תמר ויהודה כדורי ז"ל (צילומים: מתוך פייסבוק, באדיבות כיכר השבת)
תמר ויהודה כדורי ז"ל (צילומים: מתוך פייסבוק, באדיבות כיכר השבת)

כארבע שנים לאחר הרצח: עיריית ירושלים תקרא רחוב על שמם של תמר ויהודה כדורי ז"ל

ועדת השמות העירונית צפויה לאשר ביום ראשון רחוב על שמם של בני הזוג אשר נרצח על ידי מחבל דאעש בינואר 2019. ראש העיר ליאון: "מודה על הזכות שניתנה לי להנציח אותם"

פורסם בתאריך: 20.10.22 20:39

בינואר 2019 נרצחו באכזריות תמר ויהודה כדורי ז"ל בביתם שברחוב מרדכי אלקחי בארמון הנציב. במשך למעלה משלוש שנים היה הרצח תעלומה בלתי פתורה, כאשר למשטרת ירושלים לא היה קצה חוט באשר לרוצח האכזרי של בני הזוג, כשבין היתר נחשדו גם בני משפחתם של בני הזוג בביצוע הרצח.

כעת, כארבע שנים לאחר הרצח וכחצי שנה לאחר שהרוצח, פעיל דאעש שרצח גם עובד זר, נתפס – החליטה עיריית ירושלים להנציח את שמם של תמר ויהודה כדורי ז"ל, באמצעות שם שייקרא על שמם בארמון הנציב.


לעדכונים אחר כל הידיעות הכי חמות>>

הורידו את אפליקציית "כל העיר" באנדרואיד

הורידו את אפליקציית "כל העיר" באייפון


ועדת השמות העירונית צפויה לאשר ביום ראשון הקרוב (23.10) את הנצחתם של בני הזוג כדורי. מדובר יהיה על מעלה מדרגות בצומת הרחובות דוד רזיאל ומרדכי אלקחי (הרחוב שבו התגוררו בני הזוג) בשכונת ארמון הנציב.

תמר ויהודה כדורי ז"ל התגוררו בארמון הנציב משנת 1983 ועד שנרצחו. יהודה ז"ל היה רואה חשבון מוכר ותמר ז"ל הקדישה את חייה לגידול הילדים.

ראש העיר משה ליאון, יו"ר ועדת השמות העירונית, מציין כי "הרצח של הזוג כדורי זיעזע את המדינה כולה. מחבל שנכנס לתוך בית ורוצח, זה לא נתפס. בישרתי לאחים על כוונת הוועדה, שצפויה לאשר את המיקום והעיטור ביום ראשון הקרוב והם קיבלו את הבשורה בהתרגשות רבה. אני מודה על הזכות שניתנה לי להנציח אותם".


תמר ויהודה כדורי ז"ל (צילומים: מתוך פייסבוק, באדיבות כיכר השבת)

תמר ויהודה כדורי ז"ל (צילומים: מתוך פייסבוק, באדיבות כיכר השבת)


@@@

הרצח האכזרי של תמר ויהודה כדורי ז"ל נודע למשטרה ב-13.1.2019, זאת לאחר שבני משפחתם לא הצליחו להשיג אותם במשך מספר ימים. צוותי כבאות והצלה שהוזעקו לדירה ברחוב מרדכי אלקחי נכנסו לדירה דרך המרפסת – ואז גילו את בני הזוג עם סימני אלימות קשים על גופם.
כאמור, למשטרת ירושלים לא היה מושג קלוש באשר לזהות הרוצח והיא גיששה את דרכה באפלה. בתחילה עלה החשד כי עובד ניקיון, תושב מזרח ירושלים, שהעוסק בסמוך לבניין שבו אירע הרצח הוא החשוד ברצח אבל הוא שוחרר. עוד נעצרו על ידי החוקרים – קרוב משפחה של תמר ויהודה ז"ל ורעייתו – אך גם הם שוחררו. כמו כן, חשוד לרגע היה העבריין אלי אריש, אשר נעצר ושוחרר בחשד למעורבות ברצח – וגם אם הוא שוחרר לאחר שלמשטרה לא היו ראיות.

 

 

עד כמה למשטרה לא היה מושג קלוש? בחודש ינואר האחרון, מעט לפני ציון יום השנה השלישי לרצח, פורסם כי חלה התקדמות משמעותית בחקירת המשטרה, אולם גם זו התמסמסה ולבסוף – בדרך מקרה כאמור – נעצר בחודש אפריל 22 המחבל ואסים אסעיד כשוהה בלתי חוקי, ורק אז התברר כי הוא האחרי לרצח של בני הזוג כדורי ז"ל, לרצח של אזרח מולדבי בשם איוון טרנובסקי במרץ 22, ולפציעתה של הנערה הדר בצלאל יממה לפני רצח בני הזוג כדורי. הזירות כולן, יש לציין,היו בשכונת ארמון הנציב.


המחבל וסים אסעיד (צילום: דוברות המשטרה)

המחבל וסים אסעיד (צילום: דוברות המשטרה)


אסעיד, פלסטיני תושב חברון, נתפס בחודש מרץ 22, לאחר שביצע רצח נוסף בארמון הנציב – זה של האזרח המולדבי טרנובסקי. הוא נעצר מספר שעות לאחר הרצח באזור צפון ירושלים, בחשד שהינו שוהה בלתח חוקי בעת שניסה לחצות את גדר ההפרדה. ברשותו נתפסה סכין.

מהמשטרה נמסר אז כי "אסעיד הועבר לחקירת שב"כ בשל היותו מזוהה עם ארגון המדינה האסלאמית (דאע"ש) ובשל חשד למעורבותו בפעילות טרור ובכוונה לביצוע פיגוע. הוא נעצר ארבעה ימים לאחר ששוחרר ב-17.3.22 ממעצר מנהלי של למעלה משנתיים בשל מעורבותו בפעילות טרור – שאינה נוגעת למעשים המפורטים. במהלך חקירה משותפת שנוהלה בשבועות האחרונים במשטרה ובשב"כ, עלה החשד שאסעיד קשור לרצח איוון טרנובסקי ופציעת אדם נוסף בדירה בירושלים שאירע מספר שעות קודם למעצרו. בחקירה נאספו ממצאים וראיות הקושרות את המחבל לביצוע המעשה על רקע לאומני. במסגרת פעולות חקירה נוספות שבוצעו, עלה בחקירתו בשב"כ ויחידה המרכזית של מחוז ירושלים כי במהלך ינואר 2019 רצח אסעיד את בני הזוג תמר ויהודה כדורי ז"ל בדקירות סכין בביתם בירושלים בפיגוע דקירה. עוד עלה כי יום קודם לכן ניסה אסעיד לדקור נערה נוספת באותו אזור והוביל לפציעתה, זאת גם כן על רקע לאומני".


רוצים גם לסגור עסקה? היכנסו ללוח הנדל"ן של ירושלים

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר