הכותל הבוקר (צילום: דוברות המשטרה)
הכותל הבוקר (צילום: דוברות המשטרה)

למרות המתיחות הביטחונית: כ-50,000 מתפללים בברכת הכהנים בכותל

על רקע המתיחות הביטחונית ולאחר הערכת מצב מיוחדת של משטרת ירושלים - רבבות מתפללים הגיעו לשני המעמדים של ברכת הכהנים ברחבת הכותל המערבי. אלפים רבים נכחו בכותל גפ בשעות הערב במעמד "זכר להקהל" המתקיים אחת לשבע שנים, בסיום שנת שמיטה

פורסם בתאריך: 12.10.22 11:34

עדכון אחרון: 12.10.22 13:02

כ-50,000 איש השתתפו בשני המעמדים של ברכת הכהנים, בתפילת שחרית ובתפילת מוסף של חג הסוכות תשפ"ג שהתקיימה הבוקר, רביעי, ב' חול המועד, (12.10) ברחבת הכותל המערבי.

המעמד התקיים במעמד הרבנים הראשיים לישראל – הראשון לציון יצחק יוסף והרב דוד לאו, רב הכותל המערבי והמקומות הקדושים שמואל רבינוביץ, ראש העיר משה ליאון ואלפי כהנים ומתפללים.


לעדכונים אחר כל הידיעות הכי חמות>>

הורידו את אפליקציית "כל העיר" באנדרואיד

הורידו את אפליקציית "כל העיר" באייפון


כחלק מההיערכות והכוננות המוגברת של משטרת ירושלים בחג הסוכות, מאז שעות הבוקר המוקדמות פעלו ועדיין פועלים כוחות מתוגברים לשמירת הסדר והביטחון בכותל המערבי ובאזור העיר העתיקה. מפקד מחוז ירושלים ניצב דורון תורג'מן מפקח על הכוחות מהחפ"ק המיוחד באזור הכותל, זאת לצד המשך הפעולות המתבצעות ללכידת המחבל שביצע את פיגוע הירי בשועפאט.


ברכת הכהנים בכותל המערבי - סוכות 2022 - צילום הקרן למורשת הכותל המערבי

ברכת הכהנים בכותל (צילום: הקרן למורשת הכותל המערבי)


ממשטרת ירושלים נמסר כי "לפני זמן קצר התקיימה הערכת מצב מיוחדת בנקודת המשטרה בכותל המערבי בראשות השר לביטחון הפנים עמר בר לב ומפכ״ל המשטרה רנ״צ יעקב שבתאי, ובהשתתפות סמפכ״ל המשטרה, ממ״ז ירושלים, מפקד מג״ב, ר׳ אגף המבצעים ומפקדים נוספים. בפתח הערכת המצב סקר מפקד מחוז ירושלים ניצב דורון תורג׳מן את הפעילות וההיערכות המשטרתית המוגברת באזור, לצד המשך הפעולות המתבצעות בשטח והמאמץ המשולב מהקרקע ומהאוויר של כוחות הביטחון, מחוז ירושלים במשטרה ומג״ב, צה״ל ושב״כ, ללכידת המחבל שביצע את פיגוע הירי במוצ״ש".


ברכת הכהנים בכותל המערבי - סוכות 2022 - צילום הקרן למורשת הכותל המערבי

ברכת הכהנים בכותל (צילום: הקרן למורשת הכותל המערבי)


בתוך כך, בקרן למורשת הכותל המערבי נערכים למעמד המיוחד 'זכר להקהל', שיתקיים הערב, רביעי, בין השעות 20:15-18:00 – מעמד הכנסת ספרי תורה ושמחת בית השואבה המתקיים אחת לשבע שנים בתום שנת השמיטה. המעמד יתקיים בהשתתפות נשיא המדינה, הרבנים הראשיים לדורותיהם, קהל רב וחזנים ופייטנים.

הרב רבינוביץ, רב הכותל והמקומות הקדושים: "במצוות הקהל שהתרחשה בבית המקדש אחת לשבע שנים במוצאי שנת השמיטה העם היה עולה לירושלים להתאחד במקום הקדוש ולשמוע את דברי התורה, ננצל גם אנו ונתאחד כזכר לאחדות ולקדושה שהיתה בבית המקדש ונתפלל לשלום ביננו, שלום בארץ ושלום בעולם. נתפלל שנהיה מחוברים זה לזה ושייכים זה לזה באחדות, באחווה, בקדושה ובאהבה. יש לנו מסורת אחת, יש לנו מורשת אחת, ועלינו להיות עם אחד ומאוחד".

 

 

השר לביטחון הפנים עמר בר לב אמר: "אנחנו בתקופה מאתגרת מאוד בכלל, ובפרט בירושלים. מצד אחד אנו מציינים את חגי תשרי, ומצד שני ישנה מתיחות ביטחונית רבה, שכוללת את פיגועי הירי שהיו במחסום שועפאט וסמוך לשבי שומרון, בהם נפלו סמלת נועה לזר ז"ל וסמל-ראשון עידו ברוך ז"ל, ומתקיים המצוד אחר המחבלים שביצעו את הפיגועים, ואין לי ספק שנניח עליהם את היד. משטרת ישראל ומחוז ירושלים מתמודדים עם האתגרים המורכבים הללו האלו בשבועות ובחודשים האחרונים באופן ראוי להערכה. עשרות אלפי ישראלים ותיירים באים לכאן מדי יום עם תחושת ביטחון, ולא במקרה – זה בזכות השוטרים והשוטרות המחויבים והמסורים – ולצד זה חשוב להמשיך בשמירת חופש הפולחן לכולם".


ברכת הכהנים בכותל המערבי - סוכות 2022 - צילום הקרן למורשת הכותל המערבי

ברכת הכהנים בכותל (צילום: הקרן למורשת הכותל המערבי)


בסיום הערכת המצב אמר מפכ״ל המשטרה רנ״צ יעקב שבתאי: "אנחנו פועלים כעת בשני מאמצים מרכזיים: המשך המצוד אחר המחבל שביצע את הפיגוע, ואבטחת המתפללים והמבקרים באזור. הנושא של המוכנות המבצעית והדריכות של השוטרים הוא החשוב ביותר. הפריסה וההיערכות המשטרתית בשטח ניכרת ומשפיעה מאוד. נמשיך לתגבר את הכוחות בירושלים בהתאם לצורך המבצעי לעמידה מלאה בכל המשימות והאתגרים שלפנינו. לא נחסוך באמצעים מהקרקע ומהאוויר ונמשיך בריכוז מאמץ ללכידת המחבל, להתמודד עם הפרות סדר אלימות ולצורך שמירת הביטחון והסדר באזור".


מחפשים דירת 4 חדרים בירושלים? היכנסו ללוח הנדל"ן של "כל העיר"

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר