זריקה, חיסון נגד החצבת (צילום אילוסטרציה: א.ס.א.פ קריאייטיב INGIMAGE)
(צילום אילוסטרציה: א.ס.א.פ קריאייטיב INGIMAGE)

שיאנית החשיפה לחצבת – ירושלים: דרישה לקיים דיון דחוף בוועדת הבריאות העירונית

בעקבות העלייה במקרי החשיפה לחצבת בירושלים דורשת חברת המועצה עינב בר כהן (התעוררות) לקיים דיון דחוף בוועדת הבריאות העירונית: "דיון שכזה הוא קריטי; על העירייה לקדם פתרונות על מנת לצמצם את כמות המקרים של חשיפה לחצבת"

פורסם בתאריך: 17.4.19 07:34

העלייה במקרי החשיפה לחצבת בירושלים מדאיגה. מאז התפרצות מחלת החצבת מספר הנדבקים בירושלים הינו הגבוה ביותר, לעומת ערים אחרות בארץ, ועומד על למעלה מ-1,000. כמו כן, באחרונה נרשמים מקרים רבים של חשיפה לחצבת בעיר. בעקבות העלייה במספר המקרים דורשת חברת המועצה עינב בר כהן (התעוררות) לקיים דיון דחוף בוועדת הבריאות העירונית.



  • תושבי ירושלים – יש לכם תלונה דחופה או משהו שחשוב לטפל בו? פנו למייל האדום של "כל העיר"[email protected]

במכתב ששיגרה בר כהן לראש העיר משה ליאון ולמחזיק תיק הבריאות סגן ראש העיר חיים אפשטיין (בני תורה) היא מציינת: "ברור לכל כי מצב זה מסכן את חייהם של תושבים רבים, בעיקר תינוקות ואנשים שנאסר עליהם להתחסן מסיבות בריאותיות שונות ועל כן אני חושבת שנכון שגם עיריית ירושלים תתערב ותנסה לסייע כמיטב יכולתה לצמצום התופעה".



כפי שפורסם ב"כל העיר", לפני שבועיים נרשם מקרה של חשיפה לחצבת באולם אירועים בבית וגן. במקרה אחר משרד הבריאות דיווח על חשש להידבקות בחצבת בשתי חתונות באולמי מונדיאל בגבעת שאול. כמו כן, בחודש פברואר נחשפו נוסעי אוטובוס אגד בקו 966 מקצרין לירושלים לחולה בחצבת; בתחילת חודש דצמבר נחשפו נוסעי קו אוטובוס 952 של חברת אגד שיצא ממגדל העמק לירושלים לחולה חצבת. בכל המקרים התבקשו הנוסעים להגיע ללשכות הבריאות ולהתחסן; וכפי שנחשף ב"כל העיר" בחודש ינואר השנה -21 ילדים בגן ויצ"ו ברמת בית הכרם הובהלו לחיסון בשערי צדק, מהחשש כי נדבקו בחצבת. עוד דווח ב"כל העיר" כי התגלה במרכז האקדמי לב מקרה של חצבת. כאמור, ירושלים, היא השיאנית במספר חולי החצבת בארץ – למעלה מ-1,000 חלו בחצבת, עקב כך משרד הבריאות יצא בקריאה חד משמעית להתחסן נגד החצבת. כמו כן, בקופות החולים החלו לקיים מבצעי חיסון.

בר כהן מדגישה בפנייתה כי "לאור הנתונים של משרד הבריאות על מקרי ההדבקות בחצבת בירושלים, ובדגש על האירועים האחרונים, אני פונה אליכם כדי לקדם דיון דחוף בנושא יחד עם כל הגורמים הרלוונטיים, נציגי משרד הבריאות, משרד החינוך, משרד הרווחה וכמובן נציגי האגפים המקצועיים בעירייה. במסגרת דיון זה ניתן יהיה לקבל נתונים עדכנים ממשרד הבריאות, לדון במהלכים עתידים וקיימים לצמצום התופעה, לדון בנושא הדרכות החובה ולחשוב יחד על פעולות נוספות לצמצם באופן משמעותי את מקרי ההדבקות בירושלים ולהבטיח מציאות בטוחה יותר לילדי העיר וההורים".


עינב בר כהן (צילום: ראובן קפוצינסקי)

עינב בר כהן (צילום: ראובן קפוצינסקי)


בשיחה עם "כל העיר" מסבירה בר כהן את הצורך בקיום דיון דחוף בעיריית ירושלים: "הנתונים החריגים על כך שבירושלים יש את מספר מקרי ההידבקות הגבוה ביותר בארץ בחצבת מחייבים את עיריית ירושלים לפעול בנושא. בעבר כבר דרשתי כי העירייה תתחיל לפעול באופן אקטיבי בעניין ותחייב הדרכות מקצועיות על חשיבות החיסונים להורים בבתי הספר והגנים, אך מדובר במהלך אחד מתוך מהלכים רבים שיש לקדם כמו קמפיין עירוני נרחב לעידוד חיסונים, הוספת תקנים לאחיות בתחנות טיפת חלב, בהן יש מחסור גדול והפעלת ניידות שיבצעו חיסונים באזורים שונים בעיר. גם אם באופן רשמי האחריות אינה על העירייה, יש לה אחריות מוסרית. דיון שכזה הוא קריטי, על העירייה לקדם פתרונות על מנת לצמצם את כמות המקרים של חשיפה לחצבת, ויביאו להצלת חיים של ממש".

סגן ראש העיר אפשטיין, יו"ר ועדת הבריאות העירונית, אומר ל"כל העיר": "הנושא שהיא העלתה הוא חשוב ממדרגה ראשונה, בעזרת השם נענה לבקשתה של עינב – כנראה זה יקרה רק אחרי החג. באשר למיגור התופעה – נחכה לקבל את ההמלצות של משרד הבריאות שכרגע מרכז את הנושא".

כזכור, מיד עם קבלת דיווחים ראשונים על תחלואה בחצבת בירושלים, יצאו שירותי בריאות הציבור בעיר בשיתוף עם משרד הבריאות, במבצע חיסונים רחב היקף ברחבי העיר. "המבצע החל כבר ביוני וכלל: פעילות הסברתית הקוראת להורים להגיע להתחסן באמצעות הרשתות החברתיות", מציינים גורמים בעירייה, "והפצת פשקווילים לאוכלוסייה החרדית, פתיחת מוקדי חיסון בתחנות טיפות חלב בימי שישי ואחר צהריים, עיבוי תחנות עמוסות באחיות נוספות, פעילות משותפת עם חברת נטלי לחיסון ילדי בתי הספר, ופתיחת התחנות לקהל הרחב ללא תור לקבלת חסון בכל רחבי העיר. בתקופה זו חיסנו האחיות פי כמה וכמה ילדים מבשנה מקבילה".

מעיריית ירושלים נמסר: "עיריית ירושלים פועלת על פי הנחיות משרד הבריאות. אנו קוראים לתושבים לבוא להתחסן".


מי צריך להתחסן? במשרד הבריאות קוראים לאוכלוסיה המבוגרת שלא חלתה בעבר בחצבת, ולא קיבלה שתי מנות חיסון נגד הנגיף להתחסן. ילידי שנת 1956 ומבוגרים יותר – ההמלצה אינה חלהעליהם. מדובר על אנשים שנולדו בשנים 1977-1957 שנחשבים כמי שאינם מחוסנים או בעלי חיסון חלקי. ילדים בני שנה עד שש – משרד הבריאות ממליץ להקדים את קבלת מנת החיסון השנייה רק במידה והייתה חשיפה לנגיף.

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר