עיר דוד (צילום: סיגל קליין)
עיר דוד (צילום: סיגל קליין)

עיר דוד: מופע אור קולי שמגולל את סיפור שיבת ציון

כחלק מחגיגות היובל לאיחוד העיר הופק מופע אור קולי חדשני וראשון מסוגו בישראל, שיוצר חוויה רב חושית

פורסם בתאריך: 31.7.17 16:43

חגיגות היובל לציון איחוד ירושלים לא שוככות ונראה שהפעם המציאות מתעלה מעל הציפיות, שכן הוקם מופע אור קולי חדש, מתקדם וקבוע בעיר דוד שצפוי להביא לעיר תוספת של כ־200 אלף תיירים בשנה.

המופע החדש הינו פרי יוזמתם של שותפים רבים וההתרגשות בטקס ההשקה היתה רבה ולוותה באווירה חגיגית ומיוחדת.
המופע החדש נקרא “הללויה” והוא מגולל את סיפור שיבת ציון, שבליבו החזרה אל ירושלים מלפני למעלה מ־2,000 שנה. המופע מוקרן על גבי מדרון אבן תלול בגובה 12 מטר, שבו שרידי העיר ירושלים מלפני הספירה. הטכנולוגיה החדשנית והייחודית שמאפשרת את קיום המופע נקראת מיפוי וידאו ולצורך החוויה המיטבית נעשה שימוש ב־13 מקרנים שונים.

 

 

יוזמי המופע האור קולי מתגאים בהיותו ראשון מסוגו בישראל ומציינים כי החוויה איננה רק ויזואלית אלא רב חושית וחדשנית. בין השותפים הרבים ליוזמה ברוכה זו נמנים עמותת עיר דוד, רשות הטבע והגנים, רשות העתיקות, משרד התיירות, משרד ירושלים ומורשת, החברה הממשלתית לתיירות ועיריית ירושלים. הדברים שנאמרו בטקס ההשקה, שהתקיים לאחרונה, העידו על ההתרגשות ועל המחשבה והמשאבים הרבים שהושקעו ביוזמה.

מופע אור קולי חדשני בעיר דוד (צילום סיגל קליין)

מתוך המופע האור קולי בעיר דוד (צילום סיגל קליין)

 

***

***

החשיבות של היוזמה לתיירות בעיר רבה ומצופים להגיע לצפות בהופעה אלפים רבים של מבקרים. דבריו של שר התיירות יריב לוין נגעו לעובדות אלו בדיוק והפיחו תקווה באשר ליום שיבוא בעקבות המופע: “השקת מיצג הלילה בעיר דוד – אתר תיירות מרכזי בירושלים, המביא את סיפור שיבת ציון, מרגשת פי כמה על רקע ציון 50 שנה לאיחוד ירושלים. החוויה הלילית צפויה להאריך באופן משמעותי את שעות פעילות האתר המארח מידי שנה כ־400 אלף מבקרים בשעות היום. המיצג מצטרף לאטרקציות נוספות שחנכנו בתקופה האחרונה בירושלים, המספקות מוקדי משיכה לתיירים הרבים המבקרים בישראל. אני גאה להיות חלק מהפרויקט הנהדר הזה המעשיר את חווית התיירים בישראל, במיוחד לנוכח העלייה הדרמטית של 25 אחוז בכניסות תיירים מאז תחילת השנה”.

מופע אור קולי חדשני בעיר דוד (צילום סיגל קליין)

מתוך המופע האור קולי בעיר דוד (צילום סיגל קליין)

החברה האחראית לביצוע המופע ולכל היבטי התכנון וההפקה הכרוכים בו היא חברת AVS. המנכ”ל, מלכי שם טוב, סיפר בהתרגשות על הייחודיות של המופע “יצרנו פרויקטים ואטרקציות תיירותיות מלאס וגאס ועד בייג’ין אך מעולם לא עבדתי על מיצג כזה הן ברמה האישית והן ברמה הטכנית. יצירת המופע היוותה אתגר מקצועי. נדירים הם המיצגים המשלבים טכנולוגיית ‘ווידאו מפינג’ לשם העברת תוכן מהותי משמעותי. במיצג הזה האבנים עצמן הן שמספרות את הסיפור וזוהי המורכבות שבו. החוויה המאתגרת של העבודה על המיצג הותירה בי רשמים חזקים כאיש מקצוע, כיהודי וכישראלי”.

המופע הייחודי יוקרן בכל יום חול ובשפות שונות: עברית, אנגלית, צרפתית וספרדית. הוא יוקרן בשלושה סבבים בכל ערב וניתן להזמין כרטיסים באתר האינטרנט של עיד דוד או בטלפון 6033*

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר