שומרים על יער ירושלים, אבי זיתן (צילומים: אמיל סלמן, בני בכר)
שומרים על יער ירושלים, אבי זיתן (צילומים: אמיל סלמן, בני בכר)

הטור של אבי זיתן | לא רק קורונה – 2020 הינה גם שנת המפנה של העסקים הנוקטים בפעולות חברתיות

לא רק חברות הענק - גם העסקים הקטנים בירושלים יכולים לפעול מתוך מודעות חברתית וקהילתית, ולמעשה לאפשר ללקוחות להרגיש שהם עושים טוב עבור הסביבה

פורסם בתאריך: 19.7.20 14:34

יתרון לקוטן, טור רביעי

מותגים פועלים באחריות סביבתית וחברתית.

שנת 2020 תיזכר כשנה בה כל מה שהתרגלנו אליו השתנה, החל מהקורונה ועד למאבקים חברתיים שנוגעים לחיי כולנו – האזרחים, הצרכנים וגם בעלי עסקים ומותגים.

אם בעבר מותגים יכלו להישאר ניטרליים, לא לקחת צד ולא להיות מעורבים חברתית, כיום זה כבר לא אפשרי. בשונה מהדורות הקודמים, בני דור ה-Y (ילידי שנות 1980-1990) ודור ה-Z (ילידי תחילת שנות ה-2000) הם בעלי מודעות חברתית גבוהה. הם מהווים את הקבוצה הדמוגרפית הגדולה והמשפיעה ביותר, מהווים את כוח העבודה החשוב ביותר וכמובן גם כוח צרכני מרכזי.

כחלק מהמודעות החברתית הגבוהה שלהם, חשוב להם לרכוש מותגים שתורמים לחברה ופועלים בהתחשבות בסביבה.


 הצטרפו לקבוצת הוואטסאפ של "כל העיר עדכונים בזמן אמת2"

 "כל העיר" ירושלים בפייסבוק 

 "כל העיר" ירושלים – גם באינסטגרם

 תושבי ירושלים – יש לכם תלונה דחופה או משהו שחשוב לטפל בו? פנו למייל האדום של "כל העיר"[email protected]


בעבר מותגים יכלו לפעול באחריות חברתית וסביבתית בצורה נקודתית בלבד, לבצע שינויים קטנים, להתהדר בנוצות ירוקות, כמו קישוט, להלן greenwash, ולקבל יופי של יחסי ציבור בלי לבצע טרנספורמציה אמיתית. כיום זה כבר לא מספיק, הצרכנים חסרי סבלנות ובעיקר לא תמימים. האחריות הסביבתית והחברתית בוערות בהם והם רוצים לראות שינוי כאן ועכשיו. ולא, להוציא את הקשים החד פעמיים מהתפריט זה לא באמת מספיק, הצרכנים רוצים לראות פעילות ממשית בעלת השפעה.

בשנים האחרונות אנחנו רואים יותר ויותר מותגים הנוקטים פעילות ממשית ואמיתית בכל הנוגע לאחריות סביבתית, קיימות. את הפעולות ניתן לראות באופן ממשי, בנקודות המגע של הצרכן עם המותג. H&M לדוגמה הצהירו שב-2020 – 100 אחוזים מהכותנה הנמכרת בחנויותיה תהיה ממקורות מתחשבים בסביבה; המותג LEGO הופך בשנה הקרובה את מרבית מחלקי הפלסטיק המוכרים שלו לקנה סוכר! מקדונלדס, המותג שמהותו היא מוצרי בשר מן החי, מציעים המבורגרים טבעוניים, של ביונד מיט.

שנת 2020 הינה שנת מפנה בכל הנוגע לנקיטת פעולות חברתיות. במאבק למול הקורונה הביעו מותגים תמיכה ופעלו למען האנושות, כל אחד בדרכו, וכך גם במאבק נגד הגזענות בארה"ב ראינו מותגים שתומכים באופן אקטיבי עד כדי חרם על פרסום בפייסבוק, הנובע מהתפיסה כי רשתות חברתיות לא עושות מספיק כדי למנוע הפצה של שיח שנאה, פלגנות ומידע שקרי.

וכאן מגיע היתרון לקוטן – כדי שמותגים גדולים יוכלו לבצע פעילות בעלת השפעה אמיתית על הסביבה והחברה, הם צריכים לתכנן זאת שנים קדימה, בדיוק כמו ספינה ענקית שמשנה באיטיות את מסלולה. לנו, כבעלי עסקים קטנים, יש יכולת לעשות פעילויות כאלו יחסית בקלות ובמהירות.

הפעילות שחשוב שנבצע יכולות להיות בסביבה הקרובה שלנו ובקהילה העוטפת אותנו. אנחנו יכולים להחליט לפעול עם ספקים שפועלים בהתחשבות בסביבה, לעבוד עם ספקים מקומיים שפעילותם משמעותה העסקת עובדים מהקהילה הקרובה ולקחת חסויות על עמותות ופעילויות מקומיות.

כדי להשלים את האפקט, חשוב לשדר החוצה את הפעילות שלנו ולאפשר גם ללקוחות שלנו לשדר החוצה שהם בעלי אחריות חברתית וסביבתית. כאשר אנחנו פועלים באחריות למען הקהילה שלנו ולמען הסביבה שלנו, אנחנו מאפשרים גם ללקוחות שלנו להרגיש שהם עושים טוב עבור הסביבה והקהילה ובכך אנחנו מחזקים את הקשר ביננו לבינם.

אבי זיתן, מומחה לשיווק ולאסטרטגיה.





תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר