חגיגות פורים בירושלים (צילום: נעה קסטל)
חגיגות פורים בנחלאות (צילום: נעה קסטל)

ההתנגדות החדשה למסיבת פורים בנחלאות: חשש להידבקות בנגיף הקורונה

הדיירים בנחלאות ממשיכים במאבק כנגד קיום מסיבת הרחוב המסורתית בפורים. בקבוצת הוואטסאפ השכונתית העלו את החשש מנגיף הקורונה והדיירים אף יוזמים פנייה למשרד הבריאות בנושא. העירייה: "עושים את המקסימום על מנת לסייע לתושבים אך לא נבטל את המסיבה"

פורסם בתאריך: 1.3.20 12:31

המאבק נגד קיום מסיבת פורים בנחלאות עולה מדרגה: ל"כל העיר" נודע כי ההתנגדות החדשה של הדיירים לקיום המסיבה, שמתוכננת ליום רביעי הבא (11.3) הינה חשש להידבקות בנגיף הקורונה.

בקבוצת הוואטסאפ של תושבי נחלאות הרוחות סוערות בימים האחרונים. הבוקר, ראשון, כותבת אחת הדיירות: "חברים, מעבר לכך שאנחנו לא מעוניינים במסיבה מתחת לחלונותינו יש להבין שהסכנה להדבקות בנגיף הקורונה במסיבה המונית כזו היא סכנה גדולה ואמיתית, ויש למנוע שאירוע מסוכן זה יתקיים".


 הצטרפו לקבוצת הוואטסאפ של "כל העיר עדכונים בזמן אמת11"

 "כל העיר" ירושלים בפייסבוק 

 "כל העיר" ירושלים – גם באינסטגרם

 תושבי ירושלים – יש לכם תלונה דחופה או משהו שחשוב לטפל בו? פנו למייל האדום של "כל העיר"[email protected]


תושב אחר מוסיף: "מר משה ליאון החלטתך מסכנת את תושבי ישראל וירושלים בפרט…. אנא מר משה ליאון תבטל את המסיבה לאלתר". ואילו דייר אחר כותב: "רק משרד הבריאות ונציגיו עכשיו ובאופן בהול ביותר ולהסביר זאת לכל עיתון אפשרי".

כזכור, כפי שפורסם ב"כל העיר" בשבוע שעבר, רבים מהדיירים בשכונת נחלאות מביעים התנגדות נחרצת לקיום מסיבת פורים בשכונה. המסיבה המדוברת היא מסיבת רחוב שאמורה להתקיים ביום רביעי (11.3) החל מהשעה 11:00 בבוקר ברחובות ניסים בכר ואגריפס, אך הדיירים דורשים להעבירה לאחד מהפארקים הציבוריים בעיר – גן סאקר או גן העצמאות.

בתוך כל ההתנגדות, ל"כל העיר" נודע כי גם מינהל קהילתי לב העיר מתנגד לקיום המסיבה במתכונתה הנוכחית. בהודעה שפרסם המינהל אתמול (מוצ"ש) נכתב כי המינהל מסיר את אחרויות מהפקת האירוע. בעקבות הודעת המינהל הזעם והכעס של התושבים מחריף והם שוקלים להגיש עתירה משפטית נגד קיום המסיבה.

בדברים שפורסמו על ידי מינהל קהילתי לב העיר עולות טענות קשות כנגד התנהלות עיריית ירושלים לקראת המסיבה. בין היתר נכתב כי "בשבועות האחרונים השתתפו נציגי מינהל קהילתי לב העיר בסדרת דיונים וסיורים עם בכירי עיריית ירושלים בנושא מסיבת פורים. מאחר ולא התגבשו הסכמות עם העירייה בנוגע למתכונת הפקת המסיבה בהתאם לממצאי הפקת לקחים, שנועדו לעשות את האיזונים הנכונים באשר למיקום ובטיחות המסיבה לצד שמירה על זכויות תושבי השכונה, מינהל קהילתי לב העיר לא ייקח חלק השנה בהיערכות להפקת האירוע".

ל"כל העיר" נודע כי ההתנגדות של המינהל נובעת, בין השאר, מהחשש כי בעירייה – בניגוד להצהרות – הוחלט שלא לפעול על פי המסקנות מהפקת הלקחים של המסיבה שהתקיימה בשנה שעברה.

מעיריית ירושלים נמסר בתגובה: "מסיבת פורים בנחלאות היא חלק ממסורת ירושלמית, שמתקיימת מזה מספר שנים ומהווה שם דבר ומקור גאווה לעיר. כמו בכל אירוע/החלטה עירונית שמתקבלת תמיד יש גם לא מרוצים/מסכימים ואנו מבינים זאת. לכן לראשונה, במסגרת שיתוף ציבור, הוצאו פתרונות משמעותיים לדיירי השכונה, לפנים משורת הדין, בין היתר הוצע לדיירים הסובלים מהאירוע להשתכן במלון על חשבון העירייה. אנו מבינים ללב התושבים ועושים את המקסימום על מנת לסייע אך לא נבטל את המסיבה. מסיבת פורים בנחלאות תתקיים גם השנה במתכונת מלאה שמחה וצבעונית במיוחד, יש למה לצפות".

ממשטרת ישראל נמסר: "העירייה אחראית על כל אירועי פורים, וקיבלה את דרישות המשטרה, בהם עמדה".




תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

5 תגובות
  1. תושב השכונה

    צודקים מאוד!
    ובכלל זה נהיה באלגן כל המביסה הזאת!
    שיעבירו אותה לגן סאקר! או על רחוב יפו!

  2. א

    דיי כבר. אני תושב בנחלאות ואני ושכניי מאוד אוהבים את המסיבות ומחכים להם כל השנה. למה מישהו עשה סקר שזה מפריע לנו? שתים וחצי תושבים משועממים. ממש גר בנחלאות בוחר במודע את צורת החיים הזאת. למה להרוס דבר כל כך יפה וכיף?

  3. כג

    עוד ניפגש עם העיריה הזו בבחירות, ונצביע בעד החרדים.

    כדאי שעובדי מחלקת התרבות של העיריה יזכרו שהמבלים אינם תושבי קבע אלא סטודנטים זמניים…

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר