ראש העיר בית שמש ד"ר עליזה בלוך, עיריית בית שמש (צילומים: גיל כהן-מגן, s.t)  
ראש העיר בית שמש ד"ר עליזה בלוך, עיריית בית שמש (צילומים: גיל כהן-מגן, s.t)  

בית שמש: פשרת שמות הרחובות מגיעה לבית המשפט

ארבעה חודשים אחרי הפשרה, שהתקבלה בהובלת ראש העיר בלוך מול הגורמים החרדים בעירייה, לפיה שמות פרטיים של נשים וגברים לא יופיעו בשלטי הרחובות החדשים בנוה שמיר - תושבים חרדים עתרו לבית המשפט המחוזי בטענה כי בהחלטה נמצאו "ליקויים קשים ומשמעותיים"; העירייה: "נגיב בבית משפט"

פורסם בתאריך: 28.1.21 07:52

כארבעה חודשים חלפו מאז אישרה עיריית בית שמש, בהובלת ראש העיר ד"ר עליזה בלוך, את ההחלטה להסתרת שמות הפרטיים של נשים, ושל גברים, משמות הרחובות בשכונה החדשה נוה שמיר – מספר תושבים חרדים הגישו עתירה לבית המשפט המחוזי בירושלים נגד המהלך, בטענה כי יש בו "ליקויים קשים משמעותיים בתהליך קבלת ההחלטות, מהם פגמים היורדים לשורש ההליך".

כזכור, בחודש ספטמבר אישרה מועצת עיריית בית שמש את ההצעה לשינוי שמות הרחובות, כמהלך שנולד מתוך פשרה, כך הסבירו בעיריית בית שמש, מול הנציגים החרדים במועצה, שביקשו להסיר משלטי הרחובות את השמות הפרטיים של הנשים. למעשה, כל השמות הפרטיים יוסרו או יוצנעו, נשים וגברים כאחד. ההחלטה עוררה סערה גדולה


לעדכונים אחר כל הידיעות הכי חמות>>

הורידו את אפליקציית "כל העיר" באנדרואיד

הורידו את אפליקציית "כל העיר" באייפון


כעת מתברר כי בקרב חלקים בציבור החרדי בעיר קיימת התנגדות נגד המהלך לשינוי השמות, וזאת מתוך חשש כי מדובר בנסיון לקבוע את צביון השכונה כציונית, לציבור הכלל.

בעתירה שהגישו כ-7 תושבים חרדים מהעיר בית שמש שצפויים לטענתם להתגורר בשכונת נוה שמיר, הם מבקשים לבטל את החלטת ועדת השמות בין השאר בשל "היעדר שקיפות ופיקוח על ההליך, עד כדי זיהומו באופן מוחלט, היעדר פרסום כדין על ההחלטה כדרישת החוק", כמו כן טוענים העותרים כי "לא התקיימה התייעצות עם קרובי משפחה של כל המונצחים, בהחלפת השמות נעשתה ללא צורך הנדרש בחוק, וצורך פוליטי אינו נחשב צורך לעניין זה" ומשכך, "הדיון במועצת העיר מנוגד לפקודת העיריות, ומיילא ההחלטה התקבלה בחוסר סמכות".

בהמשך העתירה, מפרטים העותרים את השתלשלות קבלת ההחלטות בנוגע לשמות שנקבעו לרחובות בשכונת נוה שמיר וטוענים כי "שמות הרחובות בשכונת נוה שמיר נקבעו לפני מספר שנים, בתקופת כהונתו של ראש העיר הקודם מר משה אבוטבול, בהסכמה רחבה עם חברי המועצה כולל מגיש הבקשה לשינוי, שמות הרחובות נקבעו על פי שמות חודשי השנה העבריים, רחוב תשרי, רחוב חשון וכו', שמות אלו נקבעו יחד עם שם השכונה 'נוה שמיר' כחלק ממיתוג למגזר כללי".

"ביום שאינו ידוע לעותרים, הגיש חבר המועצה משה שטרית בקשה לשינוי שמות הרחובות בשכונת נוה שמיר, לשמות שינציחו שמות של אישים מפורסמים, כגון חנה סנש, יוני נתניהו, ועוד שמות, לא ברור האם הבקשה בכתב או בעל פה".

על הנסיבות שהובילו לשינוי שמות הרחובות בשכונה, טוענים העותרים ביו השאר כי "לפני כשנתיים נבחרה ד"ר עליזה בלוך לראשות העיר בית שמש, החל ממועד זה יש עיסוק אובססיבי על ידי העירייה ואורגניה להשפיע בכל דרך, לגיטימית, ושאינה לגיטימית, במסגרת החוק, ומחוצה לה, על ציביון שכונת נוה שמיר".

"והנה, כחלק מהקמפיין להפוך את השכונה ל'ציונית' – שם מכובס להדרת חרדים בלקסיקון של ראש העיר – הוחלט על שינוי שמות הרחובות משמות ניטרליים בעלי משמעות יהודית היסטורית, לשמות 'ציוניים' שכביכול ישפיעו על דעת הקהל ששכונה זו שונה מהאופן בה העיר ממותגת בעיני הציבור".

במענה לפניית "כל העיר" – מעיריית בית שמש נמסר בתגובה: "עיריית בית שמש תגיב לעתירה בבית המשפט".


 הצטרפו לקבוצת הוואטסאפ – "כל העיר עדכונים בזמן אמת17"

 "כל העיר" ירושלים בפייסבוק 

 "כל העיר" ירושלים – גם באינסטגרם

 המייל האדום של "כל העיר"[email protected]


 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

תגובה אחת
  1. בן

    אני מציע לקרוא רחוב בבית שמש , רחוב האלימות .ובמקביל לו לקרוא לרחוב בשם רחוב זריקת אבנים על שוטרים ,

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר