ראש העיר ניר ברקת (צילום: דוברות הכנסת, יצחק הררי)
ראש העיר ניר ברקת (צילום: דוברות הכנסת, יצחק הררי)

ברקת החליט סופית: לא מתמודד פעם נוספת על ראשות העיר

את ההכרזה הרשמית ימסור ראש העיר ניר ברקת ביום ראשון הקרוב, 25.3, באמצעות הודעה שיעביר או במסיבת עיתונאים שתכונס

פורסם בתאריך: 21.3.18 15:30

ראש העיר ניר ברקת החליט סופית כי הוא הולך להתמודד על מקום בצמרת הליכוד, ולא יתמודד לקדנציה שלישית על ראשות העיר ירושלים. ברקת לא יתמודד על ראשות הממשלה מול בנימין נתניהו, אך, כן בכוונתו להתמודד על מקום גבוה בצמרת הליכוד. ברקת צפוי להודיע על כך באופן רשמי ביום ראשון הקרוב, 25.3, באמצעות מסירת הודעה או במסיבת עיתונאים שתכונס.

הבחירות המוניציפליות למועצת העירייה ולראשות העיר צפויות להיערך בסוף אוקטובר (30.10.18). במידה ויפרוש כבר בקרוב, תצטרך מועצת העיר למנות ראש עיר זמני, עד לקיום הבחירות.

ובינתיים, מה הסיכוי של ברקת להתברג במקום טוב למעלה בליכוד? ברקת טוען שיש לו כ-10,000 מתפקדים בליכוד, ובשיחות עם "כל העיר" העריכו כמה פרשנים פוליטיים בכירים כי לברקת יש סיכוי לא רע להתברג בעשירייה הראשונה של מפלגת השלטון.

ראש העיר ניר ברקת (צילום: אוליבייה פיטוסי)

ראש העיר ניר ברקת (צילום: אוליבייה פיטוסי)

כעת, מי שצפוי להודיע באופן רשמי על מועמדותו לראשות העיר, כפי שפורסם ב"כל העיר", הוא משה ליאון, מחזיק תיק המינהלים הקהילתיים. ההכרזה צפויה ליום שלישי הבא, 27.3, במהלך הרמת הכוסית לחג הפסח במלון קראון פלזה. בסיבוב הקודם – הבחירות לראשות העיר שנערכו ב-2013, כזכור, הפסיד ליאון לברקת, וזאת למרות שנחשב לשליחם של השרים אביגדור ליברמן ואריה דרעי. למרות שרבים ציפו שיעזוב את העיר, ליאון נשאר כאן בחמש השנים האחרונות והחל לעבוד, בתחילה מתוך האופוזיציה ולאחר מכן כמחזיק תיק כשהצטרף לקואליציה של ברקת.

לגבי סגן ומ"מ ראש העיר מאיר תורג'מן, נראה שהוא יצא מהמשחק הפוליטי. תורג'מן, נתון כרגע במעצר בית, בעקבות חשדות שעומדים נגדו בגין עבירות לכאורה של לקיחת שוחד, הלבנת הון ושימוש לרעה בכוח המשרה – בשתי פרשות שונות – המלון בכורש ואולם הארטמיסיה.

מועמד נוסף לראשות העיר – עופר ברקוביץ', יו"ר סיעת התעוררות, מכוון השנה להכפיל את כוחה של הסיעה מ-4 מנדטים ל-8 מנדטים. הצפי הוא שהתעוררות יקבלו בין 6 ל-8 מנדטים. לגבי ראשות העיר – ברקוביץ הכריז כי הוא מתכוון לרוץ עד הסוף, ולדבריו הוא "מתכוון להיות המועמד הציוני המוביל לראשות העיר, ולאחד את כל הציבור הירושלמי הסבלני – חילונים, דתיים, חרדים וכל מי שאכפת לו מירושלים", כך אמר בראיון ל"כל העיר".

מועמד נוסף ששמו ותמונתו מתנוססים על בניינים בכניסה לעיר הוא עו"ד אבי סלמן, לשעבר יועצו של ברקת, המבטיח לטענתו לבנות כ-100 אלף יחידות דיור בעיר. גם עו"ד יוסי חביליו, לשעבר היועץ המשפטי של עיריית ירושלים, מתמודד להיות ראש העיר הבא תחת הסלוגן: "חביליו. מצילים את ירושלים".

אולם, ככל הנראה זו לא עומדת להיות הרשימה הסופית. בבורסת השמות נמצאים בין השאר – חבר הכנסת לשעבר אראל מרגלית, ירושלמי, שנחשב לאחד היזמים המובילים בארץ, שהקים את קרן הון הסיכון JVP. שמו של מרגלית כמועמד פוטנציאלי לראשות העיר עלה גם בבחירות 2008 וגם ב-2013. מרגלית התמודד פעמיים בבחירות לראשות מפלגת המחנה הציוני, אך לא הצליח להיבחר. באוקטובר הודיע מרגלית על פרישה מהחיים הפוליטיים בכנסת.

בנוסף, גורמים פוליטיים מספרים כי שמו של השר לירושלים ולמורשת ולהגנת הסביבה זאב אלקין, עלה כמועמד פוטנציאלי לראשות העיר. אלקין, אם ירצה לבצע מהלך שכזה יצטרך קודם כל להעביר את כתובתו לירושלים, הרי שכרגע הוא מתגורר בגוש עציון.

אבל השחקן החזק של הבחירות יכול להיות בכלל סגן ראש העיר יוסי דייטש (יהדות התורה), שיהנה מתמיכת הרחוב החרדי ויכול אף להתחבב על הרחוב החילוני ופשוט לטרוף את כל הקלפים.

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

4 תגובות
  1. נמר

    הגיע הזמן שברקת יפנה את כסאו די מספיק שבענו נראה שברקוביץ יוכל לאחות את הקרעים בעיר ללא אינטרסים המתמודדים האחרים כבר הרבה שנים בסרט צריך שינוי

  2. יודע דבר

    טוב מאוד, הנזק שגרם אדיר, ריסק את החברה היצרנית של ירושלים ומתגאה בכך שירושלים הפכה לעניה יותר. המאבק שלו מול האוצר רק הזיק לעיר, שלא לדבר על תרומתו המכרעת להתחרדות שכונות חילוניות. יאללה הביתה.

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר