(מימין) האנדרטה לזכר הרוגי הפיגוע ב"קפה מומנט, המתחם ללא אנדרטה השבוע (צילומים: בנצי בן שוהם)
(מימין) האנדרטה לזכר הרוגי הפיגוע ב"קפה מומנט, המתחם ללא אנדרטה השבוע (צילומים: בנצי בן שוהם)

19 שנה לפיגוע הרצחני בקפה מומנט ברחביה: משפחות הנרצחים זועמות על הסרת האנדרטה במתחם

19 שנה לאחר הפיגוע הקטלני בקפה מומנט ברחביה - בנצי בן שוהם, אחיה של לימור בן שוהם ז"ל שנרצחה בפיגוע, מביע את כאבו על הסרת האנדרטה במתחם, שבו נבנה כיום פרויקט נדל"ני: "עצוב, פוגע ומעליב הזלזול בנרצחים ובמשפחות"; בעקבות פניית "כל העיר" יזם המתחם לורנט לוי התחייב להחזיר את האנדרטה למקומה

פורסם בתאריך: 3.3.21 15:52

ב-9 במרץ הקרוב יצוינו 19 שנים לפיגוע הרצחני ב"קפה מומנט" ברחביה, שבו נרצחו 11 אנשים. משפחות הקורבנות זועמות כעת כי האנדרטה שבו מופיעים שמותיהם של הנרצחים הוסרה מהמקום. במתחם נבנה פרויקט נדל"ני. בעקבות פניית "כל העיר" היזם לורנט לוי מסר כי הוא יחזיר את האנדרטה למקומה.

בנצי בן שוהם, אחיה של לימור בן שוהם ז"ל שנרצחה בפיגוע, ממשיך לפעול להנצחת אחותו ושאר הנרצחים, אך הבוקר, רביעי, כשבוע לפני יום השנה ה-19 להירצחה, הוא גילה כי גם השנה האנדרטה אינה במקומה. הפעם האחרונה שבה בן שוהם גילה כי האנדרטה נעלמה היתה לפני כשלוש שנים.


לעדכונים אחר כל הידיעות הכי חמות>>

הורידו את אפליקציית "כל העיר" באנדרואיד

הורידו את אפליקציית "כל העיר" באייפון


"היום עברתי במקום הפיגוע ולצערי נעלם לו כותל השמות של הנרצחים", מספר היום בן שוהם בשיחה עם "כל העיר", "במשך 19 שנים אנחנו מדליקים נרות זיכרון, מזכירים וזוכרים את הנרצחים, השנה נעלם לו השלט בגלל בניית בנין דירות, עצוב, פוגע ומעליב הזלזול בנרצחים ובמשפחות", תוקף בן שוהם את התנהלות היזם, ודורש את "השבת כותל השמות למקומו, אחרת לא יהיה לנו איפה להדליק את הנרות ולהתייחד עם היקרים לנו מכל".


בנצי בן שוהם עם תמונת אחותו לימור בן שוהם ז"ל (צילום: תומר אפלבאום)

בנצי בן שוהם עם תמונת אחותו לימור בן שוהם ז"ל (צילום: תומר אפלבאום)


אין זו הפעם הראשונה בה בן שוהם מתריע על כך שהאנדרטה בסמוך לקפה מומנט ברחביה נעלמה ממקומה, כזכור, כפי שפורסם לפני שלוש שנים ב"כל העיר", בשל עבודות הבנייה במקום האנדרטה הוזזה מהמקום. בעקבות פניית "כל העיר" לעירייה וליזם – האנדרטה הוחזרה למקומה.


האנדרטה לזכר הרוגי הפיגוע ב"קפה מומנט" (צילום: בנצי בן שוהם)

האנדרטה לזכר הרוגי הפיגוע ב"קפה מומנט" (צילום: בנצי בן שוהם)


הפיגוע ב"קפה מומנט" התרחש, כזכור, במוצאי שבת, 9 במרץ 2002. בשעה 22:30, כשבית הקפה היה הומה מבקרים, פוצץ את עצמו מחבל מתאבד. 11 בני אדם נהרגו, כ-60 נפצעו.

מטעמו של היזם לורנט לוי נמסר בתגובה ל"כל העיר": "כמובן שלורנט לוי יחזיר את שלט ההנצחה לזכר נפגעי הפיגוע במקום, ואף ישדרג אותו, יש לו כבוד רב לנושא".

עיריית ירושלים מתייחסת להסרת האנדרטה ומוסרת ל"כל העיר" כי "שלט ההנצחה הוסר כדי למנוע פגיעה בו, זאת בשל עבודות פיתוח המבוצעות בקרבתו. היזם הקפיד לשמור על השלט באופן מכובד, לאורך כל תקופת הבניה ודאג שהשלט לא יפגע או יינזק כתוצאה מהעבודות. השלט יותקן מחדש בסיום העבודות – בפינת הנצחה חדשה ומטופחת".


 הצטרפו לקבוצת הוואטסאפ – "כל העיר עדכונים בזמן אמת4"

 "כל העיר" ירושלים בפייסבוק 

 "כל העיר" ירושלים – גם באינסטגרם

 המייל האדום של "כל העיר"[email protected]


 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר