אמילי עמרוסי, ג'קי לוי (צילומים: מתוך הסרטון של מש"ה)
אמילי עמרוסי, ג'קי לוי (צילומים: מתוך הסרטון של הפרויקט)

לקראת יום ירושלים: המיזם המיוחד – ירושלמים אחים בנפש

"ירושלמים - אחים בנפש": הפרויקט המיוחד של עמותות מש"ה ונפשות, שבו משתתפים בין השאר אמילי עמרוסי וג'קי לוי, מהווה הזדמנות לפתח שיח על נושא מושתק - בריאות הנפש של היחיד ושל הקהילה

פורסם בתאריך: 20.5.20 20:01

יום ירושלים מהווה מדי שנה ציון המועד שבו אוחדה העיר, אך עם השנים היום הפך להיות יום שמאיר באור לבן בוהק על רבדי האוכלוסיה הירושלמית, על כל גווניה. בפרויקט מיוחד של עמותת מש"ה (מילים שעושות הבדל), שעוסקת בהעלאת המודעות לתחזוקת הנפש ובמניעת התאבדויות – השנה בריאות הנפש של הירושלמים והירושלמיות, ברחבי העיר, נמצאת על סדר היום.

הפרויקט "ירושלמים אחים בנפש – יום ירושלים – יום האחר 2020", כולל סרטון של ידוענים, שמטרתו להעלות את המודעות למטרה החשובה – ביניהם העיתונאים אמילי עמרוסי וג'קי לוי.


 הצטרפו לקבוצת הוואטסאפ של "כל העיר עדכונים בזמן אמת 16"

 "כל העיר" ירושלים בפייסבוק 

 "כל העיר" ירושלים – גם באינסטגרם

 תושבי ירושלים – יש לכם תלונה דחופה או משהו שחשוב לטפל בו? פנו למייל האדום של "כל העיר"[email protected]


https://www.facebook.com/WordsMakesDifference/videos/716661219104404/


רוני דילר, רכזת נפשות אומרת ל"כל העיר" כי 'ירושלמים – אחים בנפש' הוא פרויקט מיוחד ליום ירושלים שמהווה הזדמנות לפתח שיח על נושא מושתק: בריאות הנפש של היחיד ושל הקהילה, שבימים אלה מקבל משנה תוקף לחשיבותו. מעבר לכך זהו יום חג עבורנו, כיון שהוא למעשה יום ההולדת של 'נפשות'. כבר חמש שנים שהמרכז הבינתרבותי – ירושלים סובלנית, מקיימים את 'יום ירושלמי – יום האחר', שתומך בירושלמים אקטיביסטים להוציא לפועל יוזמות לקידום הסובלנות בעיר. אנו – כאקטיביסטים ירושלמים בתחום בריאות הנפש, רואים חשיבות להעלאת המודעות בדרכים יצירתיות לאוכלוסיה שקופה בעיר שלנו, של אנשים המתמודדים עם מצוקות נפשיות ברמה היומיומית".

"הפרויקט שבחרנו השנה 'ירושלמים – אחים בנפש', שקרם עור וגידים בשיתוף עם עמותה-אחות 'מש"ה – מילים שעושות הבדל' הוא הזדמנות שלנו הירושלמים כקהילה", מדגישה דילר, "לחזק את תחושת האחוה והערבות ההדדית בין כל תושבי העיר לטובת כל אדם שחש במצוקה נפשית – כזו חדשה, וכזו שמוכרת. 'נפשות' פועלת מאז הקמתה כדי להפוך את השיח על בריאות הנפש לנחלת הכלל, ואחת מהנחות היסוד שלנו היא שהשיח על מצוקות נפשיות הוא רלוונטי לכל אדם באשר הוא. עכשיו לאחר הסגר שהקורונה גזרה עלינו, והתחושות הקשות שרבים מאיתנו חוו, נראה כי השיח על הנפש הוא כזה שכל אחד ואחת יכולים להתחבר אליו. חישבו על עצמכם בתקופה האחרונה, ונסו לדמיין איך זה לחיות עם מצוקה נפשית לאורך שנים. כעת חישבו מה עזר לכם להתמודד עם המצוקה הנפשית, או איך שמרתם על עצמכם כדי לא להגיע למצב כזה – ובשיתוף שלכם, תוכלו לגעת בנפשם של אח/אחות. יחד – בשיתוף, נוסיף עוד לבנה בבניין החוסן הנפשי של ירושלים".

גל נסים-עמנואל, מייסדת תנועת 'מש"ה – מילים שעושות הבדל', שנוסדה בשנת 2018 לזכרו של אחיה, מושיק, משה אורי נסים ז"ל, ששם קץ לחייו על רקע משבר נפשי ופועלת להעלאת המודעות לתחזוקת הנפש ומניעת התאבדויות, מוסיפה ומוסרת כי "צו השעה לקראת תום ימי הקורונה, הבידוד, האבטלה השהות בבית, היא תחזוקת הנפש ותשומת לב לחסן הנפשי שלנו ושל זולתנו. חלקנו מתמודדים עם עומס ומתח ודאגה ועל מנת לצלוח את התמודדות עם התקופה הזו, עלינו לטפל ולתחזק את נפשנו ולהיות ברגישות לנפשות שסביבנו מטרת הקמפיין בין היתר היא להחליף מתכונים וללמוד אחד מהשני מה הדרכים השונות לשמירה על החסן הנפשי".

"אנחנו במש"ה יחד עם נפשות, מציינים את יום ירושלים, בדגש על בניין העיר דרך החוסן הנפשי", מציינת נסים-עמנואל, "ירושלמים חסונים יוצרים עיר חסונה. החשש שלנו במש"ה כתנועה חברתית העוסקת במניעת התאבדויות באמצעות מעורבות הקהילה שאנשים יגיעו למצבי משבר נפשי ולעליה בניסיונות האובדניים ולמוות כתוצאה ממוות אובדני. תכלית הקמפיין היא להעיר מודעות, לקרוא את הכתובת על הקיר ולא בדיעבד. זו תקופה רגישה ועלינו לקחת אחריות ולגלות רגישות ורוך לנפש שלנו, ולנפש זולתנו".



תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר