דנה גרסון, בית הספר תל"י גאולים (צילום: עמרי גרסון, באדיבות עיריית ירושלים)
דנה גרסון, בית הספר תל"י גאולים (צילום: עמרי גרסון, באדיבות עיריית ירושלים)

מנהלת תל"י גאולים: "רעיון כיתת הלימוד המסורתית מתפוגג"

דנה גרסון, מנהלת תל”י גאולים, מספרת על השינוי בתפיסת הלימוד: “צריך לאפשר למידה עם מקום לריבוי כישורים”

פורסם בתאריך: 4.9.17 10:01

"מרגש אותי לראות תלמידים חדשים", מתארת בשיחה עם "כל העיר" מנהלת בית הספר היסודי תל"י גאולים בבקעה, דנה גרסון, לקראת פתיחת שנת הלימודים החדשה התשע"ח. "זאת לא קלישאה, הם גדלים, משתנים, מתפתחים ומתרגשים לא פחות מהמורים. זה מאוד מחמם את הלב".

דנה גרסון (צילום: עמרי גרסון)

דנה גרסון (צילום: עמרי גרסון)



 

גרסון, זו השנה השנייה כמנהלת בית הספר, לפני כן היא שימשה תשע שנים רכזת חטיבת ביניים בתיכון לאמנויות. בתל"י גאולים לומדים כיום 330 תלמידים בכיתות א’- ו’, מתוכן שלוש כיתות תקשורת עם ילדים מהחינוך המיוחד. כמו כן, בית הספר נחשב למתוקשב: "התלמידים לומדים מחשבים ומדעים, אבל זה לא מספיק", אומרת גרסון.

תל"י גאולים (צילום: באדיבות עיריית ירושלים)

תל"י גאולים (צילום: באדיבות עיריית ירושלים)

מהן המטרות לשנת הלימודים הקרובה?
"להעמיק את ההיכרות האישית והמקצועית עם הצוות ולהשתכלל בנושא הפדגוגי של למידה אחרת. אנחנו רוצים להביא לבית הספר אווירה יותר מאפשרת. בשנה החדשה יתקיים שיעור בחירה, שיועבר על ידי צוות המורים – למעשה, התלמידים יוכלו לבחור מה מעניין אותם – ממיינדפולנס (קשיבות) דרך פילוסופיה, צילום, זומבה ועוד".
בית הספר משתתף השנה בתוכנית "מחדש": "זו תוכנית מקסימה של מנח"י והזדמנות נדירה שמאפשרת לחלום. המערכת מאוד מאורגנת עם שיטות וחוקים ופתאום בא מישהו ואומר 'או.קיי, בואו תתפרעו, ואפילו ניתן לכם כסף', זה כמעט אוקסימורון".




 

ומה החלום של תל"י גאולים?
"אנחנו מבינים שרעיון כיתת הלימוד המסורתית, שמצד אחד ילדים ומהצד השני מבוגר שמלמד אותם, מתפוגג. צריך לאפשר למידה אחרת שמאפשרת מקום לריבוי אינטליגנציות וכישורים, ולמידה שמאפשרת לילדים לחקור ולהיות בתנועה. יצרנו חלל למידה קטן עבור זה, נתחיל בקטן ונלמד את עצמנו. מורים יצפו במורים וייראו מהי המשמעות של למידה מסוג זה, נראה מה זה מאפשר לילדים ואיך הם מתמודדים. אם זה יצליח, אנחנו לאט לאט נעביר את הדגם זה לכיתות נוספות".

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר