מלון פנינת דן (צילום: עיריית ירושלים)
מלון פנינת דן (צילום: עיריית ירושלים)

אחרי כ-20 שנה: צו הריסה למלון פנינת דן בממילא

בית המשפט לעניינים מקומיים נעתר לבקשת עיריית ירושלים להרוס את המלון שעומד מוזנח ושומם מזה כשני עשורים. לבעלי הנכס זכות ערעור עד לחודש מאי

פורסם בתאריך: 4.4.22 19:24

את המבנה הנטוש הזה כמעט ואין ירושלמי שלא מכיר. המיקום הוא אחד המרכזיים בעיר – מול כיכר צה"ל וחומות העיר העתיקה, בסמיכות לרחוב יפו ולמרכז העיר ובצמידות לקניון ממילא – כן, זהו מלון פנינת דן הנטוש שעומד כמו פיל לבן כבר שני עשורים בלב ליבה של ירושלים.

כעת, אחרי כ-20 שנה, השינוי המיוחל מתקרב – בית המשפט לעניינים מקומיים בעיר נעתר לבקשת עיריית ירושלים והוציא צו הריסה למבנה המוזנח, וזאת לאחר מאבקים אין סופיים בין העירייה לבין בעלי הנכס, ולאחר שבקשה דומה נדחתה לפני אי אילו שנים.


בעיריית ירושלים מציינים כי "המלון עומד בשיממונו מזה כשני עשורים, ומהווה מפגע ציבורי בלב העיר. בשנים האחרונות, וביתר שאת מאז נבחר משה ליאון לראש העיר ירושלים, פעלה העירייה אל מול בעלי המבנה, ואלו התחייבו במסגרת הליך משפטי לקדם תוכנית להריסת המבנה. העירייה מצדה פעלה לזירוז אישור אותה תוכנית, שאף קיבלה תוקף וניתן במסגרתה היתר הריסה. למרות זאת, פעלו בעלי המתחם לשיהוי ההליכים ולא מימשו את בקשתם שלהם להיתר הריסה, וזאת עד לפקיעת מועד החלטת הוועדה לעניין זה – סוף שנת 2021".

בחודש פברואר האחרון פנתה העירייה אל בית המשפט וביקשה צו הריסה על בסיס היותו בניין נטוש כהגדרתו בחוק התכנון והבנייה. "סעיף זה, 212, מאפשר ביצוע הליכי הריסה במקרים בהם מהווה בניין מטרד לציבור ומפר את הסדר הציבורי מעצם קיומו שלא על פי דין", מסבירים בעירייה. "בדיון שהתקיים בנושא, בית המשפט נעתר לבקשה והוצא למלון צו הריסה".

בבקשה למתן צו הריסה שנשלחה לבית המשפט לעניינים מקומיים נכתב, בין השאר, כי "הותרת המבנה על מקומו, פוגעת אנושות בחזות העיר, בערך הסביבתי והשימורי המיוחד של העיר העתיקה והמתחמים ההיסטוריים הסמוכים למבנה".

עוד מצוין בבקשה, שהוגשה על ידי עורכי הדין חיים נרגסי ויוסי חסידים מהתביעה העירונית, כי "נראה כי אין מנוס מהוצאת צו הריסה למניעת "יתמות אכיפתית" והנצחת מבנה העומד שנים רבות נטוש מוזנח ותוך היעדר שימוש בניגוד להיתר עשרות בשנים ותוך סטייה מהיתר והתכניות החלות על המבנה".

 

 

לסיכום מדגישים בעירייה כי "עיריית ירושלים תמשיך לפעול בכל האמצעים העומדים לרשותה, לעודד ולקדם תוכניות בינוי ברחבי העיר, לרבות תוכניות למתחמי מלונאות ונופש זאת לצד ביצוע אכיפה בלתי מתפשרת כנגד הפרות חוק וניצול הליכים לרעה".

יש לציין כי על פי החלטת בית המשפט לעניינים מקומיים, לבעל הנכס או לכל אדם אחר אשר יש לו עניין יש זכות להתנגד לצו ההריסה שניתן וזאת עד לחודש מאי הקרוב, כך שייתכנו עיכובים בביצוע ההריסה.


העסקה שחלמתם עליה מחכה כאן. היכנסו לזירת הנדל"ן של ירושלים


לעדכונים אחר כל הידיעות הכי חמות>>

הורידו את אפליקציית "כל העיר" באנדרואיד

הורידו את אפליקציית "כל העיר" באייפון


תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

תגובה אחת

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר