אריה קינג בשייח ג'ארח (צילום: אורן זיו, שיחה מקומית)
אריה קינג בשייח ג'ארח (צילום: אורן זיו, שיחה מקומית)

בעקבות תיעוד ההתבטאות האלימה והגסה בשייח ג'ראח – הדרישה מראש העיר משה ליאון: תפטר את סגנך אריה קינג

לאחר שסגן ראש העיר אריה קינג תועד בשייח ג'ראח מתבטא באופן אלים וגס כלפי פעיל חברתי ערבי: חברת הקואליציה לורה ורטון דורשת מראש העיר משה ליאון לפטר את קינג לאלתר

פורסם בתאריך: 8.5.21 21:01

סגן ראש עיריית ירושלים אריה קינג (מאוחדים), שהגיע ביום חמישי שעבר לשכונת שייח ג'ארח, תועד בסרטון מתבטא באופן גס ואלים כלפי פעיל חברתי בשכונה. בין השאר אמר קינג: "אבו חומוס, הוציאו לך את הקליע מהטוסיק? חבל שהוא לא נכנס לך פה", בעודו מצביע על מצחו.


לעדכונים אחר כל הידיעות הכי חמות>>

הורידו את אפליקציית "כל העיר" באנדרואיד

הורידו את אפליקציית "כל העיר" באייפון


בעקבות תיעוד הדברים, ברשתות החברתיות התעוררה סערה גדולה, ואף קריאות להדחתו משורות הקואליציה העירונית. חברת הקואליציה במועצת עיריית ירושלים לורה ורטון (מרצ) שיגרה הערב (מוצ"ש) מכתב דרישה לראש העיר משה ליאון לפטר לאלתר את קינג.



"הזדעזעתי לשמוע את סגן ראש העיר אריה קינג מתבטא בשייח ג'ראח ביום חמישי", כותבת ורטון, "מוחמד אבו חומוס, תושב עיסאוויה ופעיל חברתי מוערך, נפצע מירי של המשטרה בתקרית מצערת בפני עצמה. בווידאו מיום חמישי שראיתי ושהופץ ברשתות, נשמע קינג מתבדח על הפציעה, לועג לו על כך שהוא צולע, ומאחל לו למות באמירה איומה, שחבל שלא ירו לו בראש", מתארת ורטון.

לדבריה, "האלימות, הגסות, והגזענות שנשמעו מפיו של קינג בלתי נסבלים ואסור לעבור עליהם בשתיקה. אין לאמירות דוחות מסוג זה כל מקום בשיח בישראל, ודאי לא ממי שממלא תפקיד ציבורי וששכרו ממון על ידי הציבור. יש להדגיש שזאת אינה הפעם הראשונה שקינג נתפס בדברים מקוממים ומבישים. בעבר הביע קינג תמיכה במי שהקים ארגון טרור, מאיר כהנא, והגשתי נגדו תלונה במשטרה על הפצה של חומר גזעני ומסית נגד תושבי העיר הערבים".


לורה ורטון (צילום: מולי גולדברג)

לורה ורטון (צילום: מולי גולדברג)


ורטון מוסיפה ודרושת מראש העיר ליאון לגנות ולהוקיע את מעשיו של קינג: "אין מקום לגזענות בירושלים. אסור להשלים עם ביטויים בלתי ראויים לחלוטין מצדם של נציגים בכירים של העירייה. אני יודעת שאתה שותף לדעות אלו ושאתה פועל למען כלל תושבי העיר, תוך כבוד וחזון של שוויון בין כולם. דווקא מכיוון שאני מכירה את עמדותייך, אני מצפה ממך להגיב בחריפות ומיד".


ראש העיר משה ליאון, הערב בלשכתו (צילום: יובל כהן אהרונוב)

ראש העיר משה ליאון, הערב בלשכתו (צילום: יובל כהן אהרונוב)


"אריה קינג הוכיח שוב שאינו ראוי למלא כל תפקיד ציבורי. דבריו מחייבים גינוי ואולי אף טיפול משפטי, ואני דורשת ממך לפטר אותו לאלתר. כל רגע שהוא נשאר בתפקיד מוסיף לתסיסה שכבר מתפשטת, מכתים את כולנו ומפר את אמון הציבור. בהמשך לזאת אחזור על בקשתי לשנות את מסלול המצעד המתוכנן ליום ירושלים כך שהוא לא יעבור ברובע המוסלמי, שגם הוא נתפס (בצדק, לדעתי) כהתגרות בציבור הערבי".

בשכונת שייח ג'ראח פרצו בשבוע שעבר עימותים אלימים בין יהודים לבין ערבים, בין השאר על רקע ההתנגדות לפינוי של שמונה משפחות ערביות בשכונה. לפי הכרעת בית משפט המחוזי בירושלים, שמבוססת על חוק הסדרי המשפט והמנהל משנת 1970, התושבים הפלסטינים שמתגוררים בשייח ג'ראח מזה עשרות שנים צריכים לפנות את בתיהם לטובת תושבים יהודים. שבע משפחות, מתוך שמונה המשפחות שמיועדות לפינוי, הגישו ערעור לבית משפט העליון בירושלים – ביום שני (10.5) צפוי דיון בנושא. אחד הצעדים שהובילו להסלמה ברף האלימות באזור היה כאשר חבר הכנסת איתמר בן גביר הציב בפאתי השכונה לשכה מאולתרת, רק בלחץ ראש הממשלה בנימין נתניהו הוא התפנה מהאזור. באותו לילה נרשמו התפרעויות קשות בין יהודים לבין ערבים בשייח ג'ראח – שתי הקבוצות השליכו אחת לעבר השנייה אבנים וכיסאות, המשטרה עצרה באותו לילה תשעה חשודים.

"כל העיר" פנה ללשכת ראש העיר ירושלים, שמסרה בתגובה: "עמדותיו של קינג אינן מבטאות את עמדותיו של ראש העיר, משה ליאון, והמעשים בשטח מוכיחים זאת. הקואלציה הירושלמית מורכבת מכלל גווני הקשת הפוליטית ועובדת בשיתוף פעולה למען תושבי ירושלים כולם".


 הצטרפו לקבוצת הוואטסאפ – "כל העיר עדכונים בזמן אמת8"

 "כל העיר" ירושלים בפייסבוק 

 "כל העיר" ירושלים – גם באינסטגרם

 המייל האדום של "כל העיר"[email protected]


 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

12 תגובות
  1. יוסי

    רכוש יהודי בטאבו. על מה ולמה מלינים הפולשים הערביים.

  2. ירושלמית חילונית

    חרדי אנטי ציוני..ביביסט גס רוח..מה רע?דווקא מתאים מאוד לבלפוריה..

  3. די לצביעות

    אוי כמה תמימות יש לכתב הנאור. לך לכנסת תשמע איך מתבטאים חברי הכנסת מהמגזר שאוהב אותנו ולא שמעתי ממך מילה אחת מתי תתעוררו להבין שהבני דודים מאחלים לך ולנו דברים יותר …. די לצביעות

  4. ירושלמי

    למה בכלל יש חמש סגני העיר לירושלים ?!
    בין כך העיר לא מתפקדת ..

  5. צדק עכשיו

    הוא אולי אמר משנו שלא נשמע טוב אבל מה עם כל הערבים שם שעשו מעשים לא טובים שעשו אלממות בועל ששרו רכבי יהודים את זה אתם שוחכים

  6. מזי

    בוקר טוב אליהו!
    הלאה הגזענות!!!
    הלאה הכיבוש!!!
    יהודים וערבים מסרבים להיות אויבים!!!!!!!
    אריה קינג, איתמר בן גביר, בנצי גופשטיין, ברוך מרזל בצלאל סמוטריץ ושאר חברי הקו קלוקס קלאן לפח הזבל של ההיסטוריה!

  7. העניין

    שצריך לפטר קודם את ראש העיר המנותק,אחר כך לפזר את הקואליציה שלו
    להקים ועדה קרואה שתנהל את העיר ההרוסה

  8. אזרח מודאג מאוד

    אכן הוא צריך להתפטר. זה לא סגן ראש עיר, זה דיבור של פח זבל.

  9. עומר

    מאחל לאריה קניג כל מה שאיחל לאחרים. כמו שנאמר: הכל חוזר עליך וקקה בידיך.
    אין מקום לפאשיסטים בקרבנו

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר