(צילום: באדיבות נשות הכותל)
(צילום: באדיבות נשות הכותל)

"אישה עם טלית אינה עבריינית" – שוב מהומות בתפילה החודשית של נשות הכותל

מאות מנשות הכותל ותומכיהן הגיעו הבוקר, רביעי, לתפילת ראש חודש חגיגית בכותל ועוד לפני כן קיימו צעדה משער האשפות לכותל בקריאה: "אישה עם טלית אינה עבריינית". הקרן למורשת הכותל: "אנו מצרים על כך שקבוצה זו מצאה לנכון להפוך את הכותל לאתר פרובוקציה והפגנתיות"

פורסם בתאריך: 22.2.23 12:21

ראש חודש אדר בכותל המערבי: מאות מנשות הכותל ותומכיהן הגיעו הבוקר, רביעי, יחד עם קבוצת רבנים מארגון הרבנים הרפורמיים בצפון אמריקה, ראשי התנועה הרפורמית, וח״כ גלעד קריב לתפילת ראש חודש חגיגית שהחלה בצעדת ספרי תורה ודגלי ישראל משער האשפות לכותל המערבי תחת הכותרת "אישה עם טלית אינה עבריינית".


לעדכונים אחר כל הידיעות הכי חמות>>

הורידו את אפליקציית "כל העיר" באנדרואיד

הורידו את אפליקציית "כל העיר" באייפון


מחפשים דירה בשכונת מלחה? היכנסו ללוח הנדל"ן של ירושלים


ל"כל העיר" נודע כי הצעדה התקיימה לאור ניסיונו של אריה דרעי לקדם חוק במסגרתו תיאסר "עריכת טקס דתי שלא על פי מנהג המקום ושפוגע ברגשות המתפללים" בכותל המערבי, ואיסור לנשים להתעטף בטלית ולחבוש תפילין, שאף יגררו עונש מאסר.

"במהלך הצעדה ובכניסה לכותל", נמסר ל"כל העיר", "קבוצות רבות של פורעים חרדים קיללו, ניסו להדוף ולפגוע בנשות הכותל ותומכיהן ושרקו במשרוקיות על מנת להאפיל על שירת נשות הכותל. בין המגיעים למקום על מנת להפריע לתפילת נשות הכותל ח"כ יצחק פינדרוס מיהדות התורה. בנוסף, מאבטחי רב הכותל מנעו העברת ספר תורה מידיו של ח״כ גלעד קריב לתוך עזרת הנשים לטובת התפילה".

יוכי רפפורט, מנכ״לית נשות הכותל: "חודש אחרי חודש מוכח, כי הכותל המערבי הפך להיות ביתה של קבוצה קיצונית ובדלנית בעם היהודי וכי למיליוני יהודיות ויהודים אין מקום בכותל. רב הכותל וממשלת ישראל מאותתים ליהדות התפוצות, לנשים, ליהדות הליברלית ולכל מי שאינו משתייך לפלג החרדי הבדלני, כי הם לא רצויים במקום המקודש ליהודים.
אנחנו נמשיך להגיע לכותל, כפי שאנחנו עושות כבר 34 שנים, ולהשמיע במקום קול נשי".

מהקרן למורשת הכותל נמסר: "הבוקר, הגיעה קבוצה מנשות הכותל עם מנהיגים של התנועה הרפורמית מארה"ב וח"כ גלעד קריב אשר ביקשו להפגין ברחבת הכותל המערבי נגד הממשלה. במסגרת זו גם ניסו להכניס ספרי תורה לרחבת הכותל המערבי בצעדה פרובוקטיבית תוך ביזוי ספרי תורה. סדרני הקרן למורשת הכותל המערבי ומשטרת ישראל ניגשו לקבוצה זו מספר פעמים בבקשה לשמור על מנהג המקום והסדר הציבורי במטרה למנוע חיכוכים מיותרים. אולם, קבוצה זו המשיכה ברגל גסה ופרצה למקום הקדוש תוך דריסת מי שעומד בדרכה.

"ח"כ גלעד קריב ניצל את חסינותו ונכנס עם ספר תורה בראש הקבוצה והוביל את ההפגנה ללב רחבת הכותל המערבי מה שיצר מהומה רבתית. למרות פניות ותחנונים אליו לא לשלהב את הרוחות, הוא לא נענה. מנכ"לית נשות הכותל יוכי רפפורט הפריעה באופן פעיל ומנעה ממנהל התפעול של הקרן למורשת הכותל המערבי בשעה שהוא מנסה להרגיע את הרוחות ולהפריד בין הניצים. במקביל, הגיעו מאות נשים ומתפללים רבים לתפילת ראש חודש.

"הקרן למורשת הכותל המערבי עומדת בפני אתגר מורכב מאוד ועושה מאמצים אדירים כדי לאפשר תפילת ראש חודש כסדרה וקוראת להסיר את המחלוקות וההפגנות מעל רחבת הכותל המערבי ולהשאיר את המקום קדוש ומאחד. אנו מצרים על כך שקבוצה זו מצאה לנכון להפוך את הכותל לאתר פרובוקציה והפגנתיות ללא שימת לב להשלכות ולפגיעה ברגשות הציבור ובקדושת הכותל המערבי".

אולי יעניין אותך גם

תגובות

4 תגובות
  1. עופר

    … אבל גנב (דרעי);ונואף וגנב ומושחת (ביבי) וגנבת מורשעת (שרה) וילד שחי על חשבוננו. זה בסדר צבועים

  2. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    מזה הטמטום הזה? דיי.. אנשים איבדו את סה לגמרי. כבר חסר על מה להפגין???

  3. דודי

    מה נסגר עם החוסר כבוד
    הלא רשום אישה היא עקרת הבית משמעות
    עיקר הבית
    מקור הברכה לבעלה וכו'

    למה הפרובוקציות להמשיך ולהתסיס
    העולם מקבל רעידות שנתעורר ומה אתם מביאים במקום אחדות???

  4. דודי

    מה נסגר עם החוסר כבוד
    הלא רשום אישה היא עקרת הבית משמעות
    עיקר הבית
    מקור הברכה לבעלה וכו'

    למה הפרובוקציות להמשיך להסית
    העולם מקבל רעידות ומה אתם מביאים במקום אחדות???

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר