תיאטרון החאן, מתוך המחזה "בדמי ימיה" (צילומים: יעל אילן, Magister)
תיאטרון החאן, מתוך המחזה "בדמי ימיה" (צילומים: יעל אילן, Magister)

תיאטרון החאן: שנת היובל יוצאת לדרך עם רפרטואר מגוון ומעניין

התיאטרון הירושלמי, שמציין 50 שנה להיווסדו, פותח את עונת המנויים שבה הפקות משובחות לצד סיורים, הרצאות ופסטיבלים

פורסם בתאריך: 17.6.17 10:46

התרגשות גדולה אופפת באחרונה את אנשי תיאטרון החאן. התיאטרון הירושלמי מציין השנה 50 שנות פעילות, וזוהי בהחלט סיבה למסיבה.

 

השבוע נחשף הרפרטואר של העונה הקרובה, שבה לצד שורה של הפקות משובחות לחלק מהמחזות הטובים ביותר שנראו על במות העיר, יתקיימו גם מגוון אירועים חגיגיים כמו סיורים, הרצאות, פסטיבלים ועוד.

השנה ה־50, אם עדיין לא הבנתם, היא לא עניין של מה בכך. התיאטרון, שיושב בתוך מבנה יפהפה שנבנה בתקופה העות'מאנית בסמוך למתחם התחנה, הינו תוצר של עבודתם הקשה של ראש העיר המיתולוגי, טדי קולק, ואנשי תרבות נוספים. התרומות שגויסו החל משנת 1968, נתנו פרי ואז החלה פעילותו של התיאטרון בניהולו האומנותי של פיליפ דיסקין. מאז פועל תיאטרון החאן במתכונתו הייחודית ובהיותו התיאטרון הרפרטוארי היחיד בירושלים.

תיאטרון החאן (צילום: Magister)

תיאטרון החאן (צילום: Magister)

 

כאמור, לרגל חגיגות היובל יתקיימו בתיאטרון מגוון אירועים ומפגשים ייחודיים, שיעשירו את הידע שלכם בתחום התרבות. כך למשל יתקיימו מפגשי שיח והרצאות בהשראת מחיה השפה העברית אליעזר בן יהודה והפרופ' ישעיהו ליבוביץ', יתקיימו מפגשים שבהם יוקראו חלקים מתוך יצירותיהם הבלתי נשכחות של אמנים כמו ש"י עגנון, יהודה עמיחי, זלדה ועוד.

נוסף על ההרצאות יתקיימו אירועים ייחודיים וחשובים כמו פסטיבל "לילות עגנון", שימשך שלושה ימים ויכלול הצגות המבוססות על ספריו של עגנון. אחת לחודש יתקיימו סיורים בתיאטרון ובסביבתו תוך הסתכלות היסטורית על המבנה המיוחד ועל מה שמתנהל מאחורי הקלעים. כמו כן, יתקיים גם ערב בחצר החאן, שבו אמנים ירושלמים יספרו על ילדותם בעיר. אמנים אלה, שנולדו בירושלים, יספרו על ילדותם ועל החיים בעיר ירושלים שלפני איחודה.

המחזה "בדמי ימיה" (צילם: יעל אילן)

המחזה "בדמי ימיה" (צילם: יעל אילן)

 

על מנת למשוך קהל צעיר מציעים בתיאטרון מנוי מוזל לסטודנטים במחיר של 4 הצגות ב99 שקל. גם פעילותו החינוכית של התיאטרון תתרחב, זאת במסגרת מנוי "נוער שוחר תיאטרון".

במקביל, לאורך השנה התיאטרון ימשיך בהפקות התיאטרון המרשימות והייחודיות שלו. כך למשל תוכלו לצפות בהצגה "בדמי ימיה", שתעלה בחודש יולי הקרוב. ההצגה הינה עיבוד ליצירת המופת של ש"י עגנון בעיבודה של שיר גולדברג, במאית הבית של החאן. המוזיקה שתתנגן בהצגה הינה מקורית ונכתבה במיוחד עבורה על ידי שלומי ברטונוב.

 

תוכנית העונה החדשה כוללת גם את המחזה "נפוליון חי או מת" של נסים אלוני, שבו משתתפת המוזיקאית קרן פלס, ואשר מתארת את בריחתו של הקיסר נפוליון מאי המתים; מחזה נוסף שראוי לציין הוא "חקירה חוזרת בעניין מותו המוזר של אנרכיסט מפוקפק", שביים מיכאל גורביץ' בעיבוד למחזה שכתב דריו פו, זוכה פרס נובל לספרות לשנת 1997. העלילה מגוללת סיפור ביזארי ומשעשע, שמתרחש במילאנו שבאיטליה, ובליבו שחיתות ורצח.

המחזה "בדמי ימיה" (צילם: יעל אילן)

המחזה "בדמי ימיה" (צילם: יעל אילן)

 

חשוב לציין כי בתוך התיאטרון פועל גם בית קפה – באר בשם החאנל'ה שמביא מדי שבוע אומנים להופעות קטנות כגדולות ומהווה מוקד עניין רב עבור קהל צעיר.

"תיאטרון החאן, שנחשב לאחד ממוסדות התרבות האיכותיים והמצליחים בארץ, יציין העונה 50 שנה להקמתו", אומר מנכ"ל החאן דני וייס. "דבקותו רבת השנים של החאן באיכות בלתי מתפשרת מוכיחה עצמה שוב ושוב, והדבר מתבטא גם בגידול מתמיד בהיקפי פעילותו וביציבותו הכלכלית, וזאת למרות המציאות המאתגרת בתרבות הישראלית בכלל ובעיר ירושלים בפרט".

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר