גנב ממציאון של עמותת שק"ל בתלפיות (צילום: מתוך מצלמות האבטחה של עמותת שק"ל בתלפיות)
(צילום: מתוך מצלמות האבטחה של מציאון עמותת שק"ל)

בלי בושה: גנב ממציאון עמותת שק"ל בתלפיות שבו מועסקים אנשים עם מוגבלות

צפו: במציאון עמותת שק"ל בתלפיות, המעסיק אנשים עם צרכים מיוחדים, נגנבו פריטים באישון לילה - האירוע תועד במצלמות האבטחה. מנהל המציאון אבי אביקר הגיש תלונה במשטרת ירושלים: "זה נגנב בלי בושה. הכסף הזה משמש לתעסוקה, בלי ההכנסות האלה לא נהיה קיימים, אין לנו תמיכה"

פורסם בתאריך: 27.1.19 10:58

בלי בושה: פריטים שהונחו במציאון עמותת שק"ל בתלפיות, המעסיק אנשים עם מוגבלות, נגנבו באישון לילה – המקרה התרחש בשבוע שעבר בסניף העמותה ברחוב פייר קניג בתלפיות, ותועד במצלמות האבטחה של המקום. מנהל המציאון אבי אביקר, שהגיש תלונה במשטרה ביום שישי האחרון, מספר כי מדובר בתופעה.



"זה נמשך במשך תקופה, כל יום. אין יום שלא גונבים מאיתנו", מספר בשיחה עם "כל העיר" אביקר. "אנשים מנצלים את העובדה שרוב העובדים עם מוגבלויות, בשעות הפעילות אנשים מניחים את התרומות שלהם בתוך כלוב הפריטים. מחוץ לשעות הפעילות כאשר החנות סגורה, מניחים את החפצים ליד הדלת. ובמהלך הלילה אנשים גונבים את מה שהם צריכים מעמיסים לרכב ונוסעים. כאשר העובדים מגיעים בבוקר הם רואים שהכול מבולגן ושוב נגנבו דברים".


סופ"ש פרוע בירושלים – 16 נהגים נתפסו שיכורים; 9 כלי רכב הושבתו במקום


אביקר מציין כי מעשים אלו עלולים לפגוע בעובדים ולפגוע בתהליך החיובי שעוברים העובדים במציאון שק"ל, ובנוסף פוגעים בהכנסות המציאון. מקום המתבסס רק על ההכנסות, ולא נתמך על ידי שום גוף אחר. "אנשים טרחו והביאו את הדברים הטובים שרוצים להעניק לנו, וזה נגנב בלי בושה. הכסף הזה משמש לתעסוקה. המציאון זה מפעל תעסוקתי של עמותת שק"ל. חצי מהעובדים הינם אנשים עם צרכים מיוחדים, ומשלבים אותם ביחד עם אוכלוסייה נורמטיבית, ישנו שילוב מיוחד – זה מה שאנחנו מאמינים בו. ובגלל זה אנשים אוהבים להעביר לנו את התרומות שלהם, כי הם רואים את הערך, ומה שקורה במציאון. במקום לשים את החפצים ליד הפח שזה הכי קל. הכסף נועד להחזיק את המקום. יש כ-45 עובדים, צריך לשלם ארנונה ואת כל המסים. בלי ההכנסות האלה לא נהיה קיימים, אין לנו תמיכה".




"בנוסף, במידה ואחד העובדים נחשף לתופעה, הדבר יכול לעורר בו חרדות וכל התועלת שנגרמת לו מהתעסוקה, יכולה בשנייה להיעלם והעובד הולך אחורה בטיפול, וחוזר לנקודת ההתחלה", מספר אביקר. "צריך לטפל בזה לעומק. לכן הגשנו תלונה למשטרה ביום שישי שעבר – הגיעו מים עד נפש. זה הפך להיות יומיומי, ברגע שכל בוקר בוזזים את חפצנו, כל הצוות מרגיש רע. אנחנו רק רוצים להפסיק את התופעה הזו. הצבנו הרבה מצלמות בתוך החנות, והוספנו מבחוץ. אנחנו נציב שלט שהמקום מצולם, וכל מי שייקח משהו שאינו שייך לו, נגיש נגדו תלונה", מבהיר אביקר.

ממשטרת ירושלים נמסר: "עם קבלת התלונה ביום שישי האחרון, פתחו חוקרי המשטרה בחקירה אשר נמצאת בראשיתה. יחד עם זאת נדגיש, כי על אף שמתואר בכתבה כי מדובר בתופעה, הנושא הובא לידיעתה של המשטרה לראשונה כאמור רק ביום שישי האחרון. משטרת ישראל חוקרת את התלונה ביסודיות והמקצועיות הנדרשת על מנת להגיע לחקר האמת ולחשודים".


מעבר מכללות צה"ל לירושלים | ועד תושבי עין כרם נגד ליאון: "יש לו את המנדט, אבל הוא נותן לתושבים להתמודד לבד"


בבא ג'ון: האימפריה הפרסית בירושלים

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר