הרכבת הקלה, גבעת שאול (צילומים: מאיר אליפור, אמיל סלמן)
הרכבת הקלה, גבעת שאול (צילומים: מאיר אליפור, אמיל סלמן)

פרויקט הרכבת הקלה בהר נוף ובגבעת שאול: מה תוקע את תחילת העבודות?

ל"כל העיר" נודע כי בעקבות החשש מכאוס תחבורתי, בשל הכוונה לחסום שתי כניסות לשכונת הר נוף, בעירייה מעכבים את תחילת העבודות. כיצד זה ייפתר?

פורסם בתאריך: 20.6.19 18:46

תחילת העבודות להקמת קו הרכבת הקלה לגבעת שאול ולהר נוף מתעכבת. הסיבה? יו"ר הוועדה המקומית לתכנון ולבנייה סגן ראש העיר אליעזר ראוכברגר (דגל התורה) חושש מכאוס תחבורתי באזור, על רקע הכוונה לחסום שתי כניסות לשכונת הר נוף, מתוך שלוש כניסות פעילות.



ל"כל העיר" נודע כי ראוכברגר קיים השבוע פגישה בהולה בנושא בהשתתפפות גורמי מקצוע ותושבים בהר נוף, על מנת לעמוד על פתרונות תחבורתיים ולהוציא לדרך את העבודות התקועות. למעשה, כיום ישנן שלוש כניסות להר נוף – מרחוב בית הדפוס, מרחוב כנפי נשרים וכניסה נוספת 'אחורית' דרך יער ירושלים. בימים אלה החלו עבודות התשתית להקמת הקו הירוק של הרכבת הקלה, כאשר אחת השלוחות אמורה להגיע להר נוף דרך רחוב כנפי נשרים עד הכיכר בכניסה לשכונה. כמו כן, בקרוב תיחסם הכניסה האחורית למשך 18 חודשים בעקבות סלילת כביש 16 שמיועד ליצור כניסה חדשה לעיר החל ממחלף מוצא ועד לגבעת מרדכי, ורק בעוד כשנה וחצי צפויות העבודות להסתיים.

המוקש: לצורך עבודות התשתיות להקמת הקו שצפויות להימשך לפחות שנתיים, צפויים שיבושים קשים ברחוב כנפי נשרים, מה שצפוי להגביר דרמטית את הלחץ בכניסה לשכונה, בפרט מאחר שבמקביל, כאמור, תיסגר גם הכניסה מהיער.


הישיבה הבהולה שנערכה במשרדו של סגן ראש העיר ויו"ר הוועדה המקומית לתכנון ולבנייה אליעזר ראוכברגר (צילום: פרטי)

הישיבה הבהולה שנערכה במשרדו של סגן ראש העיר ויו"ר הוועדה המקומית לתכנון ולבנייה אליעזר ראוכברגר (צילום: פרטי)


המקטע לשכונה משתרע מצומת בן דור – לאורך רחוב כנפי נשרים ועד מסוף הר נוף. אורך המקטע: שני קילומטרים. לפי התוכנית במרץ 2022, לאחר סיום עבודות התשתית, יונחו המסילות בקו. אולם, נראה כי בשל העיכוב שנרשם לתחילת העבודות ייתכן והמועד יידחה.

הערב, חמישי, בשעה 20:00, ייערך במינהל הקהילתי בהר נוף מפגש תושבים ביוזמת ראוכברגר ובהשתתפות גורמי המקצוע בעירייה ובהם מהנדס העיר, יחד עם מחזיק תיק תחבורה דוד זוהר (ש"ס).

"מדובר בעבודות שיימשכו למעלה משנתיים", אומר ראוכברגר בשיחה עם "כל העיר", "חובה עלינו לעשות כל מה שניתן כדי להקל במקסימום האפשרי על עשרות אלפי תושבי הר נוף, על הסוחרים בשכונות ועל כל הבאים לאורך רחובות כנפי נשרים ובית הדפוס. נעשה כל מה שניתן, והעבודות ייצאו לדרך רק אחרי שנהיה בטוחים שעשינו את המקסימום האפשרי לצמצום הפגיעה באורח חייהם של התושבים. אם כי ברור שבסופו של דבר נדרשת מידה רבה של סבלנות מצד התושבים בתקופה זו, כאשר בסופן הרכבת שתגיע לאזור תקל ותטיב משמעותית עם עומסי התחבורה הרבים הקיימים באזור".


סגן ראש העיר אליעזר ראוכברגר, יו"ר הוועדה המקומית לתכנון ולבנייה (צילום: פרטי)

סגן ראש העיר אליעזר ראוכברגר, יו"ר הוועדה המקומית לתכנון ולבנייה (צילום: פרטי)


בישיבה הראשונית שנערכה בלשכתו של ראוכברגר בהשתתפות כל הגורמים הרלוונטיים, כולל צוות המינהל הקהילתי של הר נוף, הוצגו מספר חלופות אפשריות להקלה על זרימת התנועה עבור תושבי הר נוף וכן הסוחרים וכל הציבור שמגיע לאזור הרחובות כנפי נשרים ובית הדפוס, כולל לאולמות החתונות הרבים באזור, כגון הרחבת המסלולים ברחוב בית הדפוס ושיפור התנועה ברחוב באמצעות ביטול מקומות חניה. כמו כן, עוד הודגש בישיבה כי על שלבי העבודות להיות מבוצעים באופן מוקפד ללא כל דחיות ועיכובים מיותרים.

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

3 תגובות
  1. חוצפה

    רוצים לעשות להם מצור שנים בשביל רכבת שתפעל אולי עוד 20 שנה לידם

  2. ירושלמי מודאג

    ירושלים זאת העיר עם ההגירה השלילית הגדולה ביותר. רוב התושבים המשכילים עוזבים לאט לאט. מצחיק שדואגים לתחבורה בעיר לעוד 10 שנים כאשר בעוד 10 שנים לא ישאר מי שישלם ארנונה.

  3. תלמדו דחיית סיפוקים מהי

    תמיד יש איזה אידיוט שתוקע את העבודות ברגע האחרון, יוצר עיכובים של שנים וגורם לסבל מתמשך לתושבים, עליהם הוא "מגן" כביכול. כך גרמה העירייה להתמשכות העבודות על הקו האדום ועיכבה את פתיחתו בשנים ארוכות.

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר