דני רופ, חורף בירושלים (צילומים: יעל צור, מתוך מגזין סיגאר, אוליבייה פיטוסי)
דני רופ, חורף בירושלים (צילומים: יעל צור, מתוך מגזין סיגאר, אוליבייה פיטוסי)

דני רופ ל"כל העיר": "ירושלים היא עיר הררית ולכן יש בה פחות הצפות מאזור המרכז"

חזאי חדשות 13 דני רופ בשיחה עם "כל העיר" על החורף הירושלמי - על מה שהיה ומה שצפוי; ומה אומר חזאי 'ירושמיים' בועז נחמיה על עונת הגשמים בעיר? והרי התחזית

פורסם בתאריך: 8.1.20 18:22

עונת חורף 2020 בירושלים התחילה חלשה, אך אחר כך הגבירה להילוך חמישי. אחרי שחודש נובמבר היה יחסית שחון, בחודש דצמבר עברו בירושלים מערכות חורפיות רציניות עמוסות במשקעים משמעותיים, שגרמו לגשמים רבים ולהצפות. לצד עוצמת החורף השנה – שלג עוד לא ירד על עירנו, כך שהשיא עוד לפנינו, אם בכלל. אז מה עוד צפוי במזג האוויר בחודשי החורף הירושלמי?

דני רופ, חזאי חדשות ערוץ 13, מספר בשיחה עם "כל העיר" על מצבה של העיר מבחינת הגשמים, והאם יש בכלל סיכוי לסופת שלגים גדולה כמו ב-2013.

"התחלנו את החורף רעוע ובמצב יבש", מציין רופ. "אבל בחודש וחצי האחרון ירדו גשמים רבים, מה שלא היה עד כה, והם איזנו את המצב. בנוסף, הכנרת עלתה ב-9 ס"מ. אם נשווה את מצבה של ירושלים מבחינת כמויות הגשמים שירדו בשנה שעברה בעיר נכון לתחילת-אמצע ינואר נראה כי השנה ירדו עד עכשיו כ-200 מ"מ גשמים, לעומת החורף בשנה שעברה שבו ירדו כ-250 מ"מ – הנתונים מתייחסים לזמן הנוכחי, ולא לסוף החורף".


 הצטרפו לקבוצת הוואטסאפ של "כל העיר עדכונים בזמן אמת9"

 "כל העיר" ירושלים בפייסבוק 

 "כל העיר" ירושלים – גם באינסטגרם

 תושבי ירושלים – יש לכם תלונה דחופה או משהו שחשוב לטפל בו? פנו למייל האדום של "כל העיר"[email protected]


דני רופ (צילום: יעל צור, מתוך מגזין סיגאר)

דני רופ (צילום: יעל צור, מתוך מגזין סיגאר)


"רק בשבת שעברה ירדה כמות יפה ומכובדת של 50 מ"מ גשמים בירושלים שזה יפה מאוד", מדגיש רופ. "כמובן שהכל עוד יכול להשתנות, והחורף עוד לא נגמר, אבל גם יכול להיות מצב ששלושה שבועות לא יהיו גשמים ויהיה רק קר".

כמו כן, רופ מתייחס למזג האוויר הגשום והסוער שגרמו לשיטפונות רבים שהגיעו לאזורים רבים ברחבי הארץ בסוף השבוע שעבר. "בערים מישוריות כמו תל אביב יש יותר סיכוי לשיטפונות, בשל העובדה שהן יותר קרובות לים, ובשל מיקומם הטופוגרפי. שיטפונות כמו שהיו במרכז לא יכולים להיות בירושלים ברמה כזאת בגלל המבנה ההררי של העיר, ירושלים עיר הררית ולכן יש פחות הצפות מאזור המרכז, וערים שקרובות לים".

הירושלמים והירושלמיות, כידוע, מחכים לחג השלג מדי שנה – מה צריך לקרות כדי שירושלים תהיה לבנה? "בשביל שתהיה סופות שלגים שוב כמו שהיה בשנת 2013, צריך טמפרטורות מתחת ל-0 ועננים שיורידו משקעים משמעותיים", מבהיר רופ, "בנוסף, על מנת שהשלג ייתפס ויצטבר כבעבר, צריך שירדו כמה שעות וימים שלג רצוף, אם יירד שלג כמה שעות בודדות בלבד הוא לא ייתפס. שלג כמו שהיה לפני כמה שנים, ייתפס רק בתנאים האלה".


חורף בירושלים (צילום: אוליבייה פיטוסי)

חורף בירושלים (צילום: אוליבייה פיטוסי)



בועז נחמיה, ירושמיים: "שלג אפשר לצפות רק שלושה ימים מראש"

בועז נחמיה, מייסד ומנהל אתר 'ירושמיים – עדכוני מזג אוויר בזמן אמת' מתייחס לנתוני הגשמים ולחורף הירושלמי עד עכשיו, ומוסיף כי "ראשית, דצמבר לא היה כל כך חודש גשום. אך הימים האחרונים של חודש דצמבר היו סוערים וזה בעצם החזיר אותנו למסלול", מציין נחמיה. "זה גלש לחודש ינואר, ועד עכשיו מזג האוויר החורפי והגשום נמשך, ונכון לזמן בירושלים עומדים מעל הממוצע מבחינת הגשמים – בימים האחרונים של סוף דצמבר זכינו ל-110 מ"מ גשמים, ועוד קצת בתחילת חודש דצמבר, לכן עד כה ירדו בסך הכל בסביבות 200 מ"מ גשמים בעיר".

"בנוסף לכך, במערכת החורפית האחרונה שהייתה בשבוע שעבר, לא היו רוחות חזקות וירדו גשמים רבים בירושלים". מוסיף ואומר נחמיה. " כל זה מראה כי המערכות פועלות כמו שצריך. יש לציין כי ובכל חורף ישראלי יש שבועיים-שלושה של יובש עם רוחות מעצבנות מכיוון שאנחנו קרובים למדבר, וברגע שאנו לא מקבלים אוויר קר מאירופה, האוויר במדבר מגיע אלינו חום ויובש".

לדברי נחמיה, בסך הכל החורף הכללי ובירושלים בפרט – עד כה עומד בציפיות, והגשמים שנערמו הינם מעל הממוצע. לסקרנים שרוצים לדעת האם יגיע שלג וירושלים שוב תהיה לבנה, נחמיה מדגיש כי שלג לא יקרה בקרוב.

"אנחנו בתנאים טובים ליצירת שלג, אך לבינתיים הוא לא יגיע", מציין ואומר נחמיה. "לפי התנאים ברגע שיש מזג אוויר יציב באירופה שמצביע על כך שבאתרי הסקי לא יורד שלג ואין במערב אירופה גשם, כתוצאה מכך הרבה פעמים מזג האוויר הסוער מגיע לכאן, והקור שמגיע אלינו ומביא עמו את השלג שלא מגיע לאירופה מכיוון ששם ישנו מזג אוויר יציב ללא גשמים ושלגים – אך חשוב להדגיש ששלג נכון לזמן זה לא יגיע, וזה לא עתיד לקרות בימים הקרובים, וכמו שציינתי בעבר שלג אפשר לצפות רק שלושה ימים מראש".


בועז נחמיה (צילום: פרטי)

בועז נחמיה (צילום: פרטי)


מה צפוי בהמשך חודשי החורף הירושלמי?

"החורף בזמן האחרון הוא בריא, והמגמה הקרובה הינה הפחתה בגשמים", מסכם נחמיה. "החל משבוע הבא אנו נרגיש בפחות גשמים. אך, החורף הזה לא נחשב כשחון, אנחנו עומדים מעל הממוצע מבחינת הגשמים, הכנרת עולה בקצב אדיר, והנחלים בצפון זורמים בקצב מעולה. כמובן שאי אפשר לדעת עדיין מה החודשים הבאים יביאו. יכול להיות מצב שחודש פברואר יהיה יבש מבחינת הגשמים, צריך להבין – חודש שנחשב קר לא אומר שהוא יהיה גשום".




תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

תגובה אחת
  1. דמי

    אל תדאג דני עיריית ירושלים הכושלת עושה כל שביכולתה להרוס את הניקוז הטבעי של העיר…

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר