כלבים משוטטים בקטמון (צילום: פרטי)
כלבים משוטטים בקטמון (צילום: פרטי)

להקות כלבי הפרא שמשוטטות בקטמון: האם השירות הווטרינרי חסר אונים?

צפו בווידאו: דיירים בשכונת קטמון חוששים מכלבי הבר שמסתובבים ללא פיקוח; העירייה: "השירות הווטרינרי מתמודד יום יום עם תופעת הכלבים המשוטטים"

פורסם בתאריך: 20.8.19 07:15

להקות כלבי הפרא המשוטטים ברחבי ירושלים כבר הפכו לתופעה – כבר תקופה ארוכה שכלבי בר לא מחוסנים מסתובבים ללא פיקוח בשכונת קטמון.

יש לציין כי בארגוני בעלי החיים קוראים מדי שנה לרשויות לטפל בכלבים בחמלה. יחד עם זאת, התושבים חוששים ללכת ברגל ברחובות השכונה, במיוחד בשעות הערב והלילה מהדאגה שייתקלו בכלב פרא לא מחוסן, ומהיתכנות שהוא יתקוף. בשירות הווטרינרי מציינים כי הם מתמודדים יום-יום עם תופעת הכלבים המשוטטים – בשירות מדגישים כי "עד היום נתפסו באזור כלבים רבים".


הצטרפו לקבוצת הוואטסאפ של "'כל העיר' עדכונים בזמן אמת"

 תושבי ירושלים – יש לכם תלונה דחופה או משהו שחשוב לטפל בו? פנו למייל האדום של "כל העיר"[email protected]


"זו כבר השנה השנייה שאנו לא ישנים בלילות בגלל הכלבים המשוטטים", מספרת ל"כל העיר" תושבת רחוב רשב"ג בקטמון. "בשנה שעברה, בעונת הקיץ, גם סבלנו מהתופעה הזו – הכלבים נובחים כל הלילה וחלק מהתושבים סיפרו כי הם הותקפו. מדובר בכלבי פרא והם מפחידים, אני יודעת שזו בעיה ברוב חלקי העיר, אבל הטיפול לא נכון".



לדברי הדיירת, היא פנתה לא מעט פעמים למוקד העירייה, שהעביר אותה לשירות הווטרינרי. בנוסף, פנתה התושבת במכתב למבקרת העירייה וללשכת ראש העיר. "אני פניתי למוקד 106 מספר פעמים, והעבירו אותו לשירות הווטרינרי. לאחר מכן כתבתי מכתב חריף למבקרת העירייה וללשכת ראש העיר, לטענתם מגיעים פקחים לאזור שתופסים את הכלבים, אבל עדיין אני שומעת יללות ורואה אותם".



כפי שפורסם לפני חצי שנה ב"כל העיר", בשכונות דרום העיר – גילה והר חומה מדובר בתופעה נפוצה. בצער בעלי חיים בירושלים הדגישו בשיחה עם "כל העיר" כי יש לטפל בתופעה ולא להזניחה. במחסה של צער בעלי חיים מקבלים גם כלבי פרא, "אבל קשה מאוד להפוך כלבים בוגרים לכלבי בית", מסרו בצער בעלי חיים, "רובם כלבי בר שגרים שמסתובבים ברחובות ונולדים לתוך המציאות הזו, אי אפשר לעשות איתם את המעבר הזה להיות כלבי בית, לכן הרשויות צריכות להתערב ולטפל בהם".

"אני מבינה שזו בעיה שקשה לטפל בה, אבל ההתנהלות היא חלם", טוענת ואומרת הדיירת בקטמון. "לאחרונה ראינו כלבה שהמליטה 11 גורים, חלקם שרדו וחלקם לא. כשהתקשרתי לעירייה לא לקחו אותם. לתפוס גורים זה פחות מורכב מכלבים גדולים ואפשר להפוך אותם לכלבי בית, זה לא הגיוני שמעבירים אותי מאחד לשני, לבסוף שולחים לוכדים שלא עושים כלום. הראיתי ללוכד את הכלבים, והוא אמר לי שהוא אינו יכול לתפוס אותם ושצריך צוות מיוחד, אז למה הם באים? מדובר בחוסר מקצועיות".

מהעירייה נמסר בתגובה: "השירות הווטרינרי מתמודד יום יום עם תופעת הכלבים המשוטטים במקום ועד היום נתפסו באזור כלבים רבים. עיריית ירושלים תמשיך לפעול באופן נחוש לשמירה על שלום התושבים ובריאותם".



תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

6 תגובות
  1. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    לרוב הטיפול מסתכם בלירות בכלבים חץ המתה או אפילו מנשק חם. ראינו את זה בחודשים האחרונים לא פעם. אפילו כלבים ידידותיים שבטוח נזרקו מהבית זמן קצר קודם, הם פשות הרגו
    ולמה הם לא מחוסנים? שנים רבות מפזרים חיסון כלבת אורלי. אז אם עיריית ירושלים לא עושה זאת, אולי הגיע זמן לעשות שם בדק בית?

  2. גליה

    אני מזמינה את הכתב לצאת לסיור לילי בשכונות לבחירתו ולראות במה מדובר. הכלבים האלה פוחדים מצל של חתול, שלא נדבר בבני אדם. והנביחות מבחינתי, לא סיבה מספיק טובה לרצח.

  3. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    מעניין למה כול העיר מתעלם מפשעים של השירות הוטרינרי שפוגע בכלבים בצורה אכזרית. אף פעם לה התפרסמה שום כתבה בנושא להבדיל ממיינט.

  4. תושבת קטמון

    הכלבים המשוטטים בקטמון הם כלבים ידידותיים או מקסימום פחדנים. ככל הנראה מדובר בכלבים נטושים. העירייה מגיעה עם הפקחים וממיתים אותם, חלק אפילו מומתים בשטח. פשוט נורא הזילות בחיים של הכלבים המשוטטים מצד השירות הוטרינרי. איך בתפקידים כאלה משובצים שונאי חיות?!

  5. אחד שיודע

    אני גר באיזור, ויש לי משהו כמו 6-7 סרטונים שצילמתי,
    יותר מ8 פעמים כמעט הותקפתי אבל אני כבר מכיר את השיטות להבריח אותם למרות שפעם אחת ממש כמעט ננשכתי כי היה לכלבה גורים ממש ליד בניין מגורים… אף אחד לא מטפל בזה מזמן לא רואים את הרכבים של העירייה יש להקות של 15 פרטים לפחות והם מתפצלים, כולם התייאשו, ובמקום לשלוח רכב שלא יכול לרדוף אחריהם באיזורים רבים…נותנים למישהו רובה הרדמה כמו שצריך כולם פה היו מסבירים לו לאיפה ללכת ותוך שבועיים לא היה נשאר כלב אחד… אבל כמה שועלים כן אבל זה כבר לכתבה אחרת…

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר