יהורם גאון (צילום: אייל טואג)
יהורם גאון, חלק מהתגובות שפורסמו (צילום: אייל טואג)

הסערה בפייסבוק: האם יהורם גאון, תושב רמת השרון, הוא בחירה נכונה ליקיר העיר ירושלים?

"הבן אדם כבר עשרות שנים לא גר בעיר", כותב אחד המגיבים - מנגד רבים משבחים על הבחירה: "האיש הכי ראוי לפרס הנכסף": גל של תגובות בפייסבוק להחלטה להעניק ליהורם גאון את עיטור יקיר ירושלים

פורסם בתאריך: 25.2.20 20:47

הבחירה ביהורם גאון לקבל את אות יקיר ירושלים ביום ירושלים הקרוב התקבלה בפייסבוק ברגשות מעורבים. רוב המגיבים שיבחו על הבחירה בגאון – שהינו יליד ירושלים ומזוהה כל כך עם העיר, מנגד נרשמו לא מעט תגובות שביקרו את ההחלטה להעניק את העיטור למי שמתגורר מזה עשורים לא מעטים ברמת השרון.


 הצטרפו לקבוצת הוואטסאפ של "כל העיר עדכונים בזמן אמת11"

 "כל העיר" ירושלים בפייסבוק 

 "כל העיר" ירושלים – גם באינסטגרם

 תושבי ירושלים – יש לכם תלונה דחופה או משהו שחשוב לטפל בו? פנו למייל האדום של "כל העיר"[email protected]


אחד המגיבים כותב בפייסבוק של "כל העיר": "הבן אדם כבר עשרות שנים לא גר בעיר. אפילו טרח לעשות סרט נטישה בשם – 'כבר לא ירושלמי' משנת 2009 שבו הוא שואל אנשים שכן נשארו בעיר למה הם לא עוזבים. אני חושב שאפשר למצוא אנשים ירושלמים בהווה שתרמו לירושלים לא פחות מגאון"; אחר מגיב: "אדם שנטש את ירושלים לפני 60 שנה, מקבל את פרס יקיר העיר. למה? הבחירה המגוחכת הזו הופכת את פרס ירושלים ללא רלוונטי"; תגובה נוספת בפייסבוק: "עם כל הכבוד לאיש הנ"ל כבר שנים רבות לא ירושלמי הרבה יותר משנותיו בעיר".

כאמור, רבים משבחים על הבחירה וכותבים עליו בין השאר: "האיש הכי ראוי לפרס הנכסף הזה"; בפרופיל אחר נכתב בפייסבוק: "מעל פסגת הר הצופים אשתחווה לך אפיים, מעל פסגת הר הצופים שלום לך ירושלים, מאה דורות חלמתי עלייך. ירושלים. ירושלים מצדיעה לגאון! מזל טוב – כבוד גדול!".



כפי שפורסם אתמול ב"כל העיר" הזמר והשחקן המפורסם, יהורם גאון, בן 80, הוא אחד מ-12 האישים שיקבלו ביום ירושלים הקרוב את עיטור 'יקיר ירושלים' לשנת 2020. גאון, חתן פרס ישראל, הוא יליד ירושלים, אך בעשורים האחרונים הוא מתגורר ברמת השרון. במהלך השנים הוא הקליט מאות שירים, רבים מהם על ירושלים, והוציא עשרות תקליטים בסגנונות שונים למבוגרים ולילדים. במהלך עשור התנדב גאון למען עיריית ירושלים – כחמש שנים כמחזיק תיק התרבות וממונה על פעילויות שעות הפנאי של האוכלוסיות המיוחדות. כמו כן, יהורם גאון יזם את פרויקט צמי"ד.



בשיחה עם "כל העיר" אמר גאון: "כמי שנולד בירושלים, כמי שחי בירושלים וכמי שכל הוויתו היא ירושלים אז עיטור יקיר ירושלים חשוב לי יותר מפרס ישראל שקיבלתי וגם מן המשואה שהדלקתי ביום העצמאות – עד כדי כך חשוב לי התואר הזה 'יקיר ירושלים'. זה סוגר לי הרבה מעגלים משפחתיים של אבי ואימי ושל כל בני משפחתי. אני ממש נושם את ירושלים ולכן זה כל כך חשוב לי".



גאון, כאמור, הוא אחד מבין 12 נבחרים ונבחרות שיקבלו את עיטור יקיר ירושלים. השמות הנוספים ברשימה, שתאושר כפי שכבר צוין בישיבת מועצת העיר הקרובה, הם סולי אלישר, פרופ' שמואל גוטליב, עו"ד יאיר גרין, עליזה טובול, מלכה ירום, חיים כהן, הרב קלמן סמואלס, חנה פולק ריין אירן, פרופ' תמר פרץ, הרב פרופ' אברהם שטיינברג והרב שלזינגר אליהו.




תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

7 תגובות
  1. אילנה גור אריה

    ירושלמי לעולם יישאר ירושלמי, גם אם פיסית אינו גר בעיר. נולדתי בירושלים, גדלתי והתחנכתי בה. מזה ארבעים שנה אני חיה מחוצה לה. יצאתי (בעל כורחי) מירושלים, אך היא לא יצאה ממני. איש לא יטול ממני את התואר ירושלמית, גם לא מיהורם גאון. אין ראוי ממנו לזכות בתואר יקיר העיר.

  2. הערה

    כמובן שאות ירושלים לא ינטל מהזמר שכן אם זה יקרה השערוריה תהיה גדולה. פרנסי העיר יכולים להעניק את אות ירושלים למי שהם חפצים, כולל כאלו שתרמו תרומה משמעותית לעיר אך לא חיים בה. עם זאת, הזמר בחר שלא לגור בעיר ואיווה לו למשכן עיר אחרת. הוא אמנם ללא ספק זמר נפלא. פחות ברור לי מה הוא עשה לירושלים או מדוע זה שהוא מיתג את עצמו כ"ירושלמי" הופך אותו לראוי לאות יקיר העיר.
    כך או כך, הוא יקבל את אות יקיר העיר וחבל להחמיץ פנים.

  3. ר. עודד

    אין ראוי מיהורם גאון לקבל תואר זה. אמרת ירושלמי – אמרת מיהורם גאון !

  4. טימור בני

    עדיין לא נולד מחליף למלאך יהורם גאון המלך שלי שבזכותו אני בתהליך החלמה מסרטן

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר