(צילום: דוברות הדסה)
(צילום: דוברות הדסה)

הדסה: הרופא הטיס ללידת חירום – התינוק של לאה ניצל

החלטה מהירה של רופא בכיר במערך נשים ויולדות בהדסה ליילד בלידת חירום את התינוק של לאה בואנבידה, שמתגוררת באילת הרחוקה, היא זו שהצילה את חייו. "הוא הציל את התינוק, הוא הציל אותנו!", אמרה לאה בהתרגשות

פורסם בתאריך: 21.11.22 14:53

ההחלטה של ד"ר דורון כבירי, רופא בכיר במערך נשים ויולדות בהדסה, ליילד בלידת חירום את התינוק של לאה – היא זו שהצילה את חייו. הפג הקטן נולד בריא ובמצב יציב ומתאושש במהירות לשמחת בני המשפחה.


לעדכונים אחר כל הידיעות הכי חמות>>

הורידו את אפליקציית "כל העיר" באנדרואיד

הורידו את אפליקציית "כל העיר" באייפון


לאה בואנבידה נולדה וגדלה באורוגוואי ועלתה לישראל מתוך אהבה למדינת ישראל. כיום היא מתגוררת באילת הרחוקה, עם בעלה אלי, שעלה מוונצואלה, ועם ילדיהם. במהלך ההריון, שהוגדר בסיכון גבוה ולווה באתגרים לא מעטים, נזקקה לאה לרופא שילווה את כל התהליך ויוודא שהיא תגיע ללידה מוכנה ובטוחה וישמור על בריאותה ובריאות העובר.

"למרות שאני גרה באילת, הגעתי למעקב הריון בסיכון אצל ד"ר דורון כבירי בהדסה עין כרם", היא מספרת. "שמעתי עליו מהרבה מכרים וידעתי שאני מוכנה להגיע רחוק מאוד כדי להיות רגועה ובטוחה בידיים הכי מקצועיות שיש אצל רופא שמתמחה בליווי הריון בסיכון. סבלתי ממצב רפואי מורכב וחציתי את הארץ כדי להגיע אליו. ידענו, אני ובעלי שלא לוקחים ריזיקה בכזו סיטואציה רגישה".

חודש לפני הלידה אושפזה במחלקת נשים בהדסה עין כרם, תחת השגחה קפדנית של הצוות להריון בסיכון גבוה. "כל הצוות במחלקה דאג לי, הייתי מאושפזת הרבה זמן ושמרו עליי בחום ובדאגה", היא מתארת. "דינה ורבקה, העובדות הסוציאליות של בית החולים, עזרו לנו מאוד וסייעו בכל מה שרק אפשר בימים המורכבים שעברו עלינו, כשאנחנו רחוקים מהבית. גם האחיות במחלקה לא עזבו אותי לרגע".

לאחר שהות של כמעט חודש במחלקה, כשהייתה בשבוע 34, אובחנה התדרדרות והחמרה במצב העובר. ד"ר דורון כבירי, מנהל מרפאת הריון בסיכון ומניעת לידה מוקדמת בהדסה, ביצע הערכת מצב מהירה והחליט כי אין מנוס – יש לבצע לידת חירום בהולה בניתוח קיסרי על מנת לשמור על חיי העובר ועל בריאותה של האם. ההחלטה הזו, היא זו שהצילה את התינוק של לאה ואלי. התינוק שלהם נולד במצב תקין ויציב והועבר לפגייה בהדסה עין כרם.

"לאה הגיעה אלינו מאילת הישר לאשפוז במחלקה להריון בסיכון גבוה בהדסה עין-כרם כשהיא בשבוע 30 להריונה", מסביר ד"ר כבירי. "בשל שילוב של מחלות רקע אימהיות והפרעה קיצונית בגדילת העובר, מעקב ההריון היה הדוק והחלטות התקבלו על בסיס יומי. התאמצנו מאוד להאריך את משך ההריון, ואכן עשינו זאת עד שבוע 34 ולבסוף יילדנו תינוק בריא. המקרה של לאה ממחיש את שיתוף הפעולה יוצא הדופן שקיים בין היחידות השונות בהדסה, ובזכותו מקרי קיצון דוגמת המקרה שלה מנוהלים תוך שמירה על בטיחות האם והיילוד. צוות רב-תחומי שכולל רופאים מומחים בתחום רפואת האם והעובר, אחיות, מיילדות ועובדות סוציאליות משלב מצוינות ומקצוענות רפואית יחד עם טיפול מכיל ותומך ליולדת ולמשפחתה בתקופת האשפוז ועד ללידה הנכספת.

"בנובמבר אנו מציינים את חודש המודעות הבינלאומי לפגים, ובהקשר זה חשוב להזכיר כי המרכז למניעת לידה מוקדמת בהדסה עין-כרם נותן את המענה הטוב ביותר לנשים הנמצאות בסיכון ללידה מוקדמת, ושם את מכלול המעקב והטיפולים תחת קורת גג אחת ובכך מאפשר הריון ולידה בטוחים יותר".

"הוא הציל את התינוק, הוא הציל אותנו!", קוראת לאה בהתרגשות. "זכיתי בו וזכיתי בכל הצוות, אחד אחד מדהימים, מהרופאות והרופאים, האחיות ועד הטכנאים. אנחנו מעריכים מאוד את השמירה ההדוקה עליי. אין לנו מילים לתאר כמה אנחנו מודים לכולם ולד"ר דורון על כל מה שעשה עבורנו. קראנו לבן שלנו שלום דניאל, כמו הסבא, אבל כולם קוראים לו בשם החיבה צ׳ארלי, בדיוק כמו שהם קוראים גם לסבא".

מחפשים דירת גן במרכז העיר? היכנסו ללוח הנדל"ן של ירושלים

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר