בית אבות או בית החלמה ליולדות? המבנה ברחוב החלוץ 29 (צילום: שלומי הלר)
המבנה ברחוב החלוץ 29 (צילום: שלומי הלר)

בעלי בית היולדות המיועד בבית הכרם בהתייחסות ראשונה: "מה זה משנה אם מטפלים בקשישים או בתינוקות?"

בשיחה עם "כל העיר" מגיב לראשונה אבי סולימן, יו"ר עמותת 'תפארת בנים' - מבעלות הנכס ברחוב החלוץ, על מאבק התושבים בבית הכרם: "ההתנגדות של התושבים לא עניינית"

פורסם בתאריך: 29.10.19 17:07

אבי סולימן, יו"ר רשת בתי האבות 'תפארת בנים', מבעלות הנכס ברחוב החלוץ 29 בבית הכרם, מגיב לראשונה בשיחה עם "כל העיר" על מאבק תושבי השכונה החילונית נגד פתיחת בית יולדות, ולתליית שלט המחאה הלילה, ואומר: "אף אחד לא רמאי".

אבי, האם אתם בונים בית יולדות?
"יש הליך משפטי, נסיים אותו, מה שיקבע בית המשפט זה מה שיהיה, אנחנו אנשי חוק".


 הצטרפו לקבוצת הוואטסאפ של "כל העיר עדכונים בזמן אמת"

 "כל העיר" ירושלים בפייסבוק 

 "כל העיר" ירושלים – גם באינסטגרם

 תושבי ירושלים – יש לכם תלונה דחופה או משהו שחשוב לטפל בו? פנו למייל האדום של "כל העיר"[email protected]


כפי שפורסם ב"כל העיר", תושבי בית הכרם נאבקים נגד הקמת בית החלמה ליולדות במבנה. לפני כשנה הבטיחה העירייה כי במקום לא יוקם בית החלמה ליולדות חרדיות. אולם, במהלך השנה, לתושבים הגיעו עדויות ומסמכים שמוכיחים כי בעלי הנכס, עמותת "תפארת בנים", מתכננים להפעיל במבנה בית יולדות. התושבים פנו לבית המשפט, שהחליט להוציא צו המונע את אכלוס המבנה. בעלי המבנה, יש לציין, בחרו שלא לחשוף את התוכנית המלאה, ורק במהלך הדיונים בבית המשפט נחשף כי אכן נבנה במקום בית החלמה ליולדות.

התושבים בבית הכרם חוששים כי צביון השכונה החילונית ייפגע.
"איזה ציביון? מה זה משנה אם מטפלים בקשישים או בתינוקות? מה זה משנה אם זה בית החלמה למבוגרים או ליולדות? דווקא בית החלמה ליולדות נראה לי שמח יותר ושקט יותר. זו התנגדות בשביל ההתנגדות, אני לא רואה שום הבדל בין בית אבות לבית יולדות".

מה בנוגע לחשש התושבים ממצוקת חניה ברחוב?
"מה זה משנה? אם היה בית אבות לא היה עומסי חניה? הרי כל דבר שיעשו שם יגידו 'עומס חניה', ואם יבואו לגור שם דיירים לא יגידו 'עומס חניה'? הילדים שלהם לא יבואו לבקר אותם? המשפחות שלהם לא יגיעו? כל דבר שנעשה שם הם יתנגדו?".


שלט המחאה שתלו התושבים, הלילה (צילום: פרטי)

שלט המחאה שתלו התושבים, הלילה (צילום: פרטי)


למי זה מיועד? זה פתוח לכל עם ישראל?
"רק דתיות צריכות בית החלמה? גם לא דתיות נקלעות לקשיים וכיוצא בזה, לא מגיע להן איזה פינה לכמה ימי הבראה, להתעורר, קצת להחיות את עצמן. אני לא מבין את הדבר הזה, זה פתוח לכלל הציבור, זה לא סגור לאף אחד, זה לא רק לחילונים ולא רק לדתיים וחרדים, כל דבר שיעשו שם הם מתנגדים, כי הם רוצים להתנגד, זה לא הגיוני. ההתנגדות שלהם היא לא עניינית".

"אני מפעיל בתי אבות, אני יודע כמה חניה אני צריך למבקרים כל הזמן", טוען סולימן, "אין יום שאין איזה עשרה מבקרים. אנשים באים באוטובוס? כל אחד מגיע עם האוטו שלו, באים ילדים, באים נכדים. עומס חניה של בית אבות זה בסדר?".

אז מדוע בית המשפט הורה לעכב את אכלוס המבנה?
"זה נקודתית. בעבר זה היה מגורים, משום מה רצו להפוך את זה לבית אבות, היה צריך לשנות את זה ולהוסיף ייעוד, לא לשנות לגמרי, הם נתפסים לזה שזה רק בית אבות".

ומה אתה מצפה שבית המשפט יכריע?
"בית המשפט לא הביע התנגדות לבית יולדות. עלתה השאלה מה ההבדל בין זה לזה (בין בית יולדות לבין בית אבות, ש"ה). התקווה שלנו שנגיע להסדר עם השכנים, שכולם יהיו מרוצים, ושנגיע איתם להידברות כזאת או אחרת".




תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

5 תגובות
  1. הגר הגר איתכם

    אנחנו מקוים שכמו שסולימן הצליח בהפעלת בית האבות
    כך הוא יצליח בהפעלת בית היולדות.
    (לא קראו לו מועלם בימים ההם?)

  2. תושבת

    לא נאפשר לכם להקים את זה, אתם גורמים כעס רב בשכונה, ומבצעים השתלטות
    בגוון עברייני.
    לא ניתן לגורמים אינטרסנטים להרוס לנו את השכונה.

  3. תושב מודאג

    זה ניסיון שני של הפועל המזרחי לעקוף את הייעוד המותר ואת החוק. בפעם הקודמת ניסו להקים מדרשה לבנות ונכשלו . עכשיו הם שום ניסו בלי לקבל היתר מראש ושוב יעכשלו

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר