שלט הפרסום לפני ההשחתה, ואחרי ההשחתה (צילומים: מתוך דף הפייסבוק של תיאטרון מיקרו)
שלט הפרסום לפני ההשחתה, ואחרי ההשחתה (צילומים: מתוך דף הפייסבוק של תיאטרון מיקרו)

שוב זה קורה בירושלים: הושחתה תמונה של אישה בשלט חוצות של תיאטרון מיקרו

תמונתה של שחקנית, שתככב בהצגה חדשה בתיאטרון מיקרו, הושחתה השבוע בשלט חוצות בעמק רפאים. מנכ"ל התיאטרון יוסי זינגר: "שיהיה ברור - מדובר באלימות"

פורסם בתאריך: 1.4.21 12:22

שוב זה קורה בירושלים: תמונתה של שחקנית, שמופיעה בשלט חוצות שפורסם בעמק רפאים במושבה הגרמנית – הושחתה.

מדובר בכרזה גדולה לפרסום ההצגה "המלאכים של יהודית", שמציגה בתיאטרון מיקרו שפועל במבנה תיאטרון ירושלים. השילוט הוצב על גבי שטח פרסום בעמק רפאים. התמונה הושחתה ביום שני, התיאטרון דיווח על מעשה הוונדליזם במוקד העירוני 106.


לעדכונים אחר כל הידיעות הכי חמות>>

הורידו את אפליקציית "כל העיר" באנדרואיד

הורידו את אפליקציית "כל העיר" באייפון


"כן כן אנחנו יודעים, מה חשבנו לעצמנו!? למה שמנו תמונה של אישה באמצע ירושלים. מזמן היינו אמורים להוריד ראש ולהכנע לאלימות כמו א.נשים טובות. שנת 2021 ועדיין אנחנו מתמודדות עם בריונות של הדרת נשים מהמרחב הציבורי. והפעם שלט חוצות להצגה החדשה של תיאטרון מיקרו – 'המלאכים של יהודית'", כך נכתב בדף הפייסבוק של תיאטרון מיקרו. "קמנו להשחתה הזויה ברחוב עמק רפאים, הפגנת בריונות וכפייה שנעשתה בפחדנות של גנבים באישון לילה, בלב ליבה של ירושלים הפלורליסטית. לא הגיע הזמן שגורמי האכיפה בירושלים יטפלו בסיפור הלא נגמר הזה וימסרו מסר ברור במקום להתנדנד ולהתחמק מתפקידם?".

עוד נכתב בפוסט כי "אגב, יהודית שבהצגה רגילה לחברה פטריארכלית מדכאת נשים בשם האמונה העיוורת, אז היא לא ממש מתרגשת. מה גם שלפני אלפיים שנה אפילו צדיקיה האדוקים ביותר של העיר אותה הצילה, היו 'גברים' מספיק לתת לה כבוד".

יוסי זינגר, מנכ"ל תיאטרון מיקרו, מתאר הבוקר ל"כל העיר" את תחושתו למראה השלט שהושחת: "זו אכזבה גדולה משום שאני מאמין בפלורליזם ובגיוון במרחב הציבורי, ואני מרגיש שכל אקט כזה הוא ניסיון להשליט עמדה אחת במרחב הזה. אני מרגיש כעס על האלימות שמופעלת נגד נשים, ושיהיה ברור – מדובר באלימות".


יוסי זינגר (צילום: פרטי)

יוסי זינגר (צילום: פרטי)


"אני משוכנע כי למשטרה ולגורמי האכיפה העירוניים יש כלים למצוא את האחראים", מוסיף ומוסר זינגר, "אבל יותר מכך, האנשים שמתווים את המדיניות בעיר, חייבים להתוות דרך ברורה וחסרת פשרות לגבי החופש שיש לכל אחד מאיתנו במרחב הציבורי ושאלימות כזאת או אחרת לא תתקבל".

כידוע, אין זו הפעם הראשונה שבה מושחתות דמויותיהן של נשים משלטי חוצות במרחב הציבורי בירושלים. בחודש דצמבר בשנה שעברה דמויותיהן של נשים, שמככבות בתערוכת חוצות באזור הכניסה לעיר, הושחתו. מדובר בארבע כרזות ענק, שבהן נראו שחקניות כדורגל – על פניהן וגופן רוסס צבע שחור, וזאת במטרה להסתירן במרחב הציבורי בירושלים. בחודש יולי בשנה שעברה, כפי שפורסם ב"כל העיר", הושחתו בבורטליות תמונותיהן של אחיות הדסה, שהופיעו על גבי שלט חוצות שנתלה בגשר שמעל כביש בגין. לעומת זאת תמונותיהם של האחים נותרו שלמות. כמו כן, לפני כשנתיים הושחתה משלט חוצות בכניסה לעיר דמותה של עדי פליקס, בלשית ביחידת הבילוש ומשמר הגבול במשטרת ירושלים, שהופיעה בסדרת הדוקו "מחוז ירושלים" ב"כאן 11". לפני כשלוש שנים הושחתו דמויות נשים משלט חוצות של ערוץ 12, שנתלה מעל כביש בגין – בשלט הושחתו הדמויות של עלמה זק, רותם סלע, יונית לוי ושני כהן.


 הצטרפו לקבוצת הוואטסאפ – "כל העיר עדכונים בזמן אמת5"

 "כל העיר" ירושלים בפייסבוק 

 "כל העיר" ירושלים – גם באינסטגרם

 המייל האדום של "כל העיר"[email protected]


 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

14 תגובות
  1. Cholmondeley

    אתם אמיתיים??
    'מביש'?? כאילו, השתגעתם?
    אפשר לא להסכים עם ההשחתה, אבל עדיין רבים לא אוהבים לראות ברשות הרבים תמונות שמזכירות חדר-מיטות, וזה אפילו לא קשור לדת מסויימת!
    יש עדיין נורמליים בעולם, ומביש שאתם, שטופי-המוח מהפוסט-מודרנה, מעזים לקרוא להם 'מביש'

  2. קצת כבוד עצמי לא ייזיק

    החברה הישראלית צרך להבין שלא רק חרדיים, דתיים, או קיצוניים, מתעבים חשיפה גופנית של איש או אישה בפומבי, יש שטח הפרט, ויש שטח הכלל, וכל אדם יכול לעשות את רצונו בשטח הפרט, כל עוד שזה בהסכמה הדדית עם האנשים שעימם הוא חי.
    השטח הכללי, הוא מחייב את ההסכמה של כל מגזר קהילתי ויש לשמור על צניעות מינימאלית. ללא חשיפת הגוף, שזה לא מפרגן לשחקן או לשחקנית, התמונה מבטאת יחס אינטימי בין גבר לאישה.
    ולי זה לא נעים לראות התבטאות פרטית בפרסייה זה עלבון לאינטליגנציה.
    שימוש בגוף הגבר וגוף האישה לעורר תאווה על מנת לעודד מכירת כרטיסים להופעה וולגרית, זה עלבון לאיש והאישה. וזה שימוש שיטחי שמעורר חוסר כבוד לפרט, לפרטיות, והורס מוסכמות חברתיות.
    קצת כבוד עצמי לא ייזיק.

  3. אלירן

    מממש לא מביש.. למה צריך לחשוף את ילדינו לתכנים כאלה מי ששם את התמונה צריך להתבייש.. ואתם צריכים להתבייש שאתם קוראים לזה מביש..

  4. אלירן

    ממש מביש שצריך לחשוף את ילדינו לתכנים כאלה.. כנראה העורך אצלכם לא שם את המביש על מה שבאמת היה מביש בתליית השלט הזה

  5. יוסי

    בהתחלה חשבתי אתם רציניים שזה מביש עכשיו אני קולט אנחנו באחד באפריל..

  6. ח

    לא קשור לדתיים…. למה צריך לשים תמונות כאלו במקומות ציבוריים, ילדים קטנים לא צריכים להיחשף לדברים האלו.. אלו שחושבים שזה בסדר הם המשוגעים..

  7. דוד

    הפוך דווקא! אם תסתכלו תראו שהושחתה תמונה של גבר. רוב הגוף החשוף הוא של גבר ורק חלק קטן הפנים הן אישה והחלק של השיער שלה דווקא נשאר בלי להצבע

  8. משה

    תגידו במפורש את המילים: החרדים מסריחים. הדת מסריחה. יהדותנו מסריחה. אין רמה לאלו שחיים רק מלהסביר כמה השני גרוע. בהקמתה של המדינה לא העיזו לתלות כאלו תמונות ברחוב. שיפולי הרחוב הם שטח זמין לכולם ונכון ״החרדים מסריחים״ כי הם מזכירים לנו את היהדות והחסר שלנו, אבל עדיין לא לפגוע בזכות הפרט להתהלך עם ילדיו ברחוב ולבחור מה הם יראו!!!!

  9. אחת

    במקרה אני מסכימה עם ההשחתה הזו. לא הייתי רוצה שילדיי יחשפו לתמונה כזו ברחוב.
    במקרה לא מדובר בהשחתה של תמונה של אישה, אלא של תמונה המציגה אינטימיות בין בני זוג.

  10. די לצביעות

    אוי יואי אוי איך נסתדר בלי התמונה שקרעו זה בדיוק מה שחסר לנו לחג אתה כבר מדבר על המשטרה שהיא תמצא את האשמיים כאילו שכבר תפסו את כל הנשק שיש בידיי בני הדודים ואת כל הגנבים והאלימות .אני בכלל מציע שגם תקרינו כמה סצנות מתוך הזבל הזה

  11. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    אני חובבת אומנות אבל לשים דבר כזה כשלט חוצות? היא נראת כאילו היא שוכבת איתו. תתביישו לכם. קטינים יכולים לראות את זה.

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר