נמלי אש (צילום: אורי שלום, המשרד להגנת הסביבה)
נמלי אש (צילום: אורי שלום, המשרד להגנת הסביבה)

הדאגה בחלק מהמשתלות בירושלים: גילוי מקרים של נמלת האש הקטנה

נמלת האש הקטנה, שמוגדרת כאחד ממאה המינים הפולשים המסוכנים לסביבה, התגלתה במספר משתלות באזור ירושלים. במשרד להגנת הסביבה מזהירים הבוקר

פורסם בתאריך: 12.5.19 12:37

הדאגה בקרב חלק מהמשתלות בירושלים: בשלושה מוקדים לפחות דווח על גילוי של נמלת האש הקטנה. מדובר בזן של נמלה פולשנית, שעלולה לעקוץ בני אדם ולגרום לכאבים חזקים. כמו כן, עלולה נמלת האש הקטנה לפגוע בחיות בית.

היום בבוקר, הודיע המשרד להגנת הסביבה על זיהוי שלושת המוקדים בעיר. בהודעתו נמסר כי שניים מהמוקדים התגלו כבר לפני כחודשיים, ואילו במשתלה שלישית באזור ירושלים התגלתה נמלת האש הקטנה בימים האחרונים. היום, ראשון (12.5) מתריע המשרד להגנת הסביבה כי במשתלת עין כרם שבבית הספר האזורי חקלאי עין כרם התגלה מוקד נוסף של נגיעות נמלת האש הקטנה. לאחר פניית "כל העיר" נמסר מהמשרד להגנת הסביבה כי המשתלות בהן נמצאה נמלת האש הן משתלת 'פולק' בסמוך ליישוב מסילת ציון ומשתלת 'ירוק במדבר' בתקוע. במשרד מציינים עוד כי יש חשש להימצאות נמלת האש הקטנה בירושלים, ביישובי גוש עציון וביישובי מטה יהודה. בהודעתו מבקש עוד המשרד מתושבי העיר אשר רכשו עציצים ושתילים ממשתלות בירושלים והסביבה לבדוק אותם היטב.

נמלת האש הקטנה מוגדרת כאחד ממאה המינים הפולשים המסוכנים ביותר לסביבה. היא אמנם אינה מעבירה מחלות, אך עקיצותיה מכאיבות ויוצרות מעין כוויה. גודלה של נמלת האש הינו 1 – 1.5 מ"מ. המלכות גדולות יותר ומגיעות לכחצי ס"מ. הכאב מעקיצת נמלת האש הקטנה מתואר כצריבה נקודתית שנמשכת מספר שעות ולעיתים מספר ימים.



  • תושבי ירושלים – יש לכם תלונה דחופה או משהו שחשוב לטפל בו? פנו למייל האדום של "כל העיר" [email protected]

בחודש פברואר התריע המשרד להגנת הסביבה על זיהוי מוקדים של הימצאות נמלת האש בשתי משתלות באזור ירושלים, כעת, כאמור, התגלה מוקד נוסף. "מחוז ירושלים במשרד עוקב אחר הנושא באופן רציף, ויעדכן במידת הצורך", מציינים במשרד להגנת הסביבה. "הציבור הרחב ומשתלות אשר רכשו עציצים ושתילים מהמשתלה שבה התגלה המפגע ומהמשתלות הנוספות שדווחו בעבר, מתבקשים לנקוט ערנות ולבדוק נגיעות בנמלת האש. בנוסף, כל המבחין במפגע זה בסביבתו הקרובה, מתבקש לעדכן את הרשות המקומית בתחומו ואת המשרד, ולקבל הנחיות כיצד לטפל במפגע ולהימנע מהתפשטותו".



יש לציין כי בנוסף לנזק לאדם, נמלת האש, שצבעה אדום-כתום, מהווה סכנה למגוון הביולוגי: הנמלה גורמת להפרת האיזון הקיים בטבע ועלולה לפגוע באופן מסיבי באוכלוסיית בעלי חיים קטנים, בחרקים ובצומח באזור מחייתה, ובכך להשפיע על אוכלוסיות בעלי חיים הניזונים מהם, ולפגוע במארג האקולוגי המקומי.

במשרד להגנת הסביבה מוסיפים כי "החל מינואר 2019 המשרד להגנת הסביבה מעניק תו איכות, בשיתוף מכון התקנים, למשתלות אשר פועלות להגנה על הסביבה בתחום שמירת המגוון הביולוגי המקומי ונמנעות מהחדרת מינים פולשים ומטפלות במוקדי מזיקים באופן יעיל וסביבתי".

***

כיצד מתמודדים עם נמלת האש?
במשרד להגנת הסביבה מציינים כי בישראל רשומים שישה תכשירים המיועדים להדברת נמלת האש הקטנה. תכשירים אלו הם פיתיון רעיל אותו אוספות הנמלים לקן.

רשימת התכשירים המאושרים נגד נמלת האש הקטנה ומותרים לשימוש הקהל הרחב:
1. גרנולר, פיתיון גרגרי מוכן לשימוש.
2. סייג' פרו, פיתיון גרגירי מוכן לשימוש.
3. אדוויון, פיתיון גרגירי מוכן לשימוש.
4. C900 (הימנופטר), פיתיון גרגרי מוכן לשימוש.
5. בזלת, פיתיון גרגרי מוכן לשימוש.
6. פרו ג'ל, פיתיון ג'ל מוכן לשימוש.

כטיפול ראשוני מומלץ להדביר את נמלת האש הקטנה בעזרת פיתיונות גרגריים מחוץ לבית – בכל שטח הגינה והחצר. אם טיפול זה לא פתר את הבעיה ניתן לפזר פיתיונות גרגריים או פיתיון ג'ל גם בתוך הבית.

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

2 תגובות
  1. חביבה

    חבל שאתם לא מפרסמים בכתבה את שמות המשתלות בהם התגלתה הנמלה הזאת…. ככה אנשים שרכשו משם ישימו לב אם יש להם את הנמלה הזאת בסביבתם..

  2. דן

    כמה טוב לשלם מיסים ולקבל שירות. "מצאנו מפגע אבל לא נגיד לכם איפה." חוצפה שלא תאמן של המשרד לאיכות הסביבה.

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר