הדמיה של המתחם שיוקם במקומו של "פנינת דן" (הדמיה: משרד פייגין אדריכלים)
הדמיה של המתחם שיוקם במקומו של "פנינת דן" (הדמיה: משרד פייגין אדריכלים)

סוף לפיל הלבן במרכז ירושלים: מלון חדש ייבנה במקומו של 'פנינת דן'

אחרי 16 שנה שעמד שומם: הוועדה המחוזית לתכנון ולבנייה הפקידה הבוקר, ראשון, תוכנית חדשה למתחם מלון "פנינת דן" במרכז העיר. בשטח יוקם מלון חדש ובו כ-150 חדרים ומתחם של 20 דירות

פורסם בתאריך: 13.1.19 09:19

סוף לפיל הלבן במרכז ירושלים: לאחר 16 שנה שבו עמד שומם – מלון חדש ייבנה במקומו של מלון "פנינת דן" במרכז העיר ירושלים.  הוועדה המחוזית לתכנון ולבנייה מחוז ירושלים שבמינהל התכנון, החליטה להפקיד תוכנית חדשה למתחם מלון "פנינת דן".

המתחם הינו על שטח של 2.2 דונם, וממוקם במשולש הרחובות שלמה המלך, כורש ויפו, בצמידות לכיכר צה"ל ועל הדרך המובילה לשער יפו בחומות העיר העתיקה. מדובר במבנה מלון אשר אינו פעיל מזה כ-16 שנה, ומהווה מפגע עירוני באחד האתרים הרגישים בירושלים, אל מול חומות העיר העתיקה ובסמיכות למתחם "ממילא".


בקרוב בירושלים: תוכנית להקמת רובע שגרירויות באזור שכונת ארנונה


בוועדה המחוזית מציינים כי "התוכנית מציעה הקמת מלון חדש בו כ-150 חדרים, שבקומת הקרקע יוקצו שטחי מסחר בחזית כלפי רחוב כורש ורחוב שלמה המלך. עוד כוללת התוכנית – ביוזמת חברת "דייבס בע"מ" ושנערכה על ידי משרד פייגין אדריכלים – ביטול של כניסה לחנייה מרחוב יפו בחזית המבנה – במקומה תוקם כיכר עירונית. כניסת הרכבים למתחם תעשה באמצעות מעלית רכב. מתוך השטח הכולל של המלון, כ-2,000 מ"ר יוקצו עבור 20 יחידות דיור. זאת, בהתאם למדיניות משרד התיירות בדבר שילוב שטחים למגורים בבתי מלון על מנת לעודד בניית בתי המלון ולאפשר להם היתכנות כלכלית".



כזכור, המלון הוקם בשנות ה-90 של המאה שעברה על ידי חברת ג'רוזלם אנטרפרייזס שבבעלות משפחת דריימן. לאחר כמה שנים נקלעה החברה לקשיים כלכליים והמבנה הוצע למכירה על ידי בנק דיסקונט, במסגרת הליך פירוק החברה. בשנת 2007 נרכש המבנה על ידי חברה צרפתית – אך המבנה לא אוכלס ולא היה בשימוש. 16 שנה עמד המבנה נטוש ומיותם – מדובר באחד המקומות המרכזיים והתיירותיים בירושלים, מול חומות העיר העתיקה.

מתכננת מחוז ירושלים, שירה תלמי-באבאי, ציינה כי "לאחר שנים רבות בו עמד המבנה ריק והפך עם השנים למפגע עירוני, התוכנית שאנחנו מקדמים מייצרת פנינה תיירותית במרכז העיר ירושלים, מול חומות העיר ובסמיכות לתחנת רכבת קלה".


קריז קשה לדג בפיתה


 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

4 תגובות
  1. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    פיל לבן זה כינוי לפרויקט מיותר יקר שעלות אחזקתו עצומה. הביטוי נולד כהשוואה לפילים הלבנים של מלך תאילנד. החיות הנדירות קיבלו מעמד מיוחד הם אינם עושים דבר מלבד קבלת פינוקים שעלותם עצומה. מלון פנינת דן נכשל ממספר סיבות , תיכנון גרוע מצוקה כספית של יזמים שהקימו אותו וקשיים אחרים של אלו שהחזיקו בנכס הסגור במהלך השנים. בכל מקרה פעל לבן זה לא. סתם פלופ ויד לקוות שימיו ככזה תמו ושהפעם יבנה באזור הרגיש והייחודי נכס מוצלח יותר

  2. תושב ירושלמי

    אולי כדאי להשקיע גם בפתרון חניה לתושבים ומבקרים, כזה שעובד בשיתוף פנגו או סלופארק ,בשטח העצום והמבוזבז הזה ? הרי מלונות בעיר לא חסר וגם מרכזי מסחר.. חניות כן.

  3. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    החטא הקדמון החל כשטדי קולק, כביכול בונה ירושלים הנערץ, הורה להרוס את מלון פאסט הנהדר ובעל הערך האדריכלי. החטא ועונשו – פנינת דן נכשל. חבל שאי אפשר היה לשחזר את מלון פאסט. קולק גרם לנזק עצום כשהרס בלי הבחנה הרבה בניינים היסטוריים.

  4. אדם

    כמו תגובה קודמת, אני כואב את הרס הבניין של המלון המקורי. ועליו יצרו אדריכלות "מודרנית" חסר טעם.
    מקווה שהעיצוב החדש אם לא משחזר את העתיק והיפה, לפחות יהיה מושקע באמת!
    לא קולטים שהציבור יודע מה זה יפה, והאדריכלות המודרנית שלא מתאימה לירושלים, והיא קרה מרובעת מבטון מכוער זה ירחיק את קוני הדירות ובטח ירחיק תיירים למלון. תבנו יפה תקבלו תמורה בעתיד.
    מגיע לירושלים יותר מחזירי נדלן.
    וחובה על העירייה לדאוג לכך!!
    ועוד משהו שהעירייה מחוייבת לו, זה להפסיק את הרס בנייני השימור! הייתי מציע לעיתון לעשות סדרת כתבות על בנייני שימור שהורסים אותם בתוספות שעוטפות אותם בכיעור, והרס בניינים בלי התחשבות בערכם.
    תסתכלו על תל אביב, שם יודעים איך.לשמר…
    הציבור חייב לשפוט את מי שאחראי על כך

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר