הרכבת הקלה במרכז העיר, אוטובוס ברחוב דרך חברון (צילומים: אוריה תדמור, מיכל פתאל)
הרכבת הקלה במרכז העיר, אוטובוס ברחוב דרך חברון (צילומים: אוריה תדמור, מיכל פתאל)

ההנחיות עולות מדרגה: הרכבת הקלה והאוטובוסים יופסקו בשעות הערב ובסופי השבוע

משרד התחבורה החליט להפסיק את פעילות התחבורה הציבורית בשעות הערב ובסופי שבוע, מחשש להתפשטות הקורונה; במהלך היום יופעלו האוטובוסים, הרכבת הקלה והקו המהיר לת"א רק למרכזים חיוניים ולמרכזי תעסוקה

פורסם בתאריך: 17.3.20 15:49

לצד ההנחיות החדשות של משרד הבריאות שאוסרות לצאת לפארקים ולקניונים – כעת, במשרד התחבורה החליטו כי התחבורה הציבורית תפסיק את פעילותה בשעות הערב ובסופי שבוע.

מנהל הרשות הארצית לתחבורה ציבורית אמיר אסרף הנחה, באישור שר התחבורה בצלאל סמוטריץ ומנכ"לית המשרד קרן טרנר, על הפסקת התחבורה הציבורית – הרכבת הקלה בירושלים, אוטובוסים וקו הרכבת, בכל ערב.


 הצטרפו לקבוצת הוואטסאפ של "כל העיר עדכונים בזמן אמת 13"

 "כל העיר" ירושלים בפייסבוק 

 "כל העיר" ירושלים – גם באינסטגרם

 תושבי ירושלים – יש לכם תלונה דחופה או משהו שחשוב לטפל בו? פנו למייל האדום של "כל העיר"[email protected]


במשרד התחבורה מציינים כי החל מהערב, שלישי, תופסק התחבורה בשעה 22:00 ומיום רביעי, ובכל יום החל מהשעה 20:00 בערב ועד לפנות בוקר. בנוסף התחבורה הציבורית תפסיק לפעול בסופי השבוע החל מיום חמישי בשעה 20:00 ותחזור לפעילות לפנות בוקר אור ליום ראשון.


הרכבת בתחנת האומה בירושלים (צילום: שלומי כהן)

הרכבת בתחנת האומה בירושלים (צילום: שלומי כהן)


כמו כן, במהלך היום התחבורה הציבורית תפעל עד לשעה 20:00 והיא תגיע רק למקומות חיוניים ובהם מרכזי תעסוקה, מרכולים ומרכזי הקניות, קופות החולים ובתי החולים. "גורמי המקצוע במשרד התחבורה בהנחיית משרד הבריאות החליטו להפסיק את התחבורה הציבורית למקומות שאינם חיוניים ובהם מוסדות חינוך", נמסר ממשרד התחבורה. "אנשי המקצוע ברשות הארצית לתחבורה ציבורית בשיתוף מפעילי התחבורה הציבורית מעדכנים את מפות הקווים, ובוחנים את נחיצותו של כל קו תחבורה. ובהתאם יופסקו כל קווי התחבורה אל מקומות הבילוי, קווי הלילה, קווי הסטודנטים והתלמידים ואל מוסדות הלימוד. בכל העת נערכת בחינה של השימוש וצרכי הנוסעים".

נהגי התחבורה הציבורית נקראים להצטייד בחומרי חיטוי אישיים ובהם אלכוג'ל. כמו כן, ציבור הנוסעים מתבקש להישמע להנחיות, לא להשתמש בשורה הקרובה לנהג ולשמור עד כמה שניתן על מרווחים מנוסעים אחרים, ובעיקר, להשתמש בתחבורה הציבורית רק לנסיעות חיוניות.

כל המידע על השינויים בתחבורה הציבורית זמין לציבור במוקד הטלפוני *8787 באתר https://bus.gov.il/ ובאפליקציות היעודיות ובאתרי המפעילים ובאתר הרכבת https://www.rail.co.il/.

שר התחבורה בצלאל סמוטריץ מוסר: "מה שעומד לנגד עינינו זה בריאות אזרחי ישראל ושימור מקסימום רציפות תפקודית עבור המשק בהתאם לנסיבות. אנחנו עושים כל שביכולתנו למזער את הפגיעה באזרחים וביכולת להתנייד לעבודה בעזרת תחבורה ציבורית אך מורידים למינימום את התחבורה הציבורית שנועדה לשימושים אחרים. אני פונה לאזרחי ישראל, אני מבין את הקושי, אנחנו בימים קריטים, אנא, הימנעו מנסיעה בתחבורה ציבורית ושמרו על הנחיות משרד הבריאות".

בתוך כך, במשרד התחבורה מציינים כי בימים האחרונים חלה ירידה משמעותית של עשרות אחוזים במספר המשתמשים בתחבורה הציבורית, וזאת בעקבות קריאת משרדי התחבורה והבריאות לצמצם נסיעות שאינן הכרחיות. בחינת נתוני הנוסעים מראה כי חלה ירידה של כ-50 אחוזים במספר הנוסעים. גורמי המקצוע ברשות הארצית לתחבורה ציבורית מעריכים כי מספר הנוסעים ימשיך לרדת בימים הקרובים".




תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

תגובה אחת

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר