחשוב לטפל בו? פנו למייל האדום של "כל העיר"[email protected]


ראש העיר ליאון חנך את המקטע הראשון, באזור כביש פייר קניג דרום בסמוך לרחובות ברעם-האומן, והכריז על השלמתו של השלב הראשון בפרויקט. תוכנית העבודה והבנייה בפועל מתוכננות ומבוצעות על ידי חברת 'עדן', החברה לפיתוח כלכלי בירושלים, אשר פועלת בין היתר במתחם שכונת תלפיות לתכנון ופיתוח תשתיות במרחב הציבורי.

מהותו של הפרויקט החדש ברמה העירונית היא פריצת ציר רחוב פייר קניג, דרומה מרחוב הסדנא ועד דרך ברעם, באופן שיקל משמעותית על עומסי בתנועה באזור וישלב גם פתרון למצוקת החנייה בדמות חניון תת קרקעי המכיל כ-600 מקומות חניה. כמו כן, מטרה נוספת היא יצירת שדרה מרכזית בה יהיו חנויות ומגדלי מסחר ומגורים, במטרה ליצור עוד אפשרויות תעסוקה באזור.


ראש העיר משה ליאון חונך את הכביש (צילום: דוברות עיריית ירושלים)

ראש העיר משה ליאון חונך את הכביש (צילום: דוברות עיריית ירושלים)


לאחר השלמת העבודות, שצפויות להימשך מספר שנים, יהפוך רחוב פייר קניג לציר תנועה, מסחר, תעסוקה, מגורים ובילוי מרכזי בתלפיות, לאורך כ-1.5 ק"מ, מדרך ברעם בדרום ועד צומת אורנים בצפון. בנוסף, עתידה הרכבת הקלה (הקו הכחול), לעבור ברחוב זה, במקטע שבין רחוב הפרסה וצומת אורנים. מדובר בפרויקט פיתוח התשתית הגדול ביותר במתחם תלפיות שהנו בעל משמעות רבה בהיבט של קידום ופיתוח המרחב הציבורי באזור.

פרויקט התשתית באזור פייר קניג מבוצע תוך ניצול מקסימלי של זכויות בניה במגרשים הפרטיים, ומיועד להשיג לא רק שיפור בזרימת התנועה ומתן פתרונות חניה לציבור באמצעות בחניונים ציבוריים, אלא לבסוף גם קישור יעיל למערכת הסעת המונים שיחסוך לרבים מתושבי העיר חלק מהצורך בתחבורה פרטית.



ראש העיר ירושלים, משה ליאון, מספר על חנוכת המקטע הראשון ומטרת הפרויקט הסופית: "חנוכת המקטע הראשון של הכביש הינה עוד שלב להפיכת מתחם תלפיות למרכז עירוני שוקק המשלב מסחר, תעסוקה, ומשרדים לצד מתחמי מגורים, פנאי ותרבות. פיתוח המתחם, הינו חלק מתנופת הפיתוח המתקיימת בירושלים, זאת במטרה למצב אותה כבירת העסקים של ישראל".


הדמיה של רחוב פייר קניג (הדמיה: טוטם הדמיה ואנימציה)

(הדמיה: טוטם הדמיה ואנימציה)



תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

3 תגובות
  1. אבי

    נסעתי ביום לכל אורכו של רחוב קניג.
    שום עבודה לא נעשתה, שום חנוכת כביש לא היתה.
    אבל……..במרחק חצי קילומטר מרחוב קניג, יש רחוב צדדי באורך 100 מטרים שמחכה כמה חודשים לטקס של ראש העירייה.
    צריך תמונה של ראש העירייה, אז מצלמים.

  2. תושב מודאג.

    חובה למצוא פיתרון לקו הכחול בעמק רפאים.
    צריך להעביר לפארק המסילה.
    שם לא יפגע אף עסק.
    די לבזיון העצמאים.

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר