סמוך לדירתו של הקשיש שנמצא מת בדירתו (צילום: דוברות זק"א)
רחוב זבולון המר (צילום: דוברות זק"א)

מות הקשיש הערירי במשכנות האומה – השכנים בהלם: "איך לא היינו עם יד על הדופק?"

יום לאחר מציאת גופתו של הדייר הערירי, כבן ה-80, ששכבה בדירה במשכנות האומה למעלה משבוע - הדיירים סוערים: ""איום ונורא שזה קרה בשכונה שלנו"

פורסם בתאריך: 25.11.19 09:53

לאחר מציאת הגופה אתמול, ראשון, של הדייר הערירי שהתגורר במשכנות האומה בירושלים – קבוצת הוואטסאפ של השכונה סערה. דיירים רבים היו בהלם ממציאת הגופה שבוע לאחר שהדייר, בן ה-80, מת.

"איום ונורא שזה קורה בשכונה שלנו", אומרת בשיחה עם "כל העיר" דיירת בשכונה, "איך לא היינו עם יד על הדופק? זו שכונה שבה הערבות ההדדית היא אמיתית, כולם מכירים את כולם, יש קשר בוואטסאפ, אבל אנחנו הבנו שהוא לא היה טכנולוגי ולא היו לו קרובי משפחה".


הצטרפו לקבוצת הוואטסאפ של "כל העיר עדכונים בזמן אמת7"

 "כל העיר" ירושלים בפייסבוק 

 "כל העיר" ירושלים – גם באינסטגרם

 תושבי ירושלים – יש לכם תלונה דחופה או משהו שחשוב לטפל בו? פנו למייל האדום של "כל העיר"[email protected]


לדברי הדיירת, בשכונה מספרים כי הדייר הערירי היה מסתובב בשכונה, "היו רואים אותו הרבה עם כובע קסקט. סיפרו שמדובר באדם רווק וערירי, שכמה פעמים ניסו לקשור איתו שיחה, אבל הוא היה מאוד סגור. יש בשכונה נשים כל כך טובות, הן מחפשות את כל האנשים שצריכים עזרה, הן מחפשות את האנשים הבודדים, החולים, אבל אם הוא לא רצה שיצרו איתו קשר אי אפשר להכריח אותו".

כפי שפורסם ב"כל העיר" גופתו של הדייר הערירי נמצאה במצב ריקבון מתקדם לאחר ששכבה שבוע בדירה שברחוב זבולון המר. השכנים ברחוב זבולון המר הזעיקו את המשטרה וכוחות ההצלה בעקבות ריח קשה שבקע מדירתו. המשטרה הגיעה לדירה ופרצה אליה – בתוכה נמצאה גופתו של הגבר, "במצב של איבוד צלם אנוש", כך תיארו כוחות זק"א.

"זו בשורה לא נעימה ועצובה", ממשיכה ומתארת הדיירת, "תמיד קוראים בעיתון על דייר ערירי שנפטר מבלי שאף אחד יודע, ופתאום זה קורה ליד הדלת שלך. אנחנו בשוק, זה נורא. אני בטוחה בשכונה עושים בדיקה יסודית כדי לבדוק שאין עוד אנשים כאלה".


סמוך לדירתו של הקשיש שנמצא מת בדירתו (צילום: דוברות זק"א)

סמוך לדירתו של הקשיש שנמצא מת בדירתו (צילום: דוברות זק"א)



בתוך כך, השנה יצא זק"א בקמפיין חשוב למען קשישים עריריים, שמתגוררם בגפם: "שכן, שים לב אם אני חסר. דפיקה אחת. פעם ביום. ותציל חיים". מדובר בקמפיין מעורר מחשבה של ארגון זק"א ו'אשת לפידות' להצלת חיים. בזק"א מספרים כי "מדי שבוע מטפלים מתנדבי זק"א בממוצע בארבעה עריריים, שנמצאו שרועים על הרצפה או במיטה ללא רוח חיים, אנו מוצאים אותם ממש במצב של איבוד צלם אנוש. בלא שיזכו לקבורה נאותה מבעוד מועד".

בזק"א מסבירים כי זה יכול להיות השכן או השכנה של כל אחד מאיתנו, "ואיש מאיתנו לא מתעניין בשלומם במשך תקופה ארוכה. לא פעם, בשל חוסר תשומת לב. אין מי שידאג לשלומם במקרה של סכנת חיים או חלילה במקרה של מוות, אז גופת המנוח נותרת עזובה בדירה עד כדי מצב של ריקבון מתקדם. לא תמיד השכן הבודד שהתמוטט יכול להזעיק עזרה, אך אם נעקוב אחריו ונתעניין בשלומו, אנחנו נוכל להזעיק עזרה בעוד מועד ופשוט להציל חיים! וגם חלילה במקרה של מוות, נוכל לדאוג להביא את גופת הנפטר לקבר ישראל בהקדם האפשרי, לפני אובדן צלם אנוש".



תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

2 תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר