קיק בוקס במתחם התחנה (צילום: ארנון בוסאני)
קיק בוקס במתחם התחנה (צילום: ארנון בוסאני)

אהבה מאימון ראשון: זומבה, פילאטיס וקיקבוקס חינם בירושלים

אם אין לכם מנוי לחדר הכושר, בגלל כל הסיבות הידועות - שאין לכם זמן עם עומס העבודה, ההסעות לחוגים והפרק האחרון בסדרה שאתם חייבים לראות, זה עדיין לא אומר שכדאי לוותר על פעילות גופנית. למזלכם אגף הספורט בעיריית ירושלים יזם רעיון מדליק של ספורט חינם ברחבי העיר. יצאנו לבדוק במה מדובר

פורסם בתאריך: 14.6.18 12:35

מכירים את התירוץ הקבוע – אין לי זמן ללכת לחדר הכושר ולדפוק אימון של שעתיים? גם אני בחבורה הזאת. אבל בכל זאת צריך לעשות קצת פעילות גופנית בכל יום ולשמור על הבריאות, מה גם שזה עוזר לפאסון של "אני עושה ספורט". נתחיל מוידוי – אני לא מכירה את הכושר מקרוב, ואם נדייק בפרטים – גם הכושר לא ממש מכיר אותי, כך שזה הדדי. אבל עיריית ירושלים יצאה במיזם חדש ומדליק, של פעילות ספורטיבית חינם לגמרי ברחבי העיר, מה שמאפשר לכל מי שרוצה לנסות להגיע לשיעורי זומבה במתחם התחנה ובכיכר ספרא, קיק בוקס במתחם התחנה ופילאטיס במגדל דוד. נשמע מקסים וכיף. אז החלטתי שאני מגיעה ומסתבר שהדרך מהספה לקיקבוקס לא ארוכה כפי שחשבתי, זה חינם, נגיש,  כיף, ו… גם קצת כואב ביום למחרת, אבל זה כאב טוב, אישור שהפעלנו את השרירים.

 

 

בתור אחת שנהנית לבדוק על עצמי כל דבר חדש שקורה בירושלים, מצאתי את עצמי במתחם התחנה ארוזה בבגדי הספורט הצבעוניים שלי, מוכנה ומזומנה להוציא אנרגיות ולפרוק כעסים באגרופים ובעיטות. כבר דמיינתי את עצמי מתנועעת בשיק וחיוכים למוזיקה קצבית, מכה אגרופים באוויר כשהשיער מתנופף לו בסלואו מושן. אז זה לא בדיוק כך – מדובר בשיעור מקצועי לגמרי, מדריכה שנותנת בראש, עם תנועות שנראות קלות מבחוץ אבל מפעילות את כל שרירי הגוף, ובסופו של דבר מזיעים לא מעט ומתאמצים הרבה יותר. זה לא פשוט אבל שווה כי קיקבוקס מעולה לשריפת שומנים ולחיטוב, מה גם שאפשר ללמוד את התנועות ולעשות בבית.

אז למרות שקואורדינציה אין לי בשפע, וגם הכושר שלי קצת לקוי, נהניתי מאוד, כי זה כל היופי ביוזמה הזו, שכל אחד מוזמן לפעילות ספורטיבית בלי שישפטו אותו. חלק מהתרגילים אני מצליחה יותר, חלק פחות וחלק קשה בכלל להגדיר במונח 'הצלחה' – אבל כולם מתקבלים באהבה. יש נשים וגברים, צעירים ומבוגרים, שמנמנים ורזים, קופצניים או גמלוניים, וכולם התכנסו כאן למטרה אחת: לעשות כושר, להתנועע, למתוח שרירים ובעיקר ליהנות ולהרגיש שאני עושה משהו למען עצמי.

עמוק בפנים אני מודה שאני לא ממש אוהבת ספורט, אין לי כוח, אין לי חשק, וזה לא ממש קל… אז הכי פשוט לא לעשות ספורט. אבל תמיד יש  מול העיניים את אלו המרגיזים שמבלים בחדר הכושר או רצים ברוב חוצפה בערב ומוציאים לכולם את העיניים, ואפילו הזיעה שלהם נראית מרשימה, אז למה אני לא? הנה ההזדמנות של כולנו – היוזמה של עיריית ירושלים היא מקסימה ומבורכת, מאפשרת לקפוץ לספורט של שעה אחרי העבודה, מתקיימת בלוקיישנים מגניבים ויכולה לגרום לכולנו להיות בכושר בלי לשלם אגורה, בלי לרוץ לחדר כושר, מאוד נגיש וקל. אחרי הפעם הראשונה התמכרתי, ואני מתכוונת להגיע לכל הפעילויות הבאות, בסוף הקיץ ניפגש כשאהיה קצת יותר שרירית והרבה יותר מה'מרגיזים'.

חשוב לציין כי מה שמדליק במיוחד זה הלוקיישן – נפגשים במתחם התחנה תחת האוהל הגדול, עושים ספורט יחד, ושמים פס על העוברים והשבים. פעילות דומה מתקיימת בכיכר ספרא ואפילו במוזיאון מגדל דוד – מגיעים בשישי בבוקר לפילאטיס במגדל דוד. זה מרגש וכיף. בסוף הפעילות אפשר לשבת עם חברים לשתות מיץ גזר במתחם ולהרגיש סיפוק.

כמה טיפים שלמדתי על עצמי:

  • להתקדם בצעדים קטנים, לקבוע יעד קטן ופשוט, כמו ללכת לשיעור זומבה ולסיים אותו, לא לפרוש באמצע. אח"כ להתקדם לצעד הבא
  • לבחור פעילות שאתם נהנים ממנה, להתחיל מהדברים שכיף לעשות
  • להביא חבר או חברה, זה תורם למחוייבות ולמוטיבציה
  • להיות עקביים – מציעים לכם חודשיים חינם? קחו פעם בשבוע אבל תהיו עקביים
  • תאפשרו לעצמכם מתנה קטנה אם עמדתם ביעד הקטן, לא צריך רעיונות לפרגון עצמי…

לא מפסיקים לזוז בקיץ! שלל פעילויות חינמיות בעיר בחודשים יוני יולי

זומבה:

במתחם התחנה ימי שני 18:00-19:00

בכיכר ספרא ימי שלישי 19:00-20:00

קיקבוקס:

במתחם בתחנה ימי שלישי 19:00-20:00

פילאטיס:

במוזיאון מגדל דוד ימי שישי 08:00-09:00

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

3 תגובות
  1. גלוריה בתאל

    שלום,
    בכתבה על פעילויות ספורט חינם בעיר לא הוזכר שיעור יוגה בגיא (גיא בן הינום) ביום שישי, ב-3, או 4 עם מיטב מורי היוגה של ירושלים. תודה, גלוריה

  2. רוני

    מה עם דתיים? דיברו על כושר בתשלום כאשר למגזר החילוני זה חינם!?…

  3. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    מה באמת איתנו הדתיים גם אנחנו רוצות להתעמל אך בצניעות

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר